Garmin Edge305 (PRODUCTTEST)

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Headshot wrote:maar wat is dan de basiskaart? waar vindt ik die? staat niets op mijn trainingcenter cd en das de enige cd die ik erbij heb

toch alvast bedankt voor de hulp en booral voor uw geduld
Staat wel degelijk op de bijgeleverde CD. Een deel is trainingscenter (trainingssoftware) en een deel is mapsource (kaartsoftware).
Je kan dan alsnog de toegezonden dropload van Mapsource openen want ik vermoed dat de bijgeleverde MP op de trainings cd niet de laatste versie zal zijn. Hier moet je niets voor doen dan dubbelklikken op de zipicoon. De versie overschrijft en wist automatisch alle vorige versies van MP.
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

jerommeken wrote:
Headshot wrote:

toch goed dat er zo een forums bestaan als deze
En vooral dat er gasten gelijk Ivo bestaan =D>
Hmm, er zijn er toch die daar anders over denken hoor (terecht of onterecht :wink: ).
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

ivo wrote:
Headshot wrote:maar wat is dan de basiskaart? waar vindt ik die? staat niets op mijn trainingcenter cd en das de enige cd die ik erbij heb

toch alvast bedankt voor de hulp en booral voor uw geduld
Staat wel degelijk op de bijgeleverde CD. Een deel is trainingscenter (trainingssoftware) en een deel is mapsource (kaartsoftware).
Je kan dan alsnog de toegezonden dropload van Mapsource openen want ik vermoed dat de bijgeleverde MP op de trainings cd niet de laatste versie zal zijn. Hier moet je niets voor doen dan dubbelklikken op de zipicoon. De versie overschrijft en wist automatisch alle vorige versies van MP.
had dezelfde versie reeds op internet gevonden, maar toch bedankt

en terecht of onterecht???
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Headshot wrote: en terecht of onterecht???
Hangt gewoon van de perceptie af.
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

ben vandaag wat verkeerd gereden, hoe kan ik mij route bewerken?
denk dat het met mapsource moet gaan maar krijg mijn route niet in mapsource geopend, heb en .crs van trainingscenter en een .gpx van motionbased

als ik de .gpx open in mapsource komt er niet op scherm

heb een convertor afgehaald voor .gpx naar .gdb maar die herkent het .gpx bestand weer niet
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Zonder dat ik weet wat je precies (verkeerd) doet kan ik op zo'n wir-war van vragen ook geen eenduidend antwoord geven.
Mail je .crs en .gps bestand eens door zodat ik kan zien wat er aan scheelt.
Of op welke datum staat het op motionbased dan haal ik het daar af en kijk het na.

Als je .gpx bestand niet corrupt is opent het gewoon in mapsource door er op te dubbelklikken (op voorwaarde dat je je browser hebt ingesteld dat een .gpx bestand altijd moet openen in mapsource natuurlijk).
Bij deze instelling opent het zich zelfs automatisch zodra je in motionbased op de gpx download klikt.

Sommige freeware convertors kunnen maar maximaal 500 logs aan. Indien je .crs bestand groter is dan 500 logs kom je dan in de problemen.
Headshot
Mountainbiker

Post by Headshot »

ivo wrote:Zonder dat ik weet wat je precies (verkeerd) doet kan ik op zo'n wir-war van vragen ook geen eenduidend antwoord geven.
Mail je .crs en .gps bestand eens door zodat ik kan zien wat er aan scheelt.
Of op welke datum staat het op motionbased dan haal ik het daar af en kijk het na.

Als je .gpx bestand niet corrupt is opent het gewoon in mapsource door er op te dubbelklikken (op voorwaarde dat je je browser hebt ingesteld dat een .gpx bestand altijd moet openen in mapsource natuurlijk).
Bij deze instelling opent het zich zelfs automatisch zodra je in motionbased op de gpx download klikt.

Sommige freeware convertors kunnen maar maximaal 500 logs aan. Indien je .crs bestand groter is dan 500 logs kom je dan in de problemen.
openen is gelukt, rechtermuisknop drukken en openen met, dan mapsource drukken
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Ja, als je nu het vakje 'dit type bestand altijd met dit programma openen' aanvinkt kan je gewoon links klikken en ieder gpx bestand opent zich dan automatisch in Mapsource :wink:
bitman
Mountainbiker

Post by bitman »

Hallo allemaal, ik heb dit topic met grote interesse gevolgd, want ik denk mijn polar om te ruilen voor een edge 305.
Ik had wel nog enkele punten die mij niet helemaal duidelijk zijn.

Blijkbaar kunnen er slechts 100 waypoints in opgeslagen worden. Vormt dit een probleem in de praktijk? Meestal rijd ik een parcours van ongeveer 45km.
Is de navigatie via dat kruimelspoor goed te doen?
Kan ik zien wat de afstand tot de finish/laatste waypoint nog is?
Is de hartslagband even comfortabel als die van polar?

Nog even off topic:
Denken jullie dat er binnenkort een update van de edge serie komt? Ideaal lijkt mij een combinatie van de edge 305 en de gpsmap 60CSx.
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

bitman wrote:Hallo allemaal, ik heb dit topic met grote interesse gevolgd, want ik denk mijn polar om te ruilen voor een edge 305.
Ik had wel nog enkele punten die mij niet helemaal duidelijk zijn.

Blijkbaar kunnen er slechts 100 waypoints in opgeslagen worden. Vormt dit een probleem in de praktijk? Meestal rijd ik een parcours van ongeveer 45km.
Is de navigatie via dat kruimelspoor goed te doen?
Kan ik zien wat de afstand tot de finish/laatste waypoint nog is?
Is de hartslagband even comfortabel als die van polar?

Nog even off topic:
Denken jullie dat er binnenkort een update van de edge serie komt? Ideaal lijkt mij een combinatie van de edge 305 en de gpsmap 60CSx.
waypoints zijn markeringspunten waarlangs je een route kunt berekenen
een track bestaat uit trackpoints en niet uit waypoints
Post Reply