Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Pwakke
Mountainbiker

Re: Herentals - Bloso

Post by Pwakke »

TimDeBruyn wrote: Nee, was wel degelijk een MTB route :) Vlak voor het oversteken van een autoweg staat er rechtdoor een pijl "noord-zuid verbinding" en naar links een pijl "route herentals - lichtaart". Zoals gezegd wij dus de noord-zuid gepakt en kwamen dus op veel meer kilometers uit dan die 38...
Klopt idd, die noord-zuid verbinding is er gekomen toen ze aan de ring van kasterlee zijn beginnen werken.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 3_00245723" onclick="window.open(this.href);return false;
vedet
Mountainbiker

Post by vedet »

Dinsdag nog een fijn rondje gedaan.

Ik rij de groenrode lus meestal zo'n 2 of 3 keer. Alleen het stuk van groen wanneer je het bos uitkomt en dan via baantjes over en langs de spoorweg naar rood, daar waar je rechts direct naar boven moet afdraaien. Kan dat nog ingekort worden?
Spark27
Mountainbiker

Post by Spark27 »

vedet wrote:Dinsdag nog een fijn rondje gedaan.

Ik rij de groenrode lus meestal zo'n 2 of 3 keer. Alleen het stuk van groen wanneer je het bos uitkomt en dan via baantjes over en langs de spoorweg naar rood, daar waar je rechts direct naar boven moet afdraaien. Kan dat nog ingekort worden?
inkorten kan je deze niet, maar wel interresanter maken,
als je vanaf de baan links het bosweg inrijd, kan je rechts een padje volgen( in het begin evenwijdig aan de bosweg), dat gaat dan over een offroad padje( 2de pad links) tot achter "Den Brink", dus heb je een stuk onverhard meer gedaan.

op de groene stond vandaag al veel water, de rode was droog.
Broeckx
Mountainbiker

Post by Broeckx »

Deze voormiddag gestart in Kasterlee aan sporthal Duineneind voor een tochtje via blauw-groen-rood-groen-blauw.
Zeer fijne toch gehad met ne maat die voor het eerst sinds lang nog eens zijn mtb van stal haalde.
Parcours lag er aardig bij, slechts enkele plassen die makkelijk te ontwijken waren.

Toch een beetje met de gat in de boter gevallen met zo'n tocht door eigen dorp. (o)
ikkeikke
Mountainbiker

Post by ikkeikke »

dennisb wrote:Er is een stuk ''afgesloten'' op de groene lus.

Als je aan het schooltje in Herentals vertrekt, en rijdt zo via de Lavendelweg het bos in. Moest je normaal rechts bergop draaien naar een lang stuk single track afdaling. Om dan na ongeveer 2 km uit te komen aan de vijver.

Waar je rechts de groene lus zou indraaien, staat nu een nieuw pijltje rechtdoor. Je laat dus dat stuk single track links (eigenlijk rechts) liggen.

Heeft iemand een idee waarom de route hier is aangepast? Definitief?

Is ondertussen al afgesloten met een poort (boomstam) en enkel toegankelijk voor wandelaars. Waarschijnlijk is dit definitief.
Weeral een mooi leuk stuk singletrack vervangen door een saai breed pad... :-( waar zijn ze mee bezig.
Binnenkort enkel nog biken over mtb-autostade's = lang , breed en enkel rechtdoor.
pukkie89
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"

Post by pukkie89 »

Als je aan de lavendelweg boven komt draai dan direct rechts het bos in.

Als je dan de paadjes wat volgt komt je aan de singletrack uit.

In het begin is het wat zoeken maar eens je het weet is dit een goed alternatief.
tek-zotic
Mountainbiker

Post by tek-zotic »

daarstraks kwam ik ne wandelaar tegen, die deed me ff stoppen. Hij zei dat ik moest oppassen want dat ik citeer: de criminelen van natuurpunt een bareel hadden gezet, dak daar ni in volle snelheid opreed. Hij vond het op niets trekken omdat het een bloso parcours is. Dus er lopen daar nog sympatieke wandelaars rond se :p
Alpine57
Mountainbiker

Post by Alpine57 »

ikkeikke wrote:
dennisb wrote:Er is een stuk ''afgesloten'' op de groene lus.

Als je aan het schooltje in Herentals vertrekt, en rijdt zo via de Lavendelweg het bos in. Moest je normaal rechts bergop draaien naar een lang stuk single track afdaling. Om dan na ongeveer 2 km uit te komen aan de vijver.

Waar je rechts de groene lus zou indraaien, staat nu een nieuw pijltje rechtdoor. Je laat dus dat stuk single track links (eigenlijk rechts) liggen.

Heeft iemand een idee waarom de route hier is aangepast? Definitief?
Daarnet nog alle lussen gereden ik verschoot mij een bult.
Dit is toch echt niet te geloven eh!
1 van de mooiste singletracks uit de groene lus gewoon afgesloten!!!

De groene lus verliest hier voor mij 40% aan fun factor.

Kan iemand mij in godsnaam is uitleggen waarom dit nodig is ?
Hier had echt niemand last van en dit is voor niks nodig.
Legt Bloso zich hier zomaar bij neer ???
Ik mountainbike voor de singletracks niet voor de paden waar je met een auto ook over kunt!
Hoe is dit in godsnaam toch mogelijk ik heb die toer al meer dan 200 keer gereden en buiten een andere mountainbiker op die singeltrack nog nooit iemand tegen gekomen. :cry:
Ik kom net wandelaars tegen op die breden paden is dat wat ze willen dat we daar tegen 30 km/h naast vliegen ? ](*,)
ninety
Mountainbiker

Post by ninety »

Hier ook een zware teleurstelling, toen we (mijn twee zoontjes van 5 en 8 jaar en ik) een bareel aantroffen bij het begin van onze favoriete lus. Er hing een blad dat er een alternatief zou zijn bij "de witte bergen", maar wij hebben geen nieuwe stukken gevonden in de groene lus. Bijzonder jammer. En weer zijn het de wandelaars die het alleenrecht krijgen. Begrijp er niks van?

Simon
TNTrek
Mountainbiker

Post by TNTrek »

Heeft iemand een GPS track van de rondgeleide versie? Wil eens zien wat er allemaal uitgesneden is :(
Post Reply