8ste Hagelandse Chrono op Zaterdag 7 juni 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Christ D.
Mountainbiker

Post by Christ D. »

Yep,ik kom ook net van die kanten en het is/was daar aan het gieten dat het niet normaal is,zal een modderbadje worden vrees ik :lol: :bounce:
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

WELLIE NAT, GELLIE OK NAT !!! :lol:
patje !!!!
Mountainbiker

Post by patje !!!! »

Zotte Marre wrote:
aaron wrote:Ik heb eigenlijk weinig of geen ervaring met
mountainbiken in het hageland en met het weer
van deze week weet ik echt niet wat kiezen van band.
Kunnen jullie mij helpen?
Ik heb keuze uit volgende banden:

Geax Mezcal
Geax Saguaro
Geax Barro Marathon
Geax Barro Mud

Ikzelf dacht aan vooraan Barro marathon, achteraan Saguaro
of vooraan Saguaro en achteraan Mezcal.
Die ganse reeks heb ik ook liggen, er ligt bij mij nu een Marathon voor en een Saguaro achter, maar dat is toch nog altijd aan de grove kant. Die combinatie zou ik nu zelf nog gebruiken voor een natte tocht in de Vlaamse Ardennen, maar aangezien het zand van het Hageland zeer snel opdroogt, zou ik mij wel aan een Saguaro voor, Mezcal achter combinatie durven wagen. Alleen heb ik nog geen vertrouwen in die Saguaro voor.

Of om het in Schwalbe termen uit te drukken: Zijn er bikers die met een volledige RR bezetting zouden rijden? In dat geval zou ik wel eens dubbel Mezcal durven leggen. We zullen zien of die voorspelde regen van morgen er komt zeker?
Ik heb voor nn en achter rr liggen , dus dat zal het worden !!
jerre1
Mountainbiker

Post by jerre1 »

Fre C wrote:Ik was van plan om pythons op te leggen, maar vrees met dat weer dat ik zal moeten veranderen naar meer all round (geax marathon).

Of parcoursverkenners, zou het moeten lukken met pythons? Maw hoe modderig is het parcours al geschapen....vorig jaar daar ook gereden, maar streek is mij nog niet echt bekend, maar moet al heel wat doen om daar veel modder en water tegen te komen...of ben ik mis als ik zeg dat de bodem daar goed zuigt? :-?
Hier zuigt de grond heel lekker :lol: :roll:
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Dat die van os ook maar es meer....

sorrie....on topic now...

slecht weer e....
marathonman
Mountainbiker

Post by marathonman »

In Langdorp is een modderband niet echt nodig. Zeker niet achteraan! Als je echt een snelle tijd wil neerzetten en je durft wat te driften leg dan gerust RR voor en achter.
Ikzelf rij met een hardtail en vaste vork (mijn beachbike) met voor en achter een michelin Dry. Uiteindelijk is het de snelheid die primeert op dergelijk parcours.
We kunnen alleen maar nadien zeker zijn, natuurlijk!
the sentinel
Mountainbiker

Post by the sentinel »

marathonman wrote:In Langdorp is een modderband niet echt nodig. Zeker niet achteraan! Als je echt een snelle tijd wil neerzetten en je durft wat te driften leg dan gerust RR voor en achter.
Ikzelf rij met een hardtail en vaste vork (mijn beachbike) met voor en achter een michelin Dry. Uiteindelijk is het de snelheid die primeert op dergelijk parcours.
Dus black panthers zijn ook een goede keuze?
Tokke
Mountainbiker

Post by Tokke »

the sentinel wrote:
marathonman wrote:In Langdorp is een modderband niet echt nodig. Zeker niet achteraan! Als je echt een snelle tijd wil neerzetten en je durft wat te driften leg dan gerust RR voor en achter.
Dus black panthers zijn ook een goede keuze?
Volgens mij zijn die banden perfect voor dit parcours, ik ga ze er ook op laten liggen. Het enige waar ik een beetje voor vrees is dat ze gaan doorslippen bij te nat weer, maar dan zullen we ze niet te hard zetten zeker :wink: .
Simp
Mountainbiker

Post by Simp »

Ik leg een Speed King achteraan en een Mountain King of AT vooraan.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

goe we zijn terug.

vooraan hutchinson bulldog (meer dan half versleten), achteraan een fast fredje. Uiteraard breekt die achteraan regelmatig eens uit, want alles ligt er echt goed nat bij (tgeeft dan ook de ganse dag geregend). Als ik zaterdag zou moeten rijden, dan leg ik langs achter mijn Piranha tubeless ready.

Maar, de ondergrond ligt er dus wel nog altijd heel snel bij. De eersten zullen volgens mij niet aan 27km/h geraken, maar amper 25km/h. Dat zegt genoeg zeker ? En ja, sommige plasjes zijn nogal diep en breed... Best zorgen voor kettingsmeerolie voor onderweg.
Post Reply