Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Davidoff
Mountainbiker

Re: Herentals - Bloso

Post by Davidoff »

Vandaag gaan rijden in Herentals.
Auto geparkeerd aan de rode route vlak over de spoorweg.
Eerst een rondje rood gedaan. Mooi begin maar na 2km al zwaar ten val over de gladde wortels. We waren meteen gewaarschuwd.
Na een rondje baggeren op het rode parcours richting ezet naar de groene.
Deze singletrack maakt me steeds blij.
Omdat deze er wel deftig bij lag heb ik de lus twee keer gereden.
Voor af te sluiten nog de rode tot aan de auto.
Al bij al goed gereden, de groene is momenteel goed te doen, de rest is maar wat beggerwerk vindt ik.

Grtn, David
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

BramDR wrote:Waarschijnlijk staat het hier ergens wel tussen de 233 pagina's maar ik heb eerlijk gezegd geen zin om er tussen te beginnen zoeken. :oops:
Waar ergens in Lichtaart kan ik het trainingsparcours vinden waar veel van de veldrijders trainen?
http://www.sporza.be/cm/sporza/videozon ... _van_sven_" onclick="window.open(this.href);return false;
Vandaag gaan rijden, put viel kleinder uit dan ik verwacht had.
Gelukkig is daar genoeg om u te amuseren :-D .
Steil stuk op 45s was wel pittig, enkele pogingen nodig gehad.
Maar na de achterband wat platter te zetten en goed rechts te houden lukte het dan toch wel.
sportdienst K
Mountainbiker

Post by sportdienst K »

Beste,

De sportdienst van Kasterlee zal via deze website en dit onderwerp jullie proberen op de hoogte te houden van de permanente MTB-route. We zijn heel blij dat jullie massaal gebruik maken van deze route en we hopen dat we ze in optimale omstandigheden kunnen houden. Tips, melding van slechte staat, ... mogen ook altijd via sport@kasterlee.be" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; worden doorgegeven.

Alvast ter info:

Begin februari starten er dunningswerken in het provinciaal domein de Hoge Mouw. Het overgrote deel van de MTB - parcours in de Hoge Mouw zal weinig hinder ondervinden. Enkel een klein stuk, gelegen tussen de lichtaartsebaan en de Goorseweg zal mogelijk hinder ondervinden omdat er Robinia (Acasia) staat (Doornen)

De wegen zullen in de mate van het mogelijk open gehouden worden. Maar tijdens de werken kan het zijn dat jullie even moeten wachten of een kleine omleiding gevolgd zal moeten worden. Er wordt niet gewerkt op zon- en feestdagen.

3 Dagen voor de start van de werken moet de aannemer ons verwittigen dat hij gaat beginnen.
Dan zullen wij dit ook melden op dit forum.
Nog veel plezier met onze MTB-route.

Met sportieve groeten,

Sportdienst Kasterlee.
Sport@kasterlee.be" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
NetWave
Mountainbiker
Location: 2014 Specialized Camber EVO - 2016 Bulls Copperhead 3

Post by NetWave »

Netjes dat dit hier gemeld wordt! =D>
wim vanderzanden
Mountainbiker

Post by wim vanderzanden »

Das idd netjes. Chapeau daar in Kastel =D>
NetWave
Mountainbiker
Location: 2014 Specialized Camber EVO - 2016 Bulls Copperhead 3

Post by NetWave »

Vandaag alle kleuren nog een gereden. Na de regenval van gisteren lag alles er behoorlijk vettig bij... maar dat was te verwachten natuurlijk.

Ik blijf het jammer vinden dat die lange slingerende singletrack op groen (vlak nadat rood er terug bijkomt) afgesloten werd. De enkele klimmetjes vlak voor de Floreal kunnen dat imho in de verste verte niet compenseren.
Johan-b
Mountainbiker

Post by Johan-b »

NetWave wrote:Vandaag alle kleuren nog een gereden. Na de regenval van gisteren lag alles er behoorlijk vettig bij... maar dat was te verwachten natuurlijk.

Ik blijf het jammer vinden dat die lange slingerende singletrack op groen (vlak nadat rood er terug bijkomt) afgesloten werd. De enkele klimmetjes vlak voor de Floreal kunnen dat imho in de verste verte niet compenseren.
Ben er vandaag ook geweest, ik dacht "zal eens gaan zien wat dat daar allemaal is".
En idd.... 1 van de leukste stukken is verdwenen :( :( :( .
Dat 1ne snelle singletrackse zit er nog in, vroeger kwam er daarna nog een heel stuk, maar voor dat je het nu weet sta je terug aan de Floreal.
Ik vond het al zo verdacht druk op de rode route.
Pak dat er op de groene nog 30% singletrack overschiet van wat het ooit is geweest ](*,)
Jannemanneke
Mountainbiker

Post by Jannemanneke »

Als je je weg er wat kent, dan zijn er nog interessante paadjes te rijden buiten het vast afgepijlde parcours. Maar ja, dan moet je er wel bekend zijn natuurlijk.
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

Iemand een idee welk rondje nys daar doet.
Het is niet het cyclocross parcours dat daar uitgestippeld staat. Want als je zijn tijden ziet zou hij dan 50 gemiddeld moeten rijden. :lol:
Altijd leuk om je eens te meten met de wereldtoppers.
Johan-b
Mountainbiker

Post by Johan-b »

BramDR wrote:Iemand een idee welk rondje nys daar doet.
Het is niet het cyclocross parcours dat daar uitgestippeld staat. Want als je zijn tijden ziet zou hij dan 50 gemiddeld moeten rijden. :lol:
Altijd leuk om je eens te meten met de wereldtoppers.
Is voornamelijk in/rond die put denk ik.

Als je camping binnenrijd aan de linkse kant, of effe de groene route een paar 100meter in tegengestelde richting rijden, dan kom je er vanzelf naast.
Post Reply