Sven Nys -- mountainbiker

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
catchup!
Mountainbiker

Post by catchup! »

Schijfrem wrote:
Opmerking:
Op de site van de BK-organisatie staat :

Gezien het om een éénmalige omloop gaat, vragen wij de renners om zoveel mogelijk rekening te houden met de wensen en reglementeringen van « Bos en Groen », zijnde : het respecteren van de trainingsuren en de natuur, de aangeduide wegen niet te verlaten en gebruik te maken van de vuilbakken. Dank voor uw begrip.

.... Dus,de bidonnekes niet weggooien tijdens de wedstrijd maar gaan deponneren in de groen bakken ! Goe bezig .
Ik zou toch maar doen wat ze vriendelijk vragen. En dat heeft niks te maken met bidons die weggegooid worden tijdens de race.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ja, gezien de precaire relatie tussen Bos en Groen en de mountainbiker , en wat er gebeurd is in het Brussels gedeelte van het Zonienwoud, zou ik me inderdaad als een bezorgde huisvader gedragen.
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Het zou me niet verbazan dat de cyclocross op uitsterven is en daardoor er een langzame overschakeling gaat gebeuren naar het mountainbiken.
Misschien ook daarom dat de parcouren niet echt mountainbike gerricht zijn om zo meer deelnemers aan de start te krijgen en de wegrenners eveneens de kans te geven daar een rol in te spelen.Als je de vergelijking maakt van het aantal deelnemers tussen een cyclocross en een mountainbikewedsrijd, plus daarbij dat het mountainbike een olympische disciple is,dan stelt de cyclocross op wereldvlak weinig voor.De assistance die nu ook al is toegelaten is ook al een voorteken.
Het enige probleem zou zijn voor de rechtstreekse uitzendingen,want nu al voor een cyclocross zijn er toch al heel wat camera's op het parcour en een parcour voor mountainbike is wel langer om zo de volledige uitzending te kunnen garanderen.Je zal zien dat daar in de toekomst ook nog zal verandering in komen.Wie herinnert zich nog de eerste wedstrijden in Houffalize,dat was toen een circuit van 15 a 20km en de wedstrijden duurden toen bijna 4u.
Dus de echte mountainbikers zullen alleeen nog hun gading vinden in de marathons,voor zolang we nog de toelating zullen krijgen,want onze vriend Happart wil daar ook een stokje tussensteken,zoals hij reeds gedaan heeft met de kayakkers.
reds
Mountainbiker

Post by reds »

roger wrote:Het zou me niet verbazan dat de cyclocross op uitsterven is en daardoor er een langzame overschakeling gaat gebeuren naar het mountainbiken.
Misschien ook daarom dat de parcouren niet echt mountainbike gerricht zijn om zo meer deelnemers aan de start te krijgen en de wegrenners eveneens de kans te geven daar een rol in te spelen.Als je de vergelijking maakt van het aantal deelnemers tussen een cyclocross en een mountainbikewedsrijd, plus daarbij dat het mountainbike een olympische disciple is,dan stelt de cyclocross op wereldvlak weinig voor.De assistance die nu ook al is toegelaten is ook al een voorteken.
Het enige probleem zou zijn voor de rechtstreekse uitzendingen,want nu al voor een cyclocross zijn er toch al heel wat camera's op het parcour en een parcour voor mountainbike is wel langer om zo de volledige uitzending te kunnen garanderen.Je zal zien dat daar in de toekomst ook nog zal verandering in komen.Wie herinnert zich nog de eerste wedstrijden in Houffalize,dat was toen een circuit van 15 a 20km en de wedstrijden duurden toen bijna 4u.
Dus de echte mountainbikers zullen alleeen nog hun gading vinden in de marathons,voor zolang we nog de toelating zullen krijgen,want onze vriend Happart wil daar ook een stokje tussensteken,zoals hij reeds gedaan heeft met de kayakkers.
ja, kwestie dat de populariteit van het mountainbiken qua publieke belangstelling die van het cyclo-crossen benadert... Veldrijden heeft een veel langere cultuur hier in België, mountainbiken niet. Wsl zal de pers er stilletjesaan wat meer aandacht aan besteden, maar voor het het veldrijden verdringt, dat gaat wel nog paar jaartjes duren denk ik
Johnny de Wit
Mountainbiker

Re: jaja

Post by Johnny de Wit »

slow motion wrote:
IDTMP wrote:Voor die World Cup in USA moet je veel te veel laten! Bijvoorbeeld BK en misschien ook EK!
Volgens 'Het nieuwsblad' van vandaag, is de kans groot dat Roel het BK al zal laten voor wat het is!?!
Hij zou met bronchitis in bed liggen en antibiotica moeten slikken.
:roll:
Volgens het Belang van Limburg laat Roel het BK schieten wegens ziekte, om dan in het EK toe te slagen! Dan maar hopen dat de andere Belgen iets tegen Sven kunnen beginnen!!! Maar als Sven wint, is 'em Belgisch kampioen MTB! En dan moeten we niet meer zagen!
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Paulissen niet naar BK
13-07-2005, 09:50

Uittredend Belgisch kampioen Roel Paulissen zal zondag zijn nationale titel op het BK in Tervuren niet kunnen verdedigen. De 29 jarige Limburger moet het bed houden met bronchitis. "Koorts en een antibioticakuur maken het onmogelijk om te starten. Ik voelde me zondag al niet te best" aldus Paulissen, die afgelopen zondag nog de beste was in de Dolomiti Superbike. Het forfait van Paulissen zal welgekomen nieuws zijn in het kamp van wereldkampioen cyclocross Sven Nys, die zondag in zijn eerste mountainbike wedstrijd als eerste Belg over de meet kwam. bron : cyclingnews
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

Het forfait van Paulissen zal welgekomen nieuws zijn in het kamp van wereldkampioen cyclocross Sven Nys, die zondag in zijn eerste mountainbike wedstrijd als eerste Belg over de meet kwam.
Is (was in het geval van Malmedy) Sven dan de enige Belgische prof die rondcrosst op die wedstrijden als Roel P. niet start?
morreboefer
Mountainbiker

Post by morreboefer »

dat is weer typisch belgisch. je hebt dan een topatleet mét ambitie en iedereen wil hem op zijn bek zien gaan. trouwens, laat een topmtb'er maar eens een veldrit rijden, zal ook ongeveer gedubbeld worden hoor in zijn eerste race. ik blijf er wel bij dat je mits wat specifieke toelegging in beide sporten resultaat kan behalen, maar alles vergt natuurlijk aanpassing.
Guest

Post by Guest »

Idd morreboefer. Geef die kerel gewoon een kans. Als sven wint, dan verdient hij dat ook. Of het parcours nu technisch of minder technisch is, iedereen moet trappen op zijn pedalen en krijgt hetzelfde parcours voor de neus.

Ik heb dit topic nu voor de 2e keer opgekuist. Het gaat hier over Sven als mountainbiker. we dwalen steeds weer af. Volgende keer gaat dit op slot. Er bestaat een topic over het bk in tervuren, daarkun je zulke post wel zetten. Lees de gebruikersregels en mijn mededeling bij Algemeen.
Last edited by Guest on Thu 14 Jul 2005 15:31, edited 1 time in total.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Goed gesproken morreboeffer. Den enige die nu al op zijn bek gaat is Paulissen, met zijn al dan niet geveinsde bronchitis.
Post Reply