Plaats hier alles met betrekking tot CUBE bikes
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
tiens
...Cube zeg je
...nooit van gehoord...rare taiwanese fietsjes zeker, met zo'n naam.
enfin...alle gekheid op een stokje:
Je hebt de weg gevonden naar dit fantastische forum! Goed zo!
Maar je moet ook eens de nog fantastischere
zoekmachine onder handen nemen: een wereld van informatie ligt aan je voeten. En zoals een collega forummer laatst zei: zet u een paar thermoskes koffe en ga er maar eens rustig bijzitten, want de eerst volgende uren kom je nog niet van voor die PC vandaan volgens mij.
suc6 en WELKOM
BTW: wreed content van mijnen cube hoor
enfin...alle gekheid op een stokje:
Je hebt de weg gevonden naar dit fantastische forum! Goed zo!
Maar je moet ook eens de nog fantastischere
suc6 en WELKOM
BTW: wreed content van mijnen cube hoor
-
Metalcat
- Mountainbiker
Cube is een "nieuw" (voor Belgie toch) Duits merk. Zij hanteren zeer scherpe prijzen en de kaders zijn IMHO zeer goed. Ikzelf rij nu een jaar met een CUBE kader (ltd2), kwaliteit v/d lak is zeer goed, kader is stijf en sterk (heeft al wat meegemaakt). Ik heb mijn fiets echter wel zelf in elkaar gestoken (2000 Judy Race, Deore Hollowtech en trapas, LX gold achterder, LX voorder, LX schifters, DT-Hugi achternaaf en LX voornaar met X517 velgen en Panaracer Fire XCpro banden).
Zeer fijn om mee te rijden en goekoop. Ne kader met kopserie, zadelstang kost maar 300Euro en tis zijn geld waard.
Zeer fijn om mee te rijden en goekoop. Ne kader met kopserie, zadelstang kost maar 300Euro en tis zijn geld waard.
- jofko
- Mountainbiker
- Location: Giant XTC Hybrid, Full XT, Magura Louise, Fox F80 RLT, Crossmax XL
Cube LTD Five
Ik zit met een probleem: ik kan nooit echt goed beslissen
, daarmee dat ik graag is jullie menning hierover zou willen horen.
Ik zoek een nieuwe hardtail bike met een max prijs van € 1500. Wat mijn vrnaamste eisen zijn is niet bepaald het gewicht maar vooral de kwaliteit en onderhoudsgemak (ik ben nl ni echt ene die vlak na elken tocht nen halve dag zijnen bike terug oppoetst). Ik heb nu gezien dat ze op bike discount een actie hebben met de Cube LTD Five Midseason. Hieronder de specificaties:
Rahmen: ALU 7005 CNC Gewicht: ab ca. 11,6 kg Gabel: Manitou Scareb Comp Lock Out 2005 Steuersatz: Ritchey Logic Integrated
Vorbau: Ritchey Comp Lenker: Ritchey Griffe: Profile NabeVR: Shimano XT Disc
Nabe HR: Shimano XT Disc Felgen: Rigida Taurus Reifen: Schwalbe Racing Ralph Sattelstütze: Ritchey
Sattel: Selle Italia XO Schalthebel: Shimano XT Schaltwerk: Shimano XT Umwerfer: Shimano XT
Tretlager: Shimano Deore Octalink Kurbel: Shimano LX 22-32-44 Kette: Shimano HG 53 Kassette: Shimano Deore HG 53
Bremshebel: Shimano XT Bremsen: Shimano XT Pedale: Bärentatze
Wa zijn jullie meningen hierover en wat zouden jullie aanraden of afraden? Mag evengoed andere bike zijn.
Thx!
Ik zoek een nieuwe hardtail bike met een max prijs van € 1500. Wat mijn vrnaamste eisen zijn is niet bepaald het gewicht maar vooral de kwaliteit en onderhoudsgemak (ik ben nl ni echt ene die vlak na elken tocht nen halve dag zijnen bike terug oppoetst). Ik heb nu gezien dat ze op bike discount een actie hebben met de Cube LTD Five Midseason. Hieronder de specificaties:
Rahmen: ALU 7005 CNC Gewicht: ab ca. 11,6 kg Gabel: Manitou Scareb Comp Lock Out 2005 Steuersatz: Ritchey Logic Integrated
Vorbau: Ritchey Comp Lenker: Ritchey Griffe: Profile NabeVR: Shimano XT Disc
Nabe HR: Shimano XT Disc Felgen: Rigida Taurus Reifen: Schwalbe Racing Ralph Sattelstütze: Ritchey
Sattel: Selle Italia XO Schalthebel: Shimano XT Schaltwerk: Shimano XT Umwerfer: Shimano XT
Tretlager: Shimano Deore Octalink Kurbel: Shimano LX 22-32-44 Kette: Shimano HG 53 Kassette: Shimano Deore HG 53
Bremshebel: Shimano XT Bremsen: Shimano XT Pedale: Bärentatze
Wa zijn jullie meningen hierover en wat zouden jullie aanraden of afraden? Mag evengoed andere bike zijn.
Thx!
-
bollekebubbelbad
- Mountainbiker
LTD5
Post by bollekebubbelbad »
Hoi,
Ik heb zo'n bike gehad. Prachtig fietsje, echt. Maar heb 'm snel verkocht omdat ik er niet goed op zat.
Prima afgemonteerd vond ik voor die prijs. (Heb 'm niet in Duitsland gekocht).
Vind hem een beetje zwaar. (zelf 13,2 Kg gewogen met pedalen, barends en bidonhouders).
Maar wat voor u misschien heel belangrijk is : Dat kuisen! Het frame is speciaal gespoten met zeer ongelijke lak. (bij ons zeggen ze gebroebeld). Erg moeilijk vond ik om dat frame terug maagdelijk wit te krijgen. Op den duur spoot ik er Teflon olie op en dat ging dan wel.
Maar zoals gezegd : Prachtig fietsje.
Succes,
Bolle
Ik heb zo'n bike gehad. Prachtig fietsje, echt. Maar heb 'm snel verkocht omdat ik er niet goed op zat.
Vind hem een beetje zwaar. (zelf 13,2 Kg gewogen met pedalen, barends en bidonhouders).
Maar wat voor u misschien heel belangrijk is : Dat kuisen! Het frame is speciaal gespoten met zeer ongelijke lak. (bij ons zeggen ze gebroebeld). Erg moeilijk vond ik om dat frame terug maagdelijk wit te krijgen. Op den duur spoot ik er Teflon olie op en dat ging dan wel.
Maar zoals gezegd : Prachtig fietsje.
Succes,
Bolle
-
bollekebubbelbad
- Mountainbiker
Post by bollekebubbelbad »
Baai de wei,
Ik zie nu dat ge op een TREK rijdt?
Awel de fiets voor mijn CUBE was een TREK (7000). En de fiets daarna terug (8000). Die CUBE rijdt misschien niet slechter maar wel HELEMAAL anders. Beetje opletten daarvoor.
Dat wilde ik nog effe kwijt.
Awel de fiets voor mijn CUBE was een TREK (7000). En de fiets daarna terug (8000). Die CUBE rijdt misschien niet slechter maar wel HELEMAAL anders. Beetje opletten daarvoor.
- jofko
- Mountainbiker
- Location: Giant XTC Hybrid, Full XT, Magura Louise, Fox F80 RLT, Crossmax XL
Thx vr de raad! Van dat "anders rijden" heb ik wel wa schrik omdak idd gelezen heb da ge der wel wa last met had! Mr tis zo dat mijnen trek zijn kader nog ne stalen is en den uwe waarsch ne aluminium, dus daar zal er zwiezo ook al een verschil opzitten, ook de vorm van kader is wel wa anders dan de trek fietskes datk nu zie rondrijden. Mr toch goe dat ge het laat weten!bollekebubbelbad wrote:Baai de wei,