Welke jongeren kunnen nog een huis kopen?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

alexi wrote:Maar als je zelf geen kinderen hebt,zit dan AUB niet constant het slechte over kinderen uit te spelen enkel om uw standpunt duidelijk te maken.
En geloof me, een nichtje dat komt logeren of eens overnachten of spelen is niet hetzelfde als zelf ouder zijn.Dat bedoel ik met waar je niets van af weet.
Dat doe ik toch niet... ik denk dat er nog wel wat meer zaken zijn om mijn standpunt duidelijk te maken.

En ik geloof zeker dat af en toe eens kinderen op bezoek te hebben niet hetzelfde is als ouder zijn.
De meeste vrienden van ons hebben kinderen, en wij praten met mekaar dus ik kan me ongeveer wel inbeelden hoe het is om kinderen te hebben. :wink:
Het is dan ook dat ik via hun verhalen en reacties mag concluderen dat er ook ouders zijn die stiekem, en ondanks hun geluk, een beetje jaloers zijn op onze vrije tijd en manier van leven.

Het valt gewoon op dat veel ouders altijd zo rap op z'n paard zitten als je ook maar een andere mening over kinderen hebt.
Da's toch nergens voor nodig.

Prijs u gelukkig dat jij wel weet hoe fijn het is om kinderen te hebben en wij niet. :wink:
Ik hou me vast aan het idee, wat je niet kent mis je niet....
En net daarom voel ik me gelukkiger en vrijer zonder kinderen.
RD
Mountainbiker

Post by RD »

kawa wrote:
alexi wrote: En net daarom voel ik me gelukkiger en vrijer zonder kinderen.
Kinderen ja of neen dat is en moet een persoonlijke keuze blijven voor iedereen dat klopt. Als je er echt geen wilt moet dat gerespecteerd worden, geen kinderen kunnen krijgen terwijl je er wel zou willen moet ook erg zijn.
Zelf hebben we momenteel één dochtertje en er zal hopelijk nog wel een kind bijkomen, persoonlijk kunnen wij ons geen leven meer voorstellen zonder onze kleine meid. Je moet er inderdaad wat voor opgeven ( alhoewel dat mijns inziens door velen overroepen is, je leven wat beter organiseren scheelt al een aardig pak ), maar je krijgt er zo enorm veel voor terug.
Een tweede bedenking die ik me maak is dat wat ééns je op latere leeftijd bent… als ik nu onze ouders bezig zie met de kleine dan kan ik alleen maar vaststellen dat die mensen hun tweede jeugd meemaken. Mijn grootouders waren indertijd niet meer in staat om thuis te blijven wonen en zijn naar een rusthuis getrokken, gelukkig dat al hun kinderen en kleinkinderen daar regelmatig op bezoek kwamen ( vrijwel dagelijks ) want ik heb er daar wel andere gezien, echt triestige zaken zag ik daar die ik nooit van mijn leven meer vergeet, mensen zonder kinderen die helemaal aan het wegkwijnen waren, zelden of nooit een bezoekje terwijl er wel degelijk nog famillie was maar geen eigen kinderen… Ik ging in mijn tienerjaren dikwijls uit kompassie zomaar eens spontaan binnen bij mijn grootouders haar buurvrouwke, dat was voor haar een verademing om gewoonweg eens tegen iemand anders te kunnen praten dan het verzorgend personeel of de bewoners… da’s iets wat me echt aan het nadenken heeft gezet. Los daarvan mag dit geen reden zijn om al dan niet voor kinderen te kiezen maar het is wel iets waar je later ontegensprekelijk zal mee geconfronteerd worden…
Of onze kinderen later nog een eigen huis zullen kunnen hebben weet ik niet, dat hoop ik wel en wij zullen daar ook alles aan doen. We doen ons niets tekort maar we proberen in elk geval ook consequent maandelijks iets opzij te zetten voor hun toekomst later.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

RD wrote:Je moet er inderdaad wat voor opgeven ( alhoewel dat mijns inziens door velen overroepen is, je leven wat beter organiseren scheelt al een aardig pak
Ik vind het toch niet overroepen in onze situatie.

Wij fietsen alletwee en rijden alletwee met de moto.

Kinderen krijgen zou betekenen dat we onze gezamelijke hobby's zowieso enkele jaren kunnen vergeten. En dat heeft niets te maken met iets beter te organiseren.

Onze vakanties staan ook in het teken van de fiets en motor... denk dat we dat op z'n minst een jaar of 12 (of vanaf wanneer laat je je kinderen alleen thuis?) moeten missen.

En dan heb ik het nog niet over ons werkschema. Ik moet de eerste onthaalmoeder nog vinden die nacht- en weekendopvang ziet zitten. :wink:

Soit, praktisch, persoonlijk en naar onze hobby's toe passen kinderen gewoon niet in ons leven. En ik kan daar gerust mee leven. :wink:

Wij leven gewoon op een manier zoals de manier waar anderen pas mee beginnen als de kinderen oud genoeg zijn.
Als ze gaan genieten van het leven...
RD
Mountainbiker

Post by RD »

Nu spreek je net alsof wij niet zouden genieten van het leven ? Niks is minder waar, integendeel zelfs. Maar soit elk geniet van het leven zoals hij zelf wil en dat kan men enkel maar respecteren =D>
tdci
Mountainbiker

Post by tdci »

alexi wrote:
tdci wrote:
alexi wrote: Is eraan te horen da ge nog geen kind hebt;wat een uitspraak. :oops:
Wat is daar dan mis mee met die uitspraak?
Ik kies nog niet voor kinderen, dus doe ik opgevingen voor iets anders.
Als ik kinderen ga hebben, en ik wil er wel, ga ik daar alles voor doen...

Soms is goed lezen eh :wink:
Als je ooit kinderen hebt zul je ook wel beseffen wat je uit je nek hebt geluld.
Oeioei der is er ene op de tene getrapt.
ALS ik ook ooit kinderen wil zal dit een bewuste keuze zijn. Nu heb ik daar geen behoefte aan!!
Snap eigenlijk niet waar je je zo zwaar over druk maakt.

Dus jij weerlegt dat een huis kopen gekoppeld gaat met opgevingen doen en kinderen niet?

Mijn standpunt is: Eerst huis in orde en dan kinderen, zien dat ik ze een goede thuis kan geven!

Vooralleer je een ander gaat beschuldigen van: 'uit je nek lullen' zou je beter eens lezen wat er staat en verder kijken dan je neus lang is!!!!

Zal het u zeker laten weten als ik al dan niet content zal zijn met mijn kind(eren) content?

Ik ben nu ook peter van 1tje en ik aanschouw dit als mijn eigen kind en heb daar voorlopig voldoende mee. ieder zen keuze eh! Ik leef nu en niet morgen, jij hebt dit mss anders gedaan
alexi
Mountainbiker

Post by alexi »

tdci wrote:
alexi wrote:
tdci wrote: Wat is daar dan mis mee met die uitspraak?
Ik kies nog niet voor kinderen, dus doe ik opgevingen voor iets anders.
Als ik kinderen ga hebben, en ik wil er wel, ga ik daar alles voor doen...

Soms is goed lezen eh :wink:
Als je ooit kinderen hebt zul je ook wel beseffen wat je uit je nek hebt geluld.
Oeioei der is er ene op de tene getrapt.
ALS ik ook ooit kinderen wil zal dit een bewuste keuze zijn. Nu heb ik daar geen behoefte aan!!
Snap eigenlijk niet waar je je zo zwaar over druk maakt.

Dus jij weerlegt dat een huis kopen gekoppeld gaat met opgevingen doen en kinderen niet?

Mijn standpunt is: Eerst huis in orde en dan kinderen, zien dat ik ze een goede thuis kan geven!

Vooralleer je een ander gaat beschuldigen van: 'uit je nek lullen' zou je beter eens lezen wat er staat en verder kijken dan je neus lang is!!!!

Zal het u zeker laten weten als ik al dan niet content zal zijn met mijn kind(eren) content?

Ik ben nu ook peter van 1tje en ik aanschouw dit als mijn eigen kind en heb daar voorlopig voldoende mee. ieder zen keuze eh! Ik leef nu en niet morgen, jij hebt dit mss anders gedaan
Wel jongen ,dit is een forum.Als ik niet akkoord ben met wat je schrijft dan zeg ik dat,precies zoals jij dat doet als je niet akkoord bent met wat ik schrijf.
Als je wilt weten wie van ons gelijk heeft,wel dat heeft geen van ons twee.Wie is er dan mis, ook geen van de twee.
Kijk,ik heb nooit iets moeten opgeven door vader te worden,altijd blijven fietsen,nog evenveel uitgeweest,op reis gegaan en dikwijls op weekend enz....
Als er dan een paar komen uitleggen hier van,eens je een kind hebt is het allemaal afgelopen, dan vind ik dat ik daar een reactie op moet geven.
Als dat je niet aanstaat,tja ,pech voor jou,maar ik zal het niet laten mijn mening te geven,en ik hoop dat jij het niet zult laten ook :wink:
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

RD wrote:Nu spreek je net alsof wij niet zouden genieten van het leven ?
Dat maak jij ervan, ik niet.

Tuurlijk genieten ouders met kinderen ook van het leven, 't zou maar zielig zijn anders he?

Maar je kan er niet omheen dat de je dikwijls hoort dat eens de kinderen uit het huis zijn (of oud genoeg zijn) dat de ouders terug aan zichzelf beginnen te denken.

Weekendje weg, terug een motor kopen want die missen ze ook sinds ze die verkocht hebben voor meer quality time te besteden met de kinderen etc.

Dat bedoel ik, en dat wil niet zeggen dat je niet van het leven kan geniieten met kinderen in huis.
Ik geniet gewoon op een andere, meer egoïstische manier. Ik ben tenminste zo eerlijk om het toe te geven.

Ik ken er genoeg die vroeger ook met de moto reden die nu ferm jaloers zijn als ze zien dat ik nog steeds rij en dat zij hun machien verkocht hebben voor de kinderen. Zijt maar zeker dat ze da missen.
gidonhanger
Mountainbiker

Post by gidonhanger »

als je geen kinderen hebt en nooit gehad heb dan weet je in verste verte niet wat het is om er te hebben,je hebt er geen idee van wat dat met ne mens doet!
wij hebben twee jaar geleden een huis gekocht op tzelfde moment als de eerste kleine kwam,ondertussen zijn het er twee
er moet nog ne hoop verbouwd worden ma alles op zene tijd!
mene moto heeft evenveel km'ers gedaan als ervoren en fietsen doe ik ook nog hetzelfde...
tis wel een pak drukker met kids en zeker voor groot stuk planning maar om daar nu iets voor te laten,of u moto voor verkopen snap ik nie sè...denk niet dat je dan ne echte motard bent;-))
maar het ging ook over een huis kopen hé,nu hebben we gene villa gekocht met zwembad ma gewoon een degelijk oud huis waar we dadelijk in konden trekken en nog werk aan is en aan een prijs waar velen aan huren ma uiteindelijk is het maar wat je wil of ervan verwacht...
ieder kiest zijn eigen leven :-D
SPECI
Mountainbiker

Post by SPECI »

Kinderen zijn het mooiste wat je kan overkomen maar tegelijk ook een last. Ik zie mijn kinderen doodgraag en zou ze nu absoluut niet kunnen missen maar als ik mij leven mocht overdoen bleef ik kinderloos. Als je alletwee voltijds werkt en nog een hobby hebt blijft er nog weinig tijd over. En als je kiest voor kinderen moet je er je tijd insteken dus in mijn geval, vroeger 10-15u per week trainen, nu 0-2u per week. TT op zondag is nu dierentuin of speeltuin geworden, enz..

plus een zware extra kost want in mijn geval moet ik 2 extra spaarboeken vullen, anders kunnen ze later nooit nog een huis kopen :wink:
Montieken
Mountainbiker

Post by Montieken »

ipv te zeggen da ge er het schijt van krijgt van sommige uitspraken, kom dan ff met cijfertjes he ;)
stel dat ge 1700euro netto kunt sparen per maand gedurende 7 jaar. dan hebde 142.800euro. ik denk dat dit toch al een erg optimistisch spaarplan is dan gade nog zeker 120.000euro moeten bijlenen (wat da ook optimistisch is) als ge ne bouwval moet volledig renoveren. of tis gerenoveerd me haken en ogen....
Post Reply