Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Philippens J.
Mountainbiker

Re: Herentals - Bloso

Post by Philippens J. »

@ Duccie: Deel volledig jouw mening!

In andere landen poppen bikeparks enz... als paddestoelen uit de grond.
Hier in België moeten ze wederom anders doen? Snappen wie snappen kan.

Waar zou fauna en flora meeste last van hebben, met bulldozers alles stuk rijden om een stuk bos/heide van 100 jaar geleden terug te krijgen, bomen omzagen waar volgens enz in zitten of mountainbikers die over een padje rijden tussen die bomen?

Soit, regageer mss te fel... Maar krijg het niet gevat zo'n beslissingen.
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

Spijtig dat ze het stuk afgesloten hebben. Op die bloso route heb ik zo'n 8 jaar geleden m'n eerste mountain bike stapjes gezet. Regelmatig keer ik er nog terug en keek altijd uit naar dat specifiek stuk singletrack, want dat was echt wel het leukste van heel de route. Nog even en ik kon het met m'n ogen toe rijden... :-? :(
cherryman
Mountainbiker

Post by cherryman »

Mssch online een petitie ofzo starten? 't is maar een idee dat wel niet veel zal uitmaken waarschijnlijk, maar als ge niet probeert...

Route van Kasterlee/Herentals is/was toch een van de weinige routes die ver buiten de grenzen ook gekend is.
SlowOne
Mountainbiker

Post by SlowOne »

Heb hem vandaag ook nog eens gedaan, is wel spijtig dat de singletrack er niet meer inzit.

Mss gewoon iemand er eens tijd in steken om een mooi alternatief op te zetten, zijn mogelijkheden genoeg daar in het bos!
Jannemanneke
Mountainbiker

Post by Jannemanneke »

Philippens J. wrote:@ Duccie: Deel volledig jouw mening!

In andere landen poppen bikeparks enz... als paddestoelen uit de grond.
Hier in België moeten ze wederom anders doen? Snappen wie snappen kan.

Waar zou fauna en flora meeste last van hebben, met bulldozers alles stuk rijden om een stuk bos/heide van 100 jaar geleden terug te krijgen, bomen omzagen waar volgens enz in zitten of mountainbikers die over een padje rijden tussen die bomen?

Soit, regageer mss te fel... Maar krijg het niet gevat zo'n beslissingen.
In die andere landen wonen ze ook niet als mieren op mekaar. Dat is hét grote probleem in dit land. En niet alleen voor 't fietsen in het bos. Begrijp ook niet onmiddellijk wat fietsers zoal verkeerd kunnen doen door op een paadje in een bos te rijden. Wat ik wel weet is dat die Kempische heuvelrug van onschatbare waarde is wat betreft de kempische fauna en flora. Hoe het hier enkele honderden jaren terug was willen ze daar terug wat herstellen. Iedereen wil van dat kleine stukje natuur genieten en met zoveel volk dat er in de buurt woont, zijn compromissen altijd wat moeilijk.
Powerflor
Mountainbiker

Post by Powerflor »

ze willen dat dat hier allemaal terug heide word, zoals vroeger, ze zagen nu al dat er te weinig bos is.
Als je die berg hout moest bijeen zien liggen dat ze de laatste jaren in de bossen van Herentals en Lichtaart hebben weggehaald, je zou schrikken.

Er staat hier een paar berichten terug dat er overleg is geweest tussen mtb-ers en natuurpunt om dit te bespreken. Dit is het eerste dat ik daarvan hoor.
Wie zijn die mtb-ers dan wel?

Ik vindt verder dat de effectieve uitvoering ervan weleens gecommuniceerd mag worden.
Ineens een boom achter de bocht is nu toch ook geen manier van doen.
Als ze er nu eens ribbelstroken legden(daar rijden we toch over :bounce:) .

Grapje mag hé.
Nu terug serieus.
We hebben één van de mooiste mtb parcours van vlaanderen, maar als ze zo verder gaan , staat ze weldra terug bovenaan=> de slechtste van vlaanderen.
Je werkt zo wildbiken in de hand.
De extra singletrack kan je nu toch geen aanwinst noemen. Je kan er een groot deel van de tijd niet rijden.

En de belg knikte rustig verder JA. ](*,)
clubje
Mountainbiker

Post by clubje »

Maar nogmaals: kun je die bareel niet gewoon even omzeilen?
pluxy
Mountainbiker

Post by pluxy »

er zouden op de single track omgezaagde bomen liggen.
Dan is de lol er snel af.
TNTrek
Mountainbiker

Post by TNTrek »

pluxy wrote:er zouden op de single track omgezaagde bomen liggen.
Dan is de lol er snel af.

Na 4 stuks ben ik op m'n stappen teruggekeerd :(
dirk34
Mountainbiker

Post by dirk34 »

Vandaag nog eens naar ,, Kruisberg'' gaan fietsen,is maar 10 min. van mijn deur. Is idd onbegrijpelijk wat ze met dit knap stukje single track uitgespookt hebben. Recreatieluwe zone ? Mijn botten.. Die kerels van ANB doen juist waar ze goesting in hebben. Prioriteit nr 1 voor hun is zoveel mogelijk paden afsluiten zodat er zo weinig mogelijk volk in HUN bossen komt. Met z'n allen op de grote, brede paden want anders trappen/rijden we de bloemekes kapot. Als zij er met hun graafmachines constant in zitten te wroeten om alles terug te krijgen zoals 100 jaar geleden, dat mag allemaal. Maar een paar fietsers die bijna geruisloos door 't bos rijden owee, daar gaan we toch een stokje(boom) voorsteken.
Zelfde in Olen op de Teunenberg. Heeft altijd een knap toerke gelegen, maar staan nu overal afsluitingen en slagbomen en de single tracks laten ze liefst zo snel mogelijk overwoekeren met netels en doornstruiken zodat die gemene MTB's er zeker geen plezier van kunnen hebben.
Kan er idd geen actie ondernomen worden in de vorm van een petitie of iets dergelijks. Of zoals er al geschreven werd een kettingzaagnamiddag organiseren. Als we er met een paar man aanvliegen, desnoods manueel, zijn die bomen op een uurke of twee geruimd :-D ..
Dit zal volgens mij de enige manier zijn om terug over onze knappe track te vlammen...
Post Reply