1ste Vlaamse Ardennen Herder Marathon - 24/5/08 - Maarkedal

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Ik ben gestart voor de 85km samen met 2 collega's maar uiteindelijk binnengekomen met iets van een 55km. Ik was gewoon totaal leeg. Ik liep al met zware benen rond van gisterenavond... Toen ik vanmorgen wakker werd was het al niet veel beter en dan zo'n tocht... Amai, ik heb afgezien tot en met!! Uiteindelijk heb ik aan de 2e bevoorrading besloten om wat in te korten (of ik reed nu nog op het 85km parcours rond :D)....

Wat de organisatie betreft, schitterend gewoon!! Gewoon nergens op een foutje te betrappen :-D
Volgend jaar kom ik terug! Met goeie benen!

Wat ik trouwens prachtig vond was de start, onmiddellijk zo'n mooie bospassage! Toch nog een paar voor mij onbekende paadjes gedaan, vooral in de eerste 15km.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

freezy wrote:Ik ben gestart voor de 85km samen met 2 collega's maar uiteindelijk binnengekomen met iets van een 55km. Ik was gewoon totaal leeg. Ik liep al met zware benen rond van gisterenavond... Toen ik vanmorgen wakker werd was het al niet veel beter en dan zo'n tocht... Amai, ik heb afgezien tot en met!! Uiteindelijk heb ik aan de 2e bevoorrading besloten om wat in te korten (of ik reed nu nog op het 85km parcours rond :D)....

Wat de organisatie betreft, schitterend gewoon!! Gewoon nergens op een foutje te betrappen :-D
Volgend jaar kom ik terug! Met goeie benen!

Wat ik trouwens prachtig vond was de start, onmiddellijk zo'n mooie bospassage! Ook verschillende nieuwe paadjes gedaan, vooral in de eerste 15km.
Ik ken da... gestart voor de 103 en uiteindelijk binnen gerold met 71 km... Met zware benen en het koppeke da ook nie meer wou volgen... Tja, jammre da da op zo nen schonen tocht moet geberuren hé :evil:
WouterDM
Mountainbiker

Post by WouterDM »

Een prachtige rit, met nagenoeg perfecte organisatie, merci herders!
Mooi gevarieerd parcours, met verschillende pittige klimmetjes. Overal opgeraakt, behalve het beest (dat keek zo kwaad naar mij dat ik maar afgestapt was :oops: )
Als ik zo vrij mag zijn van het met de symboliek van de herders zelf te zeggen :P :
Parcours: ImageImageImageImage
Bevoorrading: ImageImageImageImageImage
Uitpijling en seingevers: ImageImageImageImageImage
Hele organisatie: ImageImageImageImageImage
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Herders: Super!!!

Ik heb voor 10x meer inschrijvingsgeld al slechter dingen gereden!

Mooi parcours, perfect bepijlt en georganiseerd, echt super.
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

Gisteren ook deze schitterende rit gereden. 130 km en een 2040 hm dacht ik.
Prachtig maar bij momenten verdomd lastig.
Na meer dan 100 km zo'n beest insteken is dodelijk 8)
Ne kameraad heeft deze toch opgereden.
Khad wel mijnen dag niet. Na 90 km zat ik al piepedood.

O ja. Eén puntje wel. Ergens zat een diepe put. Er stond een gevarenaanduiding maar blijkbaar iets te kort bij. Verschillende mensen zijn daar serieus tegen de vlakte gekwakt. Ne kameraad gezien op een bevoorrading met een gebarsten helm en een compleet geschonden gezicht. Net geen gebroken neus en enkele kapotte tanden en lip. Toen hij daar op de grond lag, zijn er nog twee gevallen.
Na afloop vershillende mensen gehoord die daar de grond hebben gekust.

Proficiat herders! =D> Organisatie quasi perfect! Zeeeeer schone marathon. Al zou ik hem niet willen rijden bij slecht weer :wink:
Signer
Mountainbiker

Marathon

Post by Signer »

éééééééééééééééééén conclusie.

Subliem

Proficiat aan alle herders voor een meer dan geslaagde eerste TT =D> =D> =D> =D> =D> =D>

waar gaan we de fotoookes kunnen terugvinden :wink: :-D
Tambar
Mountainbiker

Post by Tambar »

Ik kan alleen maar beamen wat hier boven staat.
Alles dik in orde!!

Heb de 105 gedaan (gem 19,1km/hr)

Mijn vraag nu: hoeveel zwaarder/anders zijn de ardennenmarathons? Ben namelijk nog een leek wat dat betreft!!

Bart
Stivie
Mountainbiker

Post by Stivie »

Als je 20 km/h gemiddeld haalt ben je al goe bezig en dus iets meer dan 6u onderweg. Bij mij zal het in ieder geval langer zijn...
19,9 km/h gemiddeld op de 125 km. Juist niet gehaald
Maar niet zagen...ik heb genoten van deze tocht van begin tot einde. Respect voor de mensen die dit organiseren met een hart voor mtb en niet voor de portemonné... =D> =D> =D> =D> =D> [/quote]
Docteur Dérailleur
Mountainbiker

Post by Docteur Dérailleur »

voor mij zijn de echte Ardennen dichterbij, dus kom ik bijna nooit in deze regio, maar deze marathon - en vooral de leuk opgebouwde propaganda errond - wou ik niet missen (en terecht).

De 125 km vond ik uiterst geslaagd, al vond ik kilometers richting en langs die waterpartij niet echt in de parcourssfeer passen.

Tot op de Koppenberg liep alles perfect. Mijn avs. was mss niet zo hoog als van die supermannen hier, maar na 100 km en een klets toch nog 18,5, wat toch ook weer geen janettentempo is (indien wel: zeg het mij, dan ga ik cafésporten).

En erna? Ai, Tussen 100 en de laatste bevoorrading zuchten, hijgen, stappen (het beest, die rotsklim en zelfs op het aardeweggetje vlak, ja vlak voor de bevoorrading nog een paar seconden gestopt). Het liep voor geen meter meer.

Na de bevoorrading er terug doorgekomen, maar tempo dus moeten laten zakken (avs 17,5).

Conclusie:
- prachtige tocht om de streek eens onder handen te nemen
- de persoonlijke conditie is in volle opbouw en we weten waar we nog aan moeten werken (het vermijden van de Grote Dip en het aanhalen van een nog Groter Beentempo)

Dikke proficiat aan de Herders? Met onderscheiding geslaagd.
tonyd
Mountainbiker

Post by tonyd »

Ook de 125 gereden en ik kan enkel beamen wat hierboven al gezegd werd, een dikke pluim voor de organisatie =D>
Post Reply