Het verschil met de ardennen is, dat je in de ardennen zelden kan recuperen op vlakke stukken. Verder zal het gelijkaardig zijn.Tambar wrote: Mijn vraag nu: hoeveel zwaarder/anders zijn de ardennenmarathons? Ben namelijk nog een leek wat dat betreft!!
1ste Vlaamse Ardennen Herder Marathon - 24/5/08 - Maarkedal
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- superschoep
- Mountainbiker
- Location: Canyon cfsl 8.9,merida tfs900, planet-x road bike, planet-x stealth TT-bike
Post by superschoep »
da plekske herriner ik mij ook heel goed ( dieje put daar halfweg een paadje met gevarenbord dat wat laat stond aangegeven), op een stevig tempo reed ik op da paadje en te laat bemerkte ik da bordje en in een reflex vroeg ik mij af waar het gevaar school, kneep vollen bak m'n remmen dicht en toen patat! m'n verende vork heeft z'n werk gedaan, net niet van m'n fiets gekatapulteerd. soit, ook dit is mtb he, hier kunnen we mee leven, anders blijven we beter in onze zetel liggen
grtz,
superschoep

grtz,
superschoep
- Wacky Racer Bontempi
- Mountainbiker
Post by Wacky Racer Bontempi »
Ons verlag kan je hier lezen.
Een prachtige marathon met alles erop en eraan. Ik kan niks meer toevoegen aan alle commentaren die al reeds werden gegeven ...
Een prachtige marathon met alles erop en eraan. Ik kan niks meer toevoegen aan alle commentaren die al reeds werden gegeven ...
Iemand vlak voor mij was over kop gegaan in dat grachtje ... zonder erg ... ik was wel onmiddellijk gewaarschuwd ((-:
Zoals reeds gezegd ... deze tocht was prachtig qua parcours, bepijling, bevoorradingen!!!!! en dit voor een zeer democratische prijs!
Misschien een puntje ter verbetering ... naast dat grachtje vond ik dat er op sommige afdalingen ook wel een gevarenbordje op zijn plaats gestaan had ... bepaalde afdalingen waren in het eerste gedeelte zeer snel en plots liep deze over in een stuk waar het gevaarlijker werd ... ik heb nergens problemen gehad en ieder dient natuurlijk voorzichtig te zijn en steeds alles onder controle te hebben, ik weet het ((-:
Ik ben het beest opgereden ((-:
Maar wel niet vol gas en op de trappers ... voor en achter op kleinste versnelling, op het puntje van het zadel en stuur naar beneden houden en dan hard stjoempen en zien dat achterwiel niet begint te slippen ... kwam wel boven met hartslag 192!!
Over de finish gekomen met exact 20Km/Hr gemiddeld ... vond hte parcours wel vlot bollend ... dit parcours met slecht weer, dat is pas de hel!!!
See you next year
Zoals reeds gezegd ... deze tocht was prachtig qua parcours, bepijling, bevoorradingen!!!!! en dit voor een zeer democratische prijs!
Misschien een puntje ter verbetering ... naast dat grachtje vond ik dat er op sommige afdalingen ook wel een gevarenbordje op zijn plaats gestaan had ... bepaalde afdalingen waren in het eerste gedeelte zeer snel en plots liep deze over in een stuk waar het gevaarlijker werd ... ik heb nergens problemen gehad en ieder dient natuurlijk voorzichtig te zijn en steeds alles onder controle te hebben, ik weet het ((-:
Ik ben het beest opgereden ((-:
Maar wel niet vol gas en op de trappers ... voor en achter op kleinste versnelling, op het puntje van het zadel en stuur naar beneden houden en dan hard stjoempen en zien dat achterwiel niet begint te slippen ... kwam wel boven met hartslag 192!!
Over de finish gekomen met exact 20Km/Hr gemiddeld ... vond hte parcours wel vlot bollend ... dit parcours met slecht weer, dat is pas de hel!!!
See you next year
- Mister T.
- Mountainbiker
Tja, wat moet ik hier nog aan toevoegen:
Pluspunten:
- de Herders hadden hét ideale bikeweer besteld: net boven de 20°, een licht koel briesje - lees na 13u: 'tegenwind' - en niet vollenbak zon! Deze morgen was het nochtans anders zunne
- parcours was echt om te snoepen, zeker de eerste en laatste 40 KM (op de 125).
- bepijling zeer goed!
- persoonlijke Herder-begeleiding tussen de 2e en 3e bevoorrading (Merci Steven!)
- super organisatie
(ik heb zelfs gezien dat de Herders op de snelle afdalingen op weg in de omgekeerde richting bordjes hebben geplaatst om de autobestuurders te waarschuwen voor afdalende bikers.. chapeau!)
- enz.
Opmerkingen:
- soms verwarring mogelijk op parcoursstukken waar verschillende of dezelfde lussen elkaar kruisen/raken. Zo had ik, ware het niet van Steven, zeker misreden vlak voor de afdaling langs Brakelbos... vond dat wat verwarrend. Op die plaatsen misschien bordje dat er gekruisd wordt met andere lussen?
- die lus naar Oudenaarde brak wat het Vlaamse Ardennengevoel. Voor mij mocht het gerust 100% Vlaamse Ardennen blijven. (streek Kluis/Kwaremont of streek tussen Schorisse en Geraardsbergen/Ninove?)
- jullie voetbalveld vertoont een hellingsgraad van minstens 4%
In één zin samengevat: super dag gehad, en super gejeund. Bedankt Herders! Als het zo zit, wil ik gerust nog eens dees jaar schaapje spelen
. Trouwens, een sfeerbeeld van mezelf met collega Brigandsbiker Tim en Herder Steven:

Verder tevreden van de rit. Heb de 125 km in exact 7u05 afgereden, bevoorradingen inbegrepen. Dus gemiddelde met bevoorradingen in van 17,64. Met bevoorradingen er af zal dat ongeveer 19,5 gaan zijn.
Verder ook veel volk op den après (vooral echte
MTB'ers): diverse bekende en minder bekende clubpullekes gezien. Ook was er een afgevaardigde van Miss Antwerpen, die maar al te gewillig en uitdagend poseerde voor de foto:

Miss El Perra... Lol
(de Miss had nog het roze bandje aan van de Gay and Lesbian Parade van enkele weken terug...
)
Voila, dus een nieuwe klassieker onder de voorjaarstochten!
Tot volgende jaar, bij weer of geen weer!
Pluspunten:
- de Herders hadden hét ideale bikeweer besteld: net boven de 20°, een licht koel briesje - lees na 13u: 'tegenwind' - en niet vollenbak zon! Deze morgen was het nochtans anders zunne
- parcours was echt om te snoepen, zeker de eerste en laatste 40 KM (op de 125).
- bepijling zeer goed!
- persoonlijke Herder-begeleiding tussen de 2e en 3e bevoorrading (Merci Steven!)
- super organisatie
- enz.
Opmerkingen:
- soms verwarring mogelijk op parcoursstukken waar verschillende of dezelfde lussen elkaar kruisen/raken. Zo had ik, ware het niet van Steven, zeker misreden vlak voor de afdaling langs Brakelbos... vond dat wat verwarrend. Op die plaatsen misschien bordje dat er gekruisd wordt met andere lussen?
- die lus naar Oudenaarde brak wat het Vlaamse Ardennengevoel. Voor mij mocht het gerust 100% Vlaamse Ardennen blijven. (streek Kluis/Kwaremont of streek tussen Schorisse en Geraardsbergen/Ninove?)
- jullie voetbalveld vertoont een hellingsgraad van minstens 4%
In één zin samengevat: super dag gehad, en super gejeund. Bedankt Herders! Als het zo zit, wil ik gerust nog eens dees jaar schaapje spelen

Verder tevreden van de rit. Heb de 125 km in exact 7u05 afgereden, bevoorradingen inbegrepen. Dus gemiddelde met bevoorradingen in van 17,64. Met bevoorradingen er af zal dat ongeveer 19,5 gaan zijn.
Verder ook veel volk op den après (vooral echte

Miss El Perra... Lol
(de Miss had nog het roze bandje aan van de Gay and Lesbian Parade van enkele weken terug...
Voila, dus een nieuwe klassieker onder de voorjaarstochten!
Tot volgende jaar, bij weer of geen weer!
- montenbaiker
- Mountainbiker
Post by montenbaiker »
Mijn Garmin 60CSx registreerde 1350 hm op de 85, doch ik had maar 78,5 km bij aankomst. Ik moet ergens een lusje gemist hebben... en 't zal zeker niet aan de bepijling gelegen hebben want deze was subliem ( kan ze gewoon niet goed volgen
)
Verder fantastische organisatie en schitterend parcours

Verder fantastische organisatie en schitterend parcours
Last edited by montenbaiker on Sun 25 May 2008 21:16, edited 1 time in total.
- Steven vd Eynde
- Mountainbiker
- Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Post by Steven vd Eynde »
Vandaag bij het ontpijlen van de 'Brakellus' (stuk tussen D'Hoppeplein en Wolfskerke) wel aan aantel lekke biba's langs het traject gevonden. Er zijn toch nog altijd van die vedetten die het maar in het rond gooien. Waarschijnlijk vergeten...raar dat hun tools en pomp nooit blijf(t)(en) liggen!
Heb ze dan maar bij mij thuis in de vuilbak gekieperd.
Heb ze dan maar bij mij thuis in de vuilbak gekieperd.