15/12/07 Moen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Freddie Raketie
Mountainbiker

Post by Freddie Raketie »

Proficiat aan de parkoersbouwers! =D> =D> Prachtige rit. De 47 km gereden. Mijn buddy was ook goed in vorm. Als "petattestamper" :oops: toch bijna 16km/u. En..... t'was beter weer dan verleden jaar.
Kan het zijn dat we de rit van verleden jaar nu in de andere richting hebben gereden?
Naar ik voel is mijn voorvork wel naar de knoppen. #-o Kan ze niet meer doen veren. Dus praktisch het hele parkoers gereden zonder vering vooraan. Maar mechaniek kan hersteld worden.
Kom volgend jaar zeker weer! Bedankt voor het plezier dat jullie mij en mijn buddy hebben bezorgd. =D> =D> =D>
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

Deze morgen zouden we moeten rijden voor wat we waard waren, afgaande op de commentaren vorige week en op het forum. De gelegenheid:er was een traktaat te verdienen van de jarige Fast =D> , toch als we hem konden bijhouden. De lokatie: TT der steenbakkers over het niet zo platte moen en omstreken. Eens aangekomen rook ik al dat er enkele met een ei in hun broek zaten, dat ze ten ongepaste tijde verluchtten [-X . Kenny deed wat hij beloofd had: onmiddelijk vollen bak, iets minder voorzien was waarschijnlijk dat hij dit maar 15km zou uithouden :lol: . Resultaat van zijn verschroeiende start was wel dat de trein een beetje verbrokkeld was. Fast was vastbesloten om een gat te slaan en samen met GP werd het tempo nog wat meer de hoogte in getrokken (de bevoorrading werd overgeslagen). Verstandig als we zijn :wink: besloot ik samen met Hanzi op een 100-tal meter te blijven hangen. Bellegembos lag er blijkbaar vrij moeilijk bij, want eens beneden reed ik samen met Fast. NIet voor lang echter want GP stoof ons voorbij en nam samen met Fast een voorsprong. Nog nooit heb ik Fast zien achterom kijken, maar vandaag had hij precies last van zenuwen want konstant bleef hij kijken hoe groot het gat was. Aan de 2de bevoorrading had ik niet gezien dat GP en Fast gestopt waren , en bleef ik doorstomen. Na een paar km had ik door dat er iets niet klopte maar ben ik blijven doorrijden en kon ik zo iets meer genieten van al het moois dat ons voorgeschoteld werd. Behalve die strook vlak voor de 2de bevoorading waren de moeilijkste stukken in dalende lijn (waarvoor veel dank), was alles zeer goed berijdbaar (behalve diezelfde strook), en waren recuperatiestukken schaars. Afspuitstand en douches waren in orde.
Achterna nog enkele gedronken ter gelegenheid (en op kosten =D> )van de Fast en dan richting huis.
Volgend jaar mogen de weersomstandigheden zijn als vandaag zodat opnieuw veel bikers kunnen genieten van deze prachtige tocht.
panbiker
Mountainbiker

Post by panbiker »

Zeer toffe rit gereden vandaag , :bounce: :bounce: alles wat een mtbiker kan van dromen zit in deze rit :lol: :lol: en een warme douche bij deze temperatuur was ook dik in orde,enig minpuntje van mij was dat je achteraf niets kon eten(had zo'n zin in een warme hond)volgend jaar er zeker weer bij =D> =D> =D>
kampfschwein
Mountainbiker

Post by kampfschwein »

Vandaag gekozen voor de 37km samen met maat en keb mijn peren gezien. Blijkbaar is klimmen niet mijn sterkste kant, en laat het nu vooral van da zijn op den tt in moen.

Maar ik heb ervan genoten. Prachtig weer. Na een klim was er gelukkig nog een afdaling ook :-D, goeie bevoorrading en dankzij deze tt heb ik allerlei nieuwe paadjes leren kennen in st-denijs en omstreken, dus ik kan mijn avondtochtjes in de zomer met nieuwe stukskes opsmukken.

2 minpuntjes maar daar kunnen de steenbakkers niks aan doen:

1 : WELKE KLOOTZAK heeft mijn tsjoepkes gestolen? Na 30 km merk ik plotseling dat iemand de tsjoepkes aan de uiteinden van mijn handvaten heeft gestolen? Specialezed verzamelaar mischien? Die die ze gepakt heeft mag ze altijd teruggeven, ik zal ni vies zijn!!!

2 : Bij de afdaling in Privéstuk in bellegembos ben ik weggegleden en heb ik mijn scheenbeen tegen een boom geparkeerd. Van de slag schoten mijn voeten uit de pedalen. Even vreesde ik dat mijn been gebroken was want was serieuze knal, maar na enkele minuten liggen kermen kon ik gelukkig doorgaan zonder veel erg.

Conclusie, steenbakkers jullie kunnen volgend jaar opnieuw op mij rekenen als deelnemer (maar mischien kan je de hot dogs volgend jaar GRATIS aanbieden zoals op menig TT? Het is geen verwijt, enkel een suggestie)
Vl-ardenner
Mountainbiker

Post by Vl-ardenner »

Dit was mijn eerste deelname, en ook de eerste mtb-tocht in die streek.

Prachtig parcours (wel één strook bergop te voet moeten gaan), zeer goede uitpijling tijdens de rit (en voor+na > douches,parking...), prima bevoorradingen.

Het is wel te merken dat we al diverse zware toertochten achter de rug hebben. Bij iedere toertocht zie ik meer en meer bikers met materiaal-problemen...

Een verslag volgt op mijn blog.

Vl-Ardenner
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Ik was er deze morgen ook bij in Moen om het forumbikerskoerske mee te maken.In laatste instantie nog een contract gekregen om te mogen starten.Na een eerste inspanning (waarvoor dank Kenny) wist ik meteen dat ik mochten kiezen voor de ontspanning ipv de inspanning.Dan maar de rest van de tt alles een beetje bekeken vanop de tweede rij met enkele kilometers ertussen samen met Slijkcrosserke.Vandaag hele slechte benen,dus het was bij iedere meter bergop afzien (en deze keer was het niet de staat van het parcours)Na een kilometer of 35 kwam er een opflakkeringske en in de off-roadkanaalstrook op het einde toch een tandje bijgestoken en nog wat lijken opgepikt.Vanaf toen was het uitbollen naar de meet en naar den aprés.

Ik heb mij ferm gejeund,dus voor mij was alles positief.
Over een lange wachtrij aan de afspuitstand ga ik zeker niet klagen,want ik heb mijn bike thuis proper gemaakt.

Er rest mij niets anders dan terug afspraak te maken voor volgend jaar.
Een jubileumjaar met de 10de editie.

=D> =D> =D> aan alle steenbakkers en proficiat met het hoge deelnemersveld.Eigenlijk is het gelukt en het is dubbel en dik verdiend.

Zo ziet ge maar dat er na vandaag geen zekerheden meer zijn in het leven (slecht weer,weinig deelnemers) en dat tradities alleen maar bestaan on verbroken te worden. :wink:

Op naar volgend jaar!!!
Dirk D C
Mountainbiker

Post by Dirk D C »

Het was echt genieten deze ochtend in Moen, zelfs even stilgestaan om te genieten van de opkomende zon. Het parcour, de soep en de warme douches en de vriendelijke mensen van de organisatie verdienen een =D>
Dirk D C
Mountainbiker

Post by Dirk D C »

Het was echt genieten deze ochtend in Moen, zelfs even stilgestaan om te genieten van de opkomende zon. Het parcour, de soep en de warme douches en de vriendelijke mensen van de organisatie verdienen een =D>
deurbieter
Mountainbiker

Post by deurbieter »

ewel twas inorde,ken der van genootn,van de tocht en van het were!
rond 11u30 vertrokn met een schoon tempoke de benen voelden goed.
soms serieus gegleden,Bellegenbos was chique,en soms een pittig windeke.
op den aprés nog ene gedronken met Emperor of the mud ,tubeke,Bart de klapband,cingmar.
47km avg 20,9km/u
tot volgend jaar =D>
kadeetje
Mountainbiker

Post by kadeetje »

awel met een woord tezeggen twas inorde en dik inorde =D> =D> =D> ,eindelijk hebben ze goed weer gehad :bounce: :bounce: uitpijling dik ok =D> =D> de bagggerzones mochten er zijn ze waren zeker tedoen, van mij mochten er nog komen :bounce: :bounce: douche dik en dik ok, afspuitinstalatie was ok ,ze moeten maar meetje wachten en daar ons katrientje gezien opgewekt zoals altijd he , een lefke of twee gedronken en eens gevraagd of rock rider ok was ,kadeetje dankt jullie voor de prachtige tocht =D> =D> =D> =D> =D> en nog liever piepedood dan toegeven ,tot volgend jaar
Post Reply