GESTOLEN BIKE'S

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
MC Staf
Mountainbiker

Post by MC Staf »

black levi wrote:Ik heb een bedenking met al die bikes die tegenwoordig gepikt worden.
Zijn ze er echt op uit om zowat alles mee te pakken of gaan ze specifiek voor een bike?
In het tweede geval... hoe weten ze dat er een bike te pakken is.Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze dagenlang op de uitkijk staan om te zien wie er met schoon gerief rondrijdt alhoewel dat ook wel zal gebeuren.
Ik veronderstel vooral dat die mannen ook wel de mountainbikeforums afschuimen en als je ziet wat er allemaal voor "nief kostelijk gerief" er in het topic "showroom" staat.Het is maar een bedenking, hé.
Ik volg u daarin man.. redelijk beangstigend idee nee?
Tlijkt mij veiliger om foto's te maken van uwen bike op een onherkenbare plaats, ofwel niet bij u thuis..

Staf
IvanIvankov
Mountainbiker

Post by IvanIvankov »

Ik let toch ook op dat mijn gps logs niet recht naar mijn huis gaan. Of die houd ik voor mijzelf. Zo zaken maken het ook makkelijk voor dieven.
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Zondag werd ter hoogte van het atomium aan de Heizel mijn autoruit ingeslagen en mijn bike rugzak gestolen. Omdat de rugzak zelf en de inhoud ofwel gemarkeerd ofwel nogal zeldzaam zijn daarom hier een oproep. Je weet maar nooit of er iets van te koop aangeboden wordt:

- Vaude Bike Park rugzak, dit model en zwart van kleur:
http://www.cyclingforums.com/products/v ... on-pack-09
Het is bedrukt, op de achterzijde staat in het zilver het logo van El Camino Loco, www.mtb.be en Koen - alles onder elkaar.

- een Lezyne HVG minivloerpompje http://www.lezyne.com/products/hand-pum ... -drive-hvg
Met het logo van El Camino Loco in gegraveerd.

- een Lezyne 20 minitool, met goudkleurige flanken http://www.lezyne.com/products/multi-to ... ainless-20
Ook weer met het Camino Loco logo in gegraveerd, op de vleugel van de kettingpons die als bandenlichter dienst doet.

- fietsverlichting van het merk Ay Up, daar staat niets speciaal op maar er zijn er zo weinig van hier ten lande dat het wél opvalt. In de gestolen rugzak stak zo'n twin verstraler, rood geanodiseerd http://www.ayup-lights.com/products/30/
Samen met twee zo'n batterijen: http://www.ayup-lights.com/products/42/

- een Vaude windbreaker jasje, oranje. Ik denk dat het dit model of een voorloper daarvan is
http://www.vaude.com/epages/Vaude-de.sf ... 3192270700
Zo flinterdun dat het bijna doorzichtig is. Grote maat, XXL of XXXL.

Ik zou het héél erg appreciëren dat je me waarschuwt moest je merken dat één van bovenstaande dingen te koop aangeboden zouden worden. Een niet-fietser kan er immers weinig mee.
De rest van de inhoud was "courant" en dus niet gemakkelijk te herkennen maar bovenstaande spulletjes zijn uniek of heel zelfzaam dus gemakkelijk te herkennen.
Of als je iemand ziet rondlopen of fietsen met de rugzak bijvoorbeeld, als er de bovenvermelde logo's én er "Koen" op staan... [-X

Er is vanzelfsprekend een beloning aan verbonden.

Thanks !
jahsper
Mountainbiker

Post by jahsper »

Deze nacht is in Gent m'n bike gestolen aan het Baudelopark. Stond vast in een fietsenstalling aan de baudelokaai met drie abussloten.

Wat opvalt is dat het een "gewone" specialized rockhopper is met:
mavic crosstrail wielen, banden racing ralph
hope mono mini remmen,
lichtbruine handvatten,
zilvergrijze rockshox reba race voorvork met schade op de stickers,
xt- pedalen, slx crankstel,
deore shifters, xt- achterderrie en voorderrie,
op het stuur staat zo'n mini bbb fietsbel en een bevestiging voor een ledlichtje van smart.

Het frame is een rockhopper comp modeljaar 2009
Gaat om volgende fiets (oude foto)
Image
Olle
Mountainbiker

Canyon MTB gestolen pinsterweekend 2011 in HERENT !!!

Post by Olle »

Grand Canyon 9.0 serie (2008)
sram X.0
Deore xt
sram X.9
formula oro
DT swiss
selle italia
Ritchey wcs Carbon zadelpen
syntace duraflie-te carbon
Shimano xt Hollowtech II
Fuji Metalic white ( valt op , zo zijn er niet veel !! )[/img]
LV
Mountainbiker

Gestolen Koga Miyata X-runner

Post by LV »

Gestolen op di 02/08/2011 op klaarlichte dag bij mij op't werk (in Leuven) in de fietsenstalling, en dit is op prive domein. Fiets was afgesloten met een slot vastgemaakt aan de constructie van de fietsenstalling. De fietsenstalling is zelfs niet zichtbaar vanop het straat.

Image

De foto is van 2 jaar geleden, ondertussen zijn er wat veranderingen uitgevoerd.

Koga X-runner (wit)
Mavic SLR wielen
FSA K-force trapstel
Wit SLR zadel met carbonnen rails
XO achter derrie + trigger shifters
XT klik pedalen
2 carbonnen drinbushouders

Indien iemand deze fiets moest tegenkomen of ergens te koop zien staan, gelieve mij iets te laten weten.

Lieven
trotter
Mountainbiker

Post by trotter »

onlangs stond er een artikel in O² bikers over verzekering. En dat wordt nodig helaas.
Coucke
Mountainbiker

17/08/11 Witte torpado mtb gestolen

Post by Coucke »

Het gaat om een witte mtb torpado gestolen aan de kapellebrug in Oostende, hij stond op slot aan een fietsrek, slot is doorgeknipt en de fiets is gestolen, hij is van mijn vriend maar hij heeft er geen foto's van. Er zitten monster energy stickers op en 1 gele sticker van bij Pinte.

Als iemand de fiets ziet rijden laat het weten.
Mvg
aimé
Mountainbiker

Re: Gestolen Koga Miyata X-runner

Post by aimé »

LV wrote:Gestolen op di 02/08/2011 op klaarlichte dag bij mij op't werk (in Leuven) in de fietsenstalling, en dit is op prive domein. Fiets was afgesloten met een slot vastgemaakt aan de constructie van de fietsenstalling. De fietsenstalling is zelfs niet zichtbaar vanop het straat.

Image

De foto is van 2 jaar geleden, ondertussen zijn er wat veranderingen uitgevoerd.

Koga X-runner (wit)
Mavic SLR wielen
FSA K-force trapstel
Wit SLR zadel met carbonnen rails
XO achter derrie + trigger shifters
XT klik pedalen
2 carbonnen drinbushouders

Indien iemand deze fiets moest tegenkomen of ergens te koop zien staan, gelieve mij iets te laten weten.

Lieven
Dit kan je mss verder helpen
ik heb in elk geval mijn geld teruggekregen van mijn werkgever

Volgens art.2o.7° van de wet van 3-7-1978 betreffende de arbeidsovereenkomsten heeft de werkgever de verplichting als een goede huisvader te zorgen voor het arbeidsgereedschap dat aan de werknemer toebehoort evenals voor de persoonlijke voorwerpen welke door deze laatste in bewaring moeten worden gegeven.
Indien een rechtbank de auto van een werknemer beschouwt als een 'persoonlijk voorwerp', kan zij de werkgever verplichten de schade aan dit voertuig te vergoeden als het personeel beschikt over een parking. De rechtbank zou immers kunnen oordelen dat de werkgever de nodige voorzorgsmaatregelen niet heeft getroffen om te vermijden dat de voertuigen van zijn werknemers beschadigd of gestolen worden. De rechter ten gronde zal hierover soeverein oordelen.
De werkgever stelt daarom liefst een gesloten en desnoods met een camera beveiligde parking ter beschikking van zijn werknemers.
Mits deze voorzorgsmaatregelen, kan de werkgever niet aansprakelijk gesteld worden voor schade of diefstal te wijten aan een onvoorzienbaar feit (toevallig feit).
dempy
Mountainbiker

08-09-2011 EMRIN racefiets gestolen te Ronse

Post by dempy »

Beste fietsvrienden,

Op 08-09-2011 is mijn schoonbroer zijn racefiets gestolen uit het internaat van de wielerschool van Ronse. Zijn fiets stond samen met een 7-tal andere fietsen in de gang, maar na ze even onbewaakt te laten, is de zijne verdwenen. Dit alles zou gebeurd zijn tussen 15h en 15h30.

Het is een opvallende fiets, aangezien het eentje is van het huismerk van een lokale fietswinkel in Humbeek, "EMRIN". Iemand in de buurt van Ronse zal dus nooit met zo een fiets rijden. Verder zijn er nog enkele specificiteiten de ik hierbij even op een rijtje zet:

- er stonden wel niet die hoge wielen in van op de foto , de wielen die er in stonden zijn shimano RS80 wielen (lage velg in carbon met alu remrand)
- zwart stuur Ritchey WCS, met wit stuurlint van Fysic
- Shimano ultegra 2011 groep
- witte Ritchey WCS stuurpen (staat een fietscomputer op van Pro)
- witte Ritchey WCS stuurpen
- Selle Italia SLR zadel met carbon brug
- belangrijk!: er staat een junior cassette op, dus het zwaarste verzet is een 52x14. Dit zou normaal gezien ook moeten opvallen
- Time pedalen

Hierbij nog een foto van de fiets. Zoals jullie zien, is dit een vrij opvallend exemplaar. Het is uiterst vreemd dat net deze meegenomen is, aangezien ze tussen enkele Pinarello's, Trek's... stond. Je zou verwachten dat een dief een eerder populair merk mee zou nemen, maar dit is niet het geval geweest.

Image

Geef me maar een seintje moesten jullie wat verdachts opmerken. Er is tevens een mooie beloning voor de eerlijke vinder of degene met de gouden tip!

Alvast bedankt!
Post Reply