wie van jullie heeft een hond?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Wimmeke76
Mountainbiker

Post by Wimmeke76 »

Bij ons loopt er een Engelse cocker rond in huis.

Image
elmago
Mountainbiker

Post by elmago »

El Perro Diablo wrote:
ostendenoare wrote:Ik heb een argentijnse dog gehad, maar is spijtig genoeg vorige maand overleden bij een ongeval.Hij ging binnenkort 6 jaar worden
Nu denk ik erover om een beauceron aan te schaffen. Iemand ervaring met dit ras?
Mijn deelneming.

Waarom niet terug een Molosser?
Da vraag ik mij ook af sè.
Persoonlijk zou ik nooit naar een herder overstappen, daarom ben ik ook wel in de reden van die ommezwaai geïnteresseerd. :-k
BASSMAN
Mountainbiker
Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17

Post by BASSMAN »

ostendenoare wrote:Ik heb een argentijnse dog gehad, maar is spijtig genoeg vorige maand overleden bij een ongeval.Hij ging binnenkort 6 jaar worden
Nu denk ik erover om een beauceron aan te schaffen. Iemand ervaring met dit ras?
Als ge nog zou vinden dan koop u een terveurse herder of een groenendaler,heb al veel honden gehad in mijn leven,maar zo'n hond zijn er niet veel.Trouw zéééééér waakzaam luisterd goed ,speels maar wel een zenuuw pees attente hond =D>
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Ik heb al veeeel honden versleten, ben zelf dan ook oud en versleten en nog ni wijs......maar nen Argentijn, Boerboel, Cane Corso enz hebben een pietsie ander karakter, dat ik zelf heeel fijn vind, dat geen enkele herder heeft.
Niet beter of slechter, maar ANDERS.

Omdat nen Argentijn geen beginnershond is, vroeg ik me de overstap af.
raketwomanFIE
Mountainbiker

Post by raketwomanFIE »

Tinky-Winky wrote:3 jarige New-Foundlander, genaamd Wannes.
Nu stilaan handelbaar, in't begin was't ni gemakkelijk.

wij hebben ne berner sennen was ook wel gek van die new-foundlanders maar hier zie je er weinig of bijna nooit zelfs

onze ODY is nu 1 jaar geweest en héél lief echt ne aanrader als ge graag zware honden ziet de deugnieterij is al wa gemindert alleen haalde hij onlangs de planken van de tuinhekken (bij de buren dan nog) één voor één uit en liep hij trots rond met zo'n plank na herhaaldelijk NEE te roepen kreeg mijn man het op zijn heupen patat plank op zijn neus en nu heeft hij schrik van die planken.gelukkig natuurlijk
ook met de kids is hij erg aangenaam ze voetballen ermee (als hij de bal nie in ene keer plat bij)

heb je pics van die new-foundlander??
raketwomanFIE
Mountainbiker

Post by raketwomanFIE »

kan hier me iemand helpen ne foto te plaatsen van onze berner??
Bijterke
Mountainbiker
Location: Cube LTD Team 2007 LX Disc, Ridley Icarus full Ultegra

Post by Bijterke »

Hier een fotoke van onze beestjes. Jack Russel teefjes.

Spikey : 9 jaar.Zachtaardig karakter, nerveus, energie in overvloed en enorm gehoorzaam. Vriendelijk voor wandelaars, fietsers en andere levende wezens

Image

Kyra : 2 jaar. Jack Russel in hart en nieren. onuitputtelijke energie. gehoorzaam, jager op alle wild.

Image

Samen zijn ze de beste vrienden.

Image

BTW als wij gaan wandelen lopen zij steeds los. Spikey heeft totaal geen interesse in voorbijkomende fietsers, Kyra een beetje, afhankelijk van hoever we al aan het wandelen zijn. Maakt veel lawaai maar bijten doet ze niet.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

tot ze eens onder iemands wielen terecht komt...
pointbreak
Mountainbiker
Location: Rockrider 8.2/full XT Mavic crossride Disc/ Thompson Antares race

Post by pointbreak »

Ik had vorige week langs de vaart z'on mechelaar naast mij lopen en die gaf niet af hé man.
Wou altijd zijn kop tussen mijn twee wielen steken.
Ik was 26-27 kmh aan het rijden en dat beest bleef maar volgen.
Dan heel hard geroepen uit schrik en hij druipte af...
Oef (o)

Dit zijn onze lievelingen:
Image
ostendenoare
Mountainbiker

Post by ostendenoare »

Ik heb reeds 2 argentijnse doggen gahad en stuk voor stuk prachtige honden zowel uiterlijk als karakter. Met mijn laatste hond heb ik speurwerk gedaan alsook gehoorzaamheid. Ik heb de debutanten gedaan en zat nu in programma1 van gehoorzaamheid. maar kon geen wedstrijden doen omdat hij te dominant was naar andere reu's.
Een beauceron heeft niet het typische herder karakter. Het is een hond die niet van de gemakkelijkste is en waar er werk aan is en die ook zijn eigen gedacht heeft dus is het terug een uitdaging om met dit ras te werken.Net zoals een argentijn.Maar een argentijn komt er bij zeker nog wel binnen hoor. Ik ben verloren aan dit ras.
Post Reply