Iemand die een recente gpx heeft? Zou zaterdag eens gaan rijden met de schoonbroers ginder.
Waar start je best? Wij stonden vroeger altijd aan dat voetbalplein, maar die plek naast de spoorweg lijkt me interessanter?
Herentals - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Re: Herentals - Bloso
Camping floreal is ook wel handige start/stop plaats. Zit je zowat int midden. En kan je eventueel iets drinken/eten. Zeker niet de noord-zuid verbinding vergeten, kort stukske, -+5km, maar plezant.
aan de floreal is idd de beste start plaats denk ik ook, gemakkelijk parkeren , eten/drinken en ik denk zelf douchen ook.
+ daar komen de groene , blauwe en de zwarte samen.
de rode paseer je als je de groene halverwege bent en dan kan je zo de rode opgaan en dan na de rode het laatste stuk van de groene doen .
en eens dan terug aan floreal ga je de blauwe op.
de zwarte is een apart stukje van 2.5 km naast floreal ( vind k een redelijk pittig stukje )
de rode paseer je als je de groene halverwege bent en dan kan je zo de rode opgaan en dan na de rode het laatste stuk van de groene doen .
de zwarte is een apart stukje van 2.5 km naast floreal ( vind k een redelijk pittig stukje )
Hangt ervan af waar je wil vertrekken:cherryman wrote:Iemand die een recente gpx heeft? Zou zaterdag eens gaan rijden met de schoonbroers ginder.
Waar start je best? Wij stonden vroeger altijd aan dat voetbalplein, maar die plek naast de spoorweg lijkt me interessanter?
Kijk eventueel op http://guygeeraerts.be/mtb/
Blauw-rood-groen gecombineerd: http://guygeeraerts.be/mtb/herentals-kasterlee.gpx, waarbij vertrek vanuit Floreal interessantst is.
Als je vertrekt vanuit het Bloso-centrum in Herentals: http://guygeeraerts.be/mtb/herentals-ka ... -bloso.gpx
- cherryman
- Mountainbiker
De zwarte is dat het veldrit-stuk door het zand? Of is dit nog ergens anders?xdevil wrote:aan de floreal is idd de beste start plaats denk ik ook, gemakkelijk parkeren , eten/drinken en ik denk zelf douchen ook.
Ondertussen al weer lang geleden dat ik er geweest ben, veel veranderd zo te lezen.
Alvast bedankt aan allen voor den info!

Lichtaart is een beetje het centrum van de pretparken. Iedereen kent natuurlijk Bobbejaanland, dat jaarlijks tienduizenden families aantrekt, maar er is ook de Grote Heide. Het natuurgebied is door de jaren heen uitgegroeid tot dé speeltuin van onze veldrittop. Het was buurtbewoner Paul Van Den Bosch die er meer dan tien jaar geleden met Sven Nys voor het eerst kwam oefenen. Op een zonnige woensdag in september wemelt het er nu van de veldrijders. Het lijkt wel de Tien om te Zien van de cyclocross.
Sven Nys legt uit waarom dit het geliefkoosde terrein van alle veldrijders is. "Je vindt hier 80% van wat er in elke cyclocross hoort te zitten: technische stukken, explosieve hellingen en zandstroken. Alleen de langere hellingen ontbreken hier een beetje. De week voor bijvoorbeeld de Koppenbergcross ga ik wel eens in Langdorp trainen."
Boezemvriend en ploegmaat Sven Vanthourenhout heeft er geen probleem mee om regelmatig de 120 kilometer vanuit Sint-Joris (Beernem) te overbruggen om in Lichtaart te komen trainen. "Vroeger had ik ook een prachtig trainingsparcours in mijn achtertuin, maar door een oprukkende industriezone en een nieuwe wijk schiet daar niet veel meer van over. Ik kom hier graag, ook al omdat we elkaar motiveren. Als Sven erin slaagt om een zandheuvel naar boven te fietsen, dan wil ik dat absoluut ook kunnen."
Dit ter info
Jan
- cherryman
- Mountainbiker
Die put was inderdaad wel een leuk stuk, bij toeval langs gereden, want vond het cyclocrossbord niet meteen terug.Prutpot wrote:![]()
Lag er heel goed bij voor deze tijd van't jaar, alleen nog niet volledig uitgeziekt waardoor toch wat afgezienxdevil wrote:ja het ligt er vandaag goed bij mannen, hier en daar nog een plasje ma voor de rest goed, ale de groene en de blauwe toch.
ik weet ni van waneer het is maar er ligt op de blauwe route een omvergewaaide boom over de weg.
en je kan er niet naast rijden of over springen , dus afstappen en fiets overzetten.
het is na de klimmekes van de blauwe en dus richting floreal terug .
hij ligt net achter een bocht dus wees voorzichtig voor de snelheids duiverls hier.
en je kan er niet naast rijden of over springen , dus afstappen en fiets overzetten.
het is na de klimmekes van de blauwe en dus richting floreal terug .
hij ligt net achter een bocht dus wees voorzichtig voor de snelheids duiverls hier.
-
sportdienst K
- Mountainbiker
Post by sportdienst K »
Beste,
Onze peter van de MTB-route heeft afgelopen week de volledige toer gedaan en hij heeft geen omgewaaide boom tegengekomen. Dus ik vermoed dat de boswachter deze boom al opgeruimd heeft.
Indien er nog klachten zijn over de route, mag u deze altijd melden via dit forum.
Dan proberen wij dit zo snel mogelijk op te lossen.
Met vriendelijke groeten
Sportdienst Kasterlee
Onze peter van de MTB-route heeft afgelopen week de volledige toer gedaan en hij heeft geen omgewaaide boom tegengekomen. Dus ik vermoed dat de boswachter deze boom al opgeruimd heeft.
Indien er nog klachten zijn over de route, mag u deze altijd melden via dit forum.
Dan proberen wij dit zo snel mogelijk op te lossen.
Met vriendelijke groeten
Sportdienst Kasterlee