De blauwe route is inderdaad wel goe geblokkeerd met een kraan. Ik heb daar geen problemen mee, liever wat filmmakers in het bos dan 'groen' mannen die niet liever doen dan bomen omkappen, maar ze hadden inderdaad misschien wel een omleiding kunnen voorzien.
Herentals - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Re: Herentals - Bloso
Ik ben daarjuist bijna de set opgereden, pas toen ik iemand 'actie' hoorde roepen had ik door dat ik nogal dichtbij was
De blauwe route is inderdaad wel goe geblokkeerd met een kraan. Ik heb daar geen problemen mee, liever wat filmmakers in het bos dan 'groen' mannen die niet liever doen dan bomen omkappen, maar ze hadden inderdaad misschien wel een omleiding kunnen voorzien.
- the_smoker
- Mountainbiker
Post by the_smoker »
Stel u voor da ze die film uitbrengen , en gij op de achtergrond zo int klein daar door de bosjes fietstGary Visser wrote:Ik ben daarjuist bijna de set opgereden, pas toen ik iemand 'actie' hoorde roepen had ik door dat ik nogal dichtbij was![]()
Al meer dan 10 jaar kom ik in Kasterlee maar nu is de fun helemaal weg heeft niks meer met mountainbiken te maken er zijn zoveel mogelijkheden en bergjes waar je op zou kunnen maar ze doen het tegengestelde alles recht op recht mooiste gemeente van belgie een lachertje ja da bos is een afvalberg van bomen geworden ! Gemeentebestuur is echt slecht bezig en ja die groen mannen dat zijn gewoon een bende communisten alles wat zij doen is juist .Eerst leggen we heide aan maar we laten wel de wortels zitten want das te veel werk en jagen ze de beeste weg en dan beseffen ze dat ze nog bos moeten overhouden en jagen ze ons eruit .Maar wat doe je eraan
- aresius
- Mountainbiker
Het is inderdaad spijtig van de vaste route in Herentals. Maar deze was al serieus slachtoffer aan het worden van haar eigen populariteit. De singletracks werden steeds breder en elke bocht had ondertussen al enkele alternatieven...
Al een geluk zijn er in ons landje nog andere prachtige mtb mogelijkheden... helaas niet allemaal even dicht bij thuis.
Al een geluk zijn er in ons landje nog andere prachtige mtb mogelijkheden... helaas niet allemaal even dicht bij thuis.
Dat is wel waar de bochten werden gewoon afgesneden door mannen die blijkbaar denken dat ze op de weg aan het rijden zijn maar dat kan je aanpakken door zoals in het buitenland de gekapte bomen gebruiken om paatjes af te lijnen . Er zijn zoveel mogelijkheden om iets handmatig aan te leggen zonder de natuur te verstoren en het veilig te houden ,daar kennen ze ook iets van we kappen wat wortels want daar kan je over vallen maar vergeten wel dat je dan een zandbak krijgt wil gerust is een winter opofferen om Kasterlee terug mooi te maken met een klein beetje aanleg is dat goed mogelijk zonder dat je in dat natuurgebied moet .
- Trekkie 800
- Mountainbiker
- Location: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9
Post by Trekkie 800 »
Dit parkoer is ook mijne favoriet op 10km's van mijn deur. Ik vind het ook zeer spijtig dat de plezanste ST's eruit zijn. Nu de laatste tijd ging het ook al achteruit met al die kappingen. De ST's eruit, dan pakken we de zwarte lus ermaar bij en de kappelkensberg (mag normaal wel niet).
Naar herentals geweest. De rode en groene lus gereden met de heen en terugreis goed voor 60 km zomers fietsplezier.
Was niet de enigste die er zo over dacht was wel wat volk te zien.
Wel kontent dat ik thuis was blijkbaar is de conditie nogniet op peil
, maarja alle begin is moeilijk he en tis het plezier dat telt en dan mag de snelheid wat lager liggen.
Was niet de enigste die er zo over dacht was wel wat volk te zien.
Wel kontent dat ik thuis was blijkbaar is de conditie nogniet op peil
Amai, er is precies ne serieuze etterbuil opengebarsten sinds ik op 12 juni gepost heb dat er een stuk ST afgesloten was... Het is dus definitief zo blijkt...dennisb wrote:Er is een stuk ''afgesloten'' op de groene lus.
Als je aan het schooltje in Herentals vertrekt, en rijdt zo via de Lavendelweg het bos in. Moest je normaal rechts bergop draaien naar een lang stuk single track afdaling. Om dan na ongeveer 2 km uit te komen aan de vijver.
Waar je rechts de groene lus zou indraaien, staat nu een nieuw pijltje rechtdoor. Je laat dus dat stuk single track links (eigenlijk rechts) liggen.
Heeft iemand een idee waarom de route hier is aangepast? Definitief?
Zijn er nu nieuwe stukken in heb parcours?
Was van plan om er morgen te gaan rijden. Maar als dat stuk nog steeds afgesloten is, en dat ander stuk ST goed onder water zal staan... Misschien andere oorden verkennen.
Wat ik in het verleden al wel gedaan heb, is gewoon enkel de plaatselijke rode lus rijden. Tegen de tijd, tegen mezelf... Lijkt dat dit nog het tofste stuk zal zijn. Ik laat ook steeds dat stuk modderpad liggen. Ik rij daar links van het brede bospad, eigenlijk op de linker kant van het pad. Een mooie snelle technische track in dalende lijn, om dan links de beklimming op te draaien.
- wim vanderzanden
- Mountainbiker
Post by wim vanderzanden »
dennisb wrote:
Amai, er is precies ne serieuze etterbuil opengebarsten sinds ik op 12 juni gepost heb dat er een stuk ST afgesloten was... Het is dus definitief zo blijkt...
Zijn er nu nieuwe stukken in heb parcours?
Was van plan om er morgen te gaan rijden. Maar als dat stuk nog steeds afgesloten is, en dat ander stuk ST goed onder water zal staan... Misschien andere oorden verkennen.
Wat ik in het verleden al wel gedaan heb, is gewoon enkel de plaatselijke rode lus rijden. Tegen de tijd, tegen mezelf... Lijkt dat dit nog het tofste stuk zal zijn. Ik laat ook steeds dat stuk modderpad liggen. Ik rij daar links van het brede bospad, eigenlijk op de linker kant van het pad. Een mooie snelle technische track in dalende lijn, om dan links de beklimming op te draaien.
Dat doe ik ook met dat modderstuk. Die singeltrack naast die pad is een ideaal alternatief. Zaterdag was het er nog goed te doen vond ik. Alleen een stukje in de groene lus stond wat water. Maar voor de rest viel het wel mee.
dennisb wrote:dennisb wrote: Wat ik in het verleden al wel gedaan heb, is gewoon enkel de plaatselijke rode lus rijden. Tegen de tijd, tegen mezelf... Lijkt dat dit nog het tofste stuk zal zijn. Ik laat ook steeds dat stuk modderpad liggen. Ik rij daar links van het brede bospad, eigenlijk op de linker kant van het pad. Een mooie snelle technische track in dalende lijn, om dan links de beklimming op te draaien.
Ik doe de zwarte cyclocrosslus nu regelmatiger, en ook het stukje tussen de Floreal en de grote baan naar Bobbejaanland.