Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
it's me !
Mountainbiker

Post by it's me ! »

nicolasdb wrote:euhm,

dat zandwegske ligt er al jaren zo bij...ik denk niet dat we het over hetzelfde hebben.. "it's me" bedoelt dat sterk en lang oplopend wegske aan rand van bos, waar men ook nogal eens met de paarden rijdt vlak aan het kasteel...is inderdaad wel een bijterke

grtz
Bedoel inderdaad het tweede..
Maar geen nood, ga da bergske binnenkort nog eens aanvallen! :evil:
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

Fredje80 wrote:
it's me ! wrote:Vandaag blauw-groen gereden, super geamuseerd gewoon.
Als beginnende biker moet ik toegeven dat ik wel serieus moeite had met
die zanderige klim op de blauwe route.( holle weg...)Pff!
We zijn geen enkele mis gereden dus volgens mij zijn alle pijltjes aanwezig =D>
Deze was tot een paar weken terug niet zanderig. Het was nog een echte holle weg, maar door de nogal hevige regenbuien was er veel weggespoeld. Dit hebben ze volledig opgevuld met zand en persoonlijk vond ik het makkelijker om de geulen te ontwijken dan in het zand te rijden. Ook hadden ze beter zeezand gebruikt, dan van dat gelig rivierzand van dees kanten dat veel te veel plakt.
Op bepaalde momenten zat ik gisteren ter plaatse te trappen. #-o
Over welk wegske hebt ge het eigenlijk? de 'savenel'? die ligt er al sinds de middeleeuwen zanderig (geel zand) bij
Fredje80
Mountainbiker

Post by Fredje80 »

Tja, benamingen ken ik nie en volgende keer es goe opletten wa er voor ligt en/of er na. OF de kodak es meepakken :-)

Maar de eerste keren dat ik daar heb gereden was de weg redelijk diep en soms breed uitgespoeld. En al die geulen waren nu gevuld met zand. Geulen zijn wel weg, maar da zand plakt toch wel hoor.
it's me !
Mountainbiker

Post by it's me ! »

Ik ga em nog eens rijden binnenkort, zal er eens op letten...
Weet dat ge links die weg in gaat maar het is alweer een tijdje geleden :oops:
maltje
Mountainbiker

Post by maltje »

ik ga maandag eens oud heverlee rijden.
Iemand zin om mee te gaan?
mail me maar!!
Hoezo
Mountainbiker

Post by Hoezo »

Ik heb deze week de route gereden , blauw en groen... Allee blauw manmanman ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan maar zat plots ergens aan de kayaks van de groene route , dan maar terug gereden en de groene gevolgd... Had geen plan bij maar achteraf gezien snap ik gewoon niet hoe we daar terecht zijn gekomen door de blauwe route ( hangen daar dubbele pijlen ofzo) kortom alles bij elkaar een 38 km in 1.50u....
it's me !
Mountainbiker

Vond het zeer goed aangegeven en we zijn niet mis gereden..

Post by it's me ! »

Hoezo wrote:Ik heb deze week de route gereden , blauw en groen... Allee blauw manmanman ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan maar zat plots ergens aan de kayaks van de groene route , dan maar terug gereden en de groene gevolgd... Had geen plan bij maar achteraf gezien snap ik gewoon niet hoe we daar terecht zijn gekomen door de blauwe route ( hangen daar dubbele pijlen ofzo) kortom alles bij elkaar een 38 km in 1.50u....
it's me !
Mountainbiker

Post by it's me ! »

Sorry voor de misse post hierboven! #-o
De klein vond het tof om ook eens op de comp te tokkelen... :oops:
Wat ik zeggen wilde, wij zijn geen enkele keer mis gereden.
Maar 8 ogen zien meer als 1 paar natuurlijk.
Vond de route zeer goed aangegeven tegenover bv die van rotselaar.
maltje
Mountainbiker

Post by maltje »

juist terug van groen,blauw en rood.56km op de teller.
Af en toe toch goed uit de ogen kijken en zeker nu er op sommige plaatsen gewerkt wordt.
Soms ff verkeerd ereden,maar dat is allemaal niet zo erg.
Ik dacht wel dat hij zwaarder zou zijn.
it's me !
Mountainbiker

Post by it's me ! »

Gisteren Blauw-Rood-groen proberen te rijden, inderdaad; PROBEREN :evil:
De bike goden :-D waren mij precies niet goed gezind.. Halverwege de lange zanderige klim ( aan t kasteel, blauw ) krijg ik 2 dames te paard in mijn vizier. Ik stap eerbiedig af en zet mezelf en fiets zo hoog mogelijk an de kant. Al een flink stuk in mijn richting gekomen beseft het 1e paard dat ik daar sta en slaat bijna op hol!!! #-o Waarop de dame mij dringend verzoekt om op mijn sporen terug te keren, zodat zij mij aan het begin van het pad kunnen passeren. Dit alles in het frans natuurlijk, want waarom nedelands spreken in vl-brabant [-X [-X En mij dan al boos kijkend passeren zonder dank voor het TE VOET terugkeren!! Alsof ik geen recht had om op dat pad te fietsen :evil: :evil:
In bierbeek aangekomen op rood, begint mijn linker schoen te draaien op de pedaal. Geraak bijna niet meer uitgeklikt, waarop blijkt dat 1 vijs van het spd-plaatje al weg was en de andere los. :cry: Daarna maar verder over de weg naar de auto gereden. Les geleerd nu, plaatjes regematig controleren.
Post Reply