LCMT 2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Zitten knappe foto's tussen Guy ! En dat zomaar voor iedereen EN gratis ! Kruipt toch wel wat tijd in.

De vierdaagse tot een goed einde gebracht, chronogewijs liep het wel wat mis maar ik was niet gekomen om te winnen :lol:. Voor de rest vond ik de organisatie zeker dik in orde ! De laatste dag was toch wel op mijn tanden bijten, benen volledig verzuurd. Ook een plezante sfeer onderweg en geregeld babbeltjes gedaan met mensen onderweg. Kortom goed geamuseerd op mijn eerste lcmt.
bikerinlove
Mountainbiker

kan toch nog beter qua organisatie

Post by bikerinlove »

Het hotel was meer dan OK, behalve dan dat er soms geen of koud water was.
Eten voortreffelijk. Prijs, voor mij iets aan een te hoge kant.
Bovendien heeft de organistatie aan mij en mijn vrouw meer laten betalen dan voor vrienden die er met hun kinderen waren (4 personen).

86 Euro voor een extra nacht voor 2 personen met ontbijt en 79.90 Euro voor een extra nacht met 4 personen met ontbijt.

En ik dat dacht dat de Biking events een vzw was :-? :-?

Ben zeer teleurgesteld of de manke informatie die ik kreeg van het personeel. Men wist niet waar de proloog juist vetrok, niet voldoende aangeduid en vooraf meegedeeld aan de deelnemers.
In de info di ik van het net plukte stond op dag 3 dat er alleen maar een chronoproef was ==> bandenwissel.
Reactie van de organisatie. Oei een klein foutje.

Tijdens één van de chrono's vroeg ik aan de start, hoeveel km is het juist.
De persoon viel uit te lucht en zei Mmmm ik denk 12 km.

Na 11 km zag een bordje staan, nog 10 km tot einde chrono.

Adressen van de bevoorradingen, konden ze ook niet geven aan de niet fietsende vrouw die me daar wou opwachten.

Pompen op de bandenproef die stuk waren, de band laten leeglopen moest ook al niet. Hier kwam de reactie, we hebben het al eens gedaan en we komen uit op 8 sec, die worden er dan wel bijgeteld.

Laat een vertrek in godsnaam in boxen verlopen.
Laat de chronorijders voor de niet chronorijders vetrekken aub.

Heb al wat meerdaagse gereden en vond tot nu toe de beste organistatie "Transschwarzwald".
Daar was het enige minpunt dat men alleen maar duits sprak. De informatie en organsatie was er voorts perfect.

Kortom LCMT, voor een organsiatie dat dit al meer dan 10 jaar doet.
Nog veel werk aan de winkel.

We zullen zien wat de volgende meerdaagse met zich mee zullen brengen.

Binnen 14 dagen de Alpentour in Oostenrijk en begin augustus Transmaurienne.
Nooit gereden, dus als iemand wat info over de organisatie of bandenkeuze of gewoon goede raad kan geven. AUB het is meer dan welkom.

Voor wat de LCMT betreft.
Na 2 opeenvolgende jaren te hebben meegereden zal ik afzien van een derde jaar. (waarschijnlijk)

Grtz,

Biker in love from Belgium
mr_headshok
Mountainbiker

Post by mr_headshok »

Sommige suggesties zijn idd het overwegen waard, maar toch even wat opmerkingen bij enkele van je argumenten:

die waterproblemen waren een probleem voor de hele regio dus niet enkel in Houffalize of de Fosse D'outh.

een goed voorbereid biker zou toch moeten weten over welke afstand de chrono van die dag gereden wordt?

als je de locatie van de bevoorradingen te weten wil komen vraag je ze gewoon aan de desbetreffende ploegen. Anders zijn er genoeg niet-bikers die de locatie wel weten te vinden, even rondvragen, de LCMT-website bekijken of de parcours bestuderen is dus de boodschap.

De pompen voor de bandenwisselproef waren idd niet perfect maar helemaal kapot zou ik ze ook niet noemen. Vorig jaar hadden we dezelfde en toen lukte het wel om de banden op te pompen.
Omdat de deelnemers in hun haast de binnenbanden kapot maakten met hun bandenlichters werd er gekozen om de binnenbanden te sparen en het pompen achterwege te laten.

grtz
Dynamic D
Mountainbiker

Post by Dynamic D »

Ook een kleine opmerking op bikerinlove.

Ik heb voor de eerste keer meegereden.
Inderdaad geen water bij aankomst op verdieping 4 maar gelukkig was ik toch meestal vrij laat binnen.
Als recreant (dus niet nerveus) was ik toch op de hoogte van alle proeven die de wedstrijdrijders moesten uitvoeren.
De wedstrijdrijders mochten volgens mij ook steeds vooraan vertrekken
als ze dit wilden.
Zondag ben ik als recreant om 9u vertrokken en pas ingehaald op de 2° bevoorrading (einde van de chronorit dus).
De sfeer tussen de deelnemers was volgens mij dik in orde. Veel klapkes gedaan onderweg, zelfs met wedstijdrijders waarvoor ik beleefd uit de weg ging, en die me aanmoedigden en tips gaven om door te gaan waarvoor dank.
De vrouw van een vriend heeft steeds de bevoorradingen gevonden dus volgens mij was dit wel degelijk mogelijk.
Het zou inderdaad wel leuk zijn als we de ritten ook op kaart zouden krijgen. (ik heb namelijk geen geld om een dure gps te kopen)

Proficiat aan de dames ook - ze waren een motivatie voor mij om door te gaan tot aan de streep :-)
katrien20
Mountainbiker

Post by katrien20 »

Samen met XIII heb ik kunnen genieten van een geslaagde 4-daagse!!!
Onze doelstelling was om dit alles tot een goed einde te brengen en dit is dan ook gelukt, zelfs steeds al genietend!!!
Ik heb zelfs 3 keer meegereden met een chrono en heb 2 bergritten meegefietst.
Jammer genoeg soms voor niks. En dit was toch wel een minder puntje in de organisatie!!! Bij de bergrit wordt je begin- en eindtijd vermeld, maar sta je toch niet in de uitslag. De 2de bergrit rij je je hart uit je lijf, maar staat er niemand op het einde van de bergrit om je tijd te noteren!!!! Ik heb zelfs gehoord van iemand die gewoon te laat was bij het startpunt om de chrono te rijden, alhoewel er nergens een eindtijd van start vermeld stond!
De bevoorradingen waren echt buffetten!!!

Enfin, waarschijnlijk zullen we er volgend jaar terug bij zijn, want we hebben er echt van genoten!!! Het moment dat je onder de aankomstboog rijdt en je een glaasje schuimwijn krijgt, is onbeschrijflijk!
Het hotel....mmmmm 2 kg verdikt zelfs na al die krachtinspanningen..!
Ook de sfeer tussen de deelnemers was er echt eentje om in te kaderen!
Last edited by katrien20 on Thu 20 May 2010 09:21, edited 1 time in total.
bikerinlove
Mountainbiker

Post by bikerinlove »

Toch jammer dat het eigen personeel van niets op de hoogte is.

Een tip :

Maak een brochure met alle informatie en steek deze vooraf bij in de zak wanneer men zijn nummer komt afhalen.

Zorg voor een degelijke briefing van je mensen.

Voor wat de pomp en de binnenbanden betreft.
Je weet toch dat wanneer 150 mensen met zo'n klein pompje iets tegen de tijd gaan proberen oppompen, dat dat nooit goed komt
Het gaf in ieder geval een indruk van amateurisme.

In ieder geval, veel succes volgend jaar.

Grtz,

Bil
Dynamic D
Mountainbiker

Post by Dynamic D »

Voila Bil,

Opbouwende kritiek mag inderdaad.
Ik was waarschijnlijk steeds zo blij dat ik uitgereden had dat ik de minpuntjes makkelijker door de vingers zie/zag.
Volgend jaar als ik beter getraind ben zal ik misschien ook meer letten op de randgebeurtenissen :oops:
zoals het nagerecht dat steeds op was als ge niet op tijd waart omdat ge op warm water wachtte, daar waren de mensen mee weg die nu 2 kg bijgekomen zijn :-)
katrien20
Mountainbiker

Post by katrien20 »

Dynamic D wrote:Voila Bil,

zoals het nagerecht dat steeds op was als ge niet op tijd waart omdat ge op warm water wachtte, daar waren de mensen mee weg die nu 2 kg bijgekomen zijn :-)
:-D :lol:
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

Ik weet anders wel een goe toerke van 't weekend om wat kilootjes te verliezen, zweten zult ge in alle geval doen ... 135 km lang ;-)

@Katrien, komt ge af?
katrien20 wrote:
Dynamic D wrote:Voila Bil,

:-D :lol:
de skerpen
Mountainbiker

Post by de skerpen »

@ katrien20 : Merci vanwege m'n bikepartner waarmee je de voorlaatste klim van de lcmt heb afgelegd , al liet je hem klimmend kennis maken met je steeds kleinder wordend achterwiel , door er langzaam van door te gaan . Wat peptalk kan deugd doen.

Voor mezelf was dit een leuke eerste kennismaking , doch door het (vele) wachten had ik jus over en kon ik nog wat spelen op de laatste klimmetjes .

Hopelijk volgend jaar terug om dan op eigen speed de 4 dagen vol te maken ? Mss met chrono om mezelf te pijnigen ? wie weet ??

Aan alle vrouwelijke biksters : RESPECT
Post Reply