8ste Hagelandse Chrono op Zaterdag 7 juni 2008
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- patje !!!!
- Mountainbiker
Post by patje !!!! »
Ik heb voor nn en achter rr liggen , dus dat zal het worden !!Zotte Marre wrote:Die ganse reeks heb ik ook liggen, er ligt bij mij nu een Marathon voor en een Saguaro achter, maar dat is toch nog altijd aan de grove kant. Die combinatie zou ik nu zelf nog gebruiken voor een natte tocht in de Vlaamse Ardennen, maar aangezien het zand van het Hageland zeer snel opdroogt, zou ik mij wel aan een Saguaro voor, Mezcal achter combinatie durven wagen. Alleen heb ik nog geen vertrouwen in die Saguaro voor.aaron wrote:Ik heb eigenlijk weinig of geen ervaring met
mountainbiken in het hageland en met het weer
van deze week weet ik echt niet wat kiezen van band.
Kunnen jullie mij helpen?
Ik heb keuze uit volgende banden:
Geax Mezcal
Geax Saguaro
Geax Barro Marathon
Geax Barro Mud
Ikzelf dacht aan vooraan Barro marathon, achteraan Saguaro
of vooraan Saguaro en achteraan Mezcal.
Of om het in Schwalbe termen uit te drukken: Zijn er bikers die met een volledige RR bezetting zouden rijden? In dat geval zou ik wel eens dubbel Mezcal durven leggen. We zullen zien of die voorspelde regen van morgen er komt zeker?
Hier zuigt de grond heel lekkerFre C wrote:Ik was van plan om pythons op te leggen, maar vrees met dat weer dat ik zal moeten veranderen naar meer all round (geax marathon).
Of parcoursverkenners, zou het moeten lukken met pythons? Maw hoe modderig is het parcours al geschapen....vorig jaar daar ook gereden, maar streek is mij nog niet echt bekend, maar moet al heel wat doen om daar veel modder en water tegen te komen...of ben ik mis als ik zeg dat de bodem daar goed zuigt?
-
marathonman
- Mountainbiker
Post by marathonman »
In Langdorp is een modderband niet echt nodig. Zeker niet achteraan! Als je echt een snelle tijd wil neerzetten en je durft wat te driften leg dan gerust RR voor en achter.
Ikzelf rij met een hardtail en vaste vork (mijn beachbike) met voor en achter een michelin Dry. Uiteindelijk is het de snelheid die primeert op dergelijk parcours.
We kunnen alleen maar nadien zeker zijn, natuurlijk!
Ikzelf rij met een hardtail en vaste vork (mijn beachbike) met voor en achter een michelin Dry. Uiteindelijk is het de snelheid die primeert op dergelijk parcours.
- the sentinel
- Mountainbiker
Post by the sentinel »
Dus black panthers zijn ook een goede keuze?marathonman wrote:In Langdorp is een modderband niet echt nodig. Zeker niet achteraan! Als je echt een snelle tijd wil neerzetten en je durft wat te driften leg dan gerust RR voor en achter.
Volgens mij zijn die banden perfect voor dit parcours, ik ga ze er ook op laten liggen. Het enige waar ik een beetje voor vrees is dat ze gaan doorslippen bij te nat weer, maar dan zullen we ze niet te hard zetten zekerthe sentinel wrote:Dus black panthers zijn ook een goede keuze?marathonman wrote:In Langdorp is een modderband niet echt nodig. Zeker niet achteraan! Als je echt een snelle tijd wil neerzetten en je durft wat te driften leg dan gerust RR voor en achter.
goe we zijn terug.
vooraan hutchinson bulldog (meer dan half versleten), achteraan een fast fredje. Uiteraard breekt die achteraan regelmatig eens uit, want alles ligt er echt goed nat bij (tgeeft dan ook de ganse dag geregend). Als ik zaterdag zou moeten rijden, dan leg ik langs achter mijn Piranha tubeless ready.
Maar, de ondergrond ligt er dus wel nog altijd heel snel bij. De eersten zullen volgens mij niet aan 27km/h geraken, maar amper 25km/h. Dat zegt genoeg zeker ? En ja, sommige plasjes zijn nogal diep en breed... Best zorgen voor kettingsmeerolie voor onderweg.
vooraan hutchinson bulldog (meer dan half versleten), achteraan een fast fredje. Uiteraard breekt die achteraan regelmatig eens uit, want alles ligt er echt goed nat bij (tgeeft dan ook de ganse dag geregend). Als ik zaterdag zou moeten rijden, dan leg ik langs achter mijn Piranha tubeless ready.
Maar, de ondergrond ligt er dus wel nog altijd heel snel bij. De eersten zullen volgens mij niet aan 27km/h geraken, maar amper 25km/h. Dat zegt genoeg zeker ? En ja, sommige plasjes zijn nogal diep en breed... Best zorgen voor kettingsmeerolie voor onderweg.