Canyon

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Nico_1977
Mountainbiker

Post by Nico_1977 »

scelter wrote:Vandaag al de helft van mijn remblokken opgereden in Waimes. Ok het was extreem vettig, maar kvind dat toch snel op 70km.
Wow.. goe uw best gedaan.. daar heb ik toch geen last van momenteel ..
Wel het geluk gehad van heel wat droge tochten gehad te hebben.
board
Mountainbiker

Post by board »

Als ik al dien commentaar hoor over die canyon's beging ik ook al serieus aan twijfelen of ik gene zou kopen! Ben serieus aant rondneuzen voor nen fully. Was eerst van plan nen FSR stumpjumper (in 2de hands) maar da is bijna ni te doen denk, vooral ni in mijn maat!
Ik wou tijdens de happy bike days ook al eens ene testen maar maatje was telkens weg. Heb al eens op canyon.com aant snollen geweest den nerve xc5 is nog beschikbaar als expressbike maar alleen in XL.
Normaal dacht ik geen probleem,denk wel dat het ongveer overeen komt met mijne momentele hardtail van 21inch.
Maar volgens de PPS zou ik genoegen moeten nemen met nen L.
En als ik mijn maten ingeef van bv lengte verspringt bv romplengte zodat het totale beeld niet meer klopt.
Dus ben ik nu even de kluts kwijt over welke maat het nu zou moeten worden! :roll:
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Maten van Canyon zouden nogal klein uitvallen volgens hun. Ik heb nu ne 18" en voel weinig verschil met de 17.5" van Trek. Ga eens een testrit maken in Heerlen als ze een L hebben (ik vermoed van wel).
Aceke
Mountainbiker

Post by Aceke »

SusXT wrote:Maten van Canyon zouden nogal klein uitvallen volgens hun. Ik heb nu ne 18" en voel weinig verschil met de 17.5" van Trek. Ga eens een testrit maken in Heerlen als ze een L hebben (ik vermoed van wel).
Bekijk de geometrie van een Grand Canyon M (18.5'') bvb met een Scott Scale L (19inch?).
Verschil op de bovenbuis is maar 5mm. De hoogte van de zadelbuis bedraagt maar 1cm verschil.

Ik denk dat de hardtails nogal groot uitvallen, heb geen idee van andere modellen.

A direct van deze gelegenheid gebruik maken om een vraagske te stellen.
Heb mijn fietske dees weekend ingereden. Snel, licht, mooi, prachtig, uistekend, lekker, etc maar toch 1negatief dingske.

Als k bochten pak (hoge snelheid zonder te remmen) of op slechte wegen kom dan hoor ik percies mijn schijfremmen rammelen. Dus rammelen e geen piepgeluiden bij 't stoppen (al 25km in de modder gereden en geen sleepgeluiden). 1 van de test bikes in Duitseland had ook dit probleem.

Is dat normaal? Enig idee?
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Dat is omdat je schijf lichtjes tegen de blokjes raakt. Ik heb dat ook heel soms en heel licht. Valt bijna niet op. Als je wat meer spel kan krijgen tussen je blokjes en de schijf, zal het niet meer zijn. Controleer ook eens of je snelspanner vast genoeg zit.
board
Mountainbiker

Post by board »

Hé, is er nog plaats voor nen extra canyon hier?
Heb gebelt met peter in Heerlen heeft gezegt volgens mijn maten dat ik zeker nen XL nodig heb. Dus heb ik ineens ene besteld (heb ondertussen lang getwijfeld :roll: )
Dus normaal gezien zou hier binnen 2 weken nen nerve XC5 voor mijn deur moeten staan!!! Het is helemaal mijn ding, schoon model iets ander kleur en afmontage naar mijn goesting!(spijtig da ze ni meer kleuren maken)
Nu wachten op mailtje voor betaling :bounce:
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Succes er mee! Zet 'm in de showroom ,he!
Simp
Mountainbiker

Post by Simp »

Krijgt ge dat niet per brief die betalingsgegevens?
board
Mountainbiker

Post by board »

eu, weet ni goe.
Verwachte feitelijk nen e-mail met betalingsgegvens!
Wie weet er just hoe het gaat?
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

board wrote:eu, weet ni goe.
Verwachte feitelijk nen e-mail met betalingsgegvens!
Wie weet er just hoe het gaat?
Per email uiteraard.
Post Reply