Zo 14/02/2010 Heverlee

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
mahna-mahna
Mountainbiker

Post by mahna-mahna »

PsYchO66 wrote:Vandaag de 45 gebold, en inderdaad redelijk wat plekken waar het opletten geblazen was. Ben toch de hele rit recht gebleven dus het was zeker wel te doen. Enkel verschoten van de verstopte fotograaf zijn flash en zo tegen da boompke in den bocht geknald :lol: Gelukkig nog een jong boompje dus ik kwam er als overwinnaar uit.

Parcours was mooi, bijna constant in het bos, maar zoals hierboven al aangehaald wel veel brede dreven. Toch ook wel paar zeer mooie stukjes, alleen jammer dat het door de gladheid de fijne afdalingen toch met wat reserves moesten genomen worden (dat moet natuurlijk niet, maar leek me toch wel aangewezen).

Bepijling overal in orde, enkel één splitsing gemist, bordje stond er maar gemist door concentreren op de gladde sporen. Verder ook alles in orde zoals het moet zijn, goeie bevoorrading, warme en propere douches, fietsenstalling, jaegermeister, ne lekkere hamburger en overal sympathieke mensen :-D

Proficiat aan de puike organisatie, en tot volgend jaar!
Deze fotograaf lag zelfs bijna op grond om foto's te nemen.Zijn de foto's beschikbaar?
Het was een leuke tocht en gelukkig de 45 km uitgereden zonder te vallen.
fugitif
Mountainbiker

Post by fugitif »

Een gedeelte van het parkour was inderdaad spekglad, maar dat konden we wel verwachten met dit weer. 't Is is iets anders dan door de moor te ploeteren en alles blijft proper zodat we wat langer van den aprés konden genieten :wink:.
Dat we steeds minder en minder mogen van die groen mannen begint stillekes aan een echte pest :evil: te worden voor de organisatoren. Bij ons in het Hallerbos en in het nabij gelegen zonienwoud zitten we met hetzelfde probleem. Wanneer gaan de bonden(vwb en wbv) eens hun verantwoordelijkheid nemen om tegen die groen mannen in te gaan???
Ze beginnen zich zelfs al te moeien met de privébossen waar we door gaan, straks mogen we daar ook al ni meer door!

Voor de rest goed tochteke en tot volgend jaar =D>
TimDC
Mountainbiker

Post by TimDC »

De organisatie was idd perfect te noemen maar dat is uiteraard al langer dan vandaag bekent.
Ik moet wel toegeven dat ik vorig jaar veel meer heb afgezien dan dit jaar en dat ik vond dat het op sommige plaatsen zeer lang rechtdoor ging.
Buiten het stuk rond Pecrot met die paar pittige klimmetjes en glibberige afdalingskens zaten er eigenlijk niet echt moeilijke stukken in. De laatste 10km waren wel spekglad vooral door die tractorsporen dan. Het is ook wel waar als het hier moest geregend hebben dat het dan stukken zwaarder zou zijn geweest. Ik rij toch liever in de modder dan op een schaatsbaan, dat die klotewinter maar snel voorbij is. Dit is persoonlijk natuurlijk!! :lol:
Trekkie 800
Mountainbiker
Location: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Post by Trekkie 800 »

Heb vandaag ook een leuke tocht gereden. De eerste en de laatste 10km's waren wel een beetje saai maar de sneeuw maakte het toch plezanter. Bepijling kon wel iets beter. Aankondiging van splitsingen had niet slecht geweest. Ergens moest je de kaseienweg naar beneden volgen maar daar stond een pijl die een beetje schuins links hangde. Dus ik links omhoog en daarna was er nog een pijl en daarna geen meer. Vond dit wel zeer raar. Misschien nog een pijl van een vorige toertocht ofzo... Ik was blijkbaar niet de enige die deze weg had gevolgd. Maar voor de rest een prima tochtje.
turbotiger
Mountainbiker

Post by turbotiger »

t was weer tof (65 gedaan) en de eerste 2 valpartijen van deze winter gemaakt in de laatste 10 km(pas tegen 10 u vertrokken(moet hele week al uit mijne nest)waardoor op het laatst wel heel erg ijzig)
bravo aan de organisatie !!

doe zo verder !!
Vleerbike
Mountainbiker

Post by Vleerbike »

Vandaag de 35 gedaan.
Was bij momenten superglad, tijdens de laatste km's éénmaal tegen de vlakte gegaan.

Ook die fotograaf ging op de grond liggen voor de foto te maken.
Ben benieuwd wat voor een plaatje dit opgeleverd heeft.

Waar kunnen deze foto's bekeken worden?
Mountain JOhler
Mountainbiker

Post by Mountain JOhler »

Zijn er mtb'ers die de 55 of de 65 km van dit weekend op gps bestand hebben?

Zou deze in de zomer nog wel eens willen rijden.
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Mountain JOhler wrote:Zijn er mtb'ers die de 55 of de 65 km van dit weekend op gps bestand hebben?

Zou deze in de zomer nog wel eens willen rijden.
Dat komt toch op de site van de Zoenk, nog effekens wachten.
Tom1254
Mountainbiker

Post by Tom1254 »

De volgende keer zal ik als fotograaf een gevaarsbord zetten "Opgepast Flitsers" ;o)
Foto's gaan ten laatste dinsdag op mijn blog staan...
Link: http://tomvh.wordpress.com/2010/02/14/t ... rlee-2010/

Image

Zoals je op bovenstaande foto kan zien was het wel FUN in Heverlee...
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

Tegen 9h30 vertrokken, voor de 65km ,had er meer van verwacht

Gladheid heb ik geen probleem mee ,maar er waren idd toch saaie stukken ,maar wel paar leuke stukken in de bossen ook ,laatste stukken waren idd zeer glad

Tegen 21 gemiddeld uitgereden en net 65km op de teller en 900Hm

Bevoorrading en pijlen waren zeker OK
Post Reply