Garmin Edge305 (PRODUCTTEST)

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
bitman
Mountainbiker

Post by bitman »

daar moet ik mij dus al geen zorgen overmaken?
Dat navigeren staat ook in de manual, dus dat zal ook wel lukken.

Is de borstband gecodeerd zoals bij Polar?
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

De Edge en de 60 reeks hebben een andere doelgroep dus een 'merge' tussen beide zal er nog niet zo vlug komen.
Of hou gewoon je Polar en koop er een 60 bij. Dat is pas ideaal :-D .
Transalp
Mountainbiker

Post by Transalp »

Sinds kort ben ik ook in het bezit van een Edge, vroeger gebruikte ik steeds een Vista.

Ik heb al enkele tracks omgezet naar courses in het Training Center. Ik heb ook al van een paar gereden ritten courses gemaakt. Momenteel staan er nu dus een aantal courses in het overzicht.

Wanneer ik de courses wens up te loaden naar de gps, dan worden ze steeds allemaal verstuurd. In feite zou ik één enkele course willen selecteren en deze doorsturen naar de GPS.

Nog wat extra informatie (lees: vaststellingen) omtrent tracks, mapsource en courses:

- Een gereden track kun je downloaden van de EDGE naar Mapsource.
- De geschiedenis kun je downloaden van de EDGE naar het Training Center, hier vind je hem terug onder je geschiedenis. Met de rechtermuisknop kun je hier selecteren 'koers uit loop maken'. Hiermee maak je dus een course.
- Een track kun je niet uploaden van Mapsource naar de EDGE.
- Een course kun je enkel uploaden met Training Center.

Verbeter me aub als ik het verkeerd voorheb!
TRAPPELEROS
Mountainbiker

Post by TRAPPELEROS »

DUS ..... ik zou mijn eigen routes kunnen samenstellen in NGI Topografische kaarten Vlaanderen van Lannoo en deze overbrengen naar de Edge !! ... of heb ik het fout ??

Jaja sinds gisteren ook de wettige eigenaar van een Edge 305 :lol: :lol: . Experimenteren is de boodschap 8)

Greetz
Flip
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Nee je kan op de NGI software geen routes maken, wel tracks.
De tracks en waypoint uitgetekend op je NGI kaart kan je idd overdragen naar je Edge.
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

ivo wrote:Nee je kan op de NGI software geen routes maken, wel tracks.
De tracks en waypoint uitgetekend op je NGI kaart kan je idd overdragen naar je Edge.
maar dan wel in .crs formaat omzetten? of kan een .gpx ook naar de edge overgedragen worden, zoja, hoe? via motion based lukt het niet
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

De convertors tussen de bestandsformaten staan op pagina 1 van het kraksontracks topic.

Je moet een file converteren naar een .gpx file en dat met het programma
Gpx2Crs converteren naar een .crs extensie.

Vervolgens kan je het met Trainingscenter importeren in je Edge.
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

effe ivm de batterij van de Edge, had hem vannacht laten opstaan, batterij volledig leeg, deze morgen vlug 45min ingestoken en hij heeft de hele toer nog gewerkt, denk dat hem 2 en half uur heeft aangestaan en hij ging nog steeds
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Er is een tijdje geleden een beetje een hetze geweest ivm de levensduur van de batterij van de Edge. Ik heb er onder andere de GRG mee gereden, ben bijna 8u onderweg geweest en heb geen problems met de batterij gehad.
Last edited by jerommeken on Sun 14 Jan 2007 18:24, edited 1 time in total.
Joriz
Mountainbiker

Post by Joriz »

Als je echt een lange rit doet kan je altijd een batterypack kopen ofzo, merk wel dat de eerste 2 streepjes redelijk snel weg zijn, maar het laatste duurt echt lang...

Nog iets: heeft iemand al een beschermhoes gevonden voor de egde, ik vind er genoeg op internet maar allemaal buitelandse winkels. Zeker met de modder nu, de 2 voorste knopjes zijn niet echt mudproof, na enkele ritten klikte die knopjes niet meer bij mij, gebruik nu een cdhoesje maar is niet echt handig.
Post Reply