THEUX

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
ClassicDriver
Mountainbiker

Post by ClassicDriver »

na 2maal de blauwe route gereden te hebben, ging ik vandaag voor de rode 56km.

Sorry maar voor mij hoeft het zo niet.
Veel te dikwijls de kaart moeten bovenhalen. En inderdaad pijltjes die verkeerd wijzen en van die toestanden.
Kaartje was op het einde van de rit heel vernield. Op 30km had ik er echt genoeg van, samen met nog een lekke band. Ben ik maar over de weg terug naar Franchimont gereden. Zeker op een route met een afstand zoals deze vind ik dat de pijltjes toch goed moeten hangen. Op zo een afstand doet de gemiddelde mtb beofenaar toch al een tijdje over. Als je dan nog moet beginnen te zoeken in welke richting je constant moet. NEEN dan hoeft het voor mij niet.

1 pluspunt. De route is echt wel de moeite. De klimmen en afdalingen zijn echt heerlijk. Max klim was 25%, heerlijk balanceren.

Hang voldoende pijltjes en ik kom zeker en vast terug.
fobbe
Mountainbiker
Location: Cube AMS PRO ER - BMC RoadRacer (Ultegra/Easton Vista)

Post by fobbe »

Wij zijn afgelopen woensdag, 31 oktober, met volle moed naar Theux getrokken.. met het gedacht van de rode route te rijden! Jammer genoeg was het VVV-kantoor pas open om 13uur en naar we gehoord hadden was de bepijling niet zo goed! Toch maar vertrokken aan het kasteel van Franchimont.. daar begint het goed met een snelle afdaling terug richting het centrum van Theux! Vervolgens hebben we een stevige klim gedaan met de daarop volgende afdaling en zijn we terug via de weg naar Theux gereden, wat gegeten en gedronken en intussen was het 13uur... een kaart gaan kopen en opnieuw vertrokken! en vervolgens route 8 gedaan, 37km!

Resultaat van één dag Theux: één stevige valpartij in een afdaling, zonder veel erg! verschillende malen moeten afstappen en een hele hoop goesting om nog terug te keren! We hebben nu een kaart het zou zonde zijn om niet alle routes te proberen...
Cyclingbeast
Mountainbiker
Location: Eddy Merckx grand prix, Minerva tempest, BH Expert Trail

Post by Cyclingbeast »

Wij zijn vrijdag 2 november eindelijk nog eens in Theux geraakt om de blauwe route van 37 km te doen.
Gelukkig kennen we onze weg want zoals al gezegd ontbreken er toch wel zeker 5 cruciale pijlen op deze route.
Nog een opmerking: opgepast voor de jagers, na de eerste lange snelle afdaling naar de baan toe zagen we bij het verlaten van dat bosje dat ze daar eigenlijk aan het jagen jagen. Nochtans geen verbodstekens tegengekomen in het begin van dat bos.
serge
Mountainbiker
Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.

Post by serge »

Yippee, morgen naar theux, lekker in de sneeuw gaan rijden.
We proberen dit elk jaar te doen, dit zijn foto's van vorig jaar.

Image

Image

Image

Groetjes.

Ik hoop morgen wel op iets meer sneeuw. :roll:
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

momenteel ligt er 0cm http://users.skynet.be/fa292707/photo.jpg

hopelijk voor jullie valt er vannacht nog iets uit de lucht [-o<
Er zullen er veel gevloekt hebben deze morgen...de langlaufers zullen thuis kunnen blijven...
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

mmm...
Ardennen + winter + sneeuw is voor mij een combinatie die me echt niet aan MTB doet denken...

Dat het maar snel lente is. [-o<
fast_bunny
Mountainbiker

Post by fast_bunny »

zoveelstebiker wrote:Week gelede ook in theux proberen te rijde.Bepijling trekt op niks #-o Khad alleen een niet echt gedetailleerd kaartje.Int begin aant kasteel al geen pijltje nimeer te zien ... blijkt da ge na de eerste pijl die u rechts doet inslaan ge direct links moet ... Toch terug op de route geraakt in polleur en dan nen helen tijd kunne volge tot ik op de top van de maquisard na een pijltje rechtdoor niks meer te zien ... Dan in Vert buisson(in de buurt van de Ningslinspo) de route teruggevonden maar 5 km verder ergens tenmidden van de bossen weer verloren ... (Ik kwam ineens weer op een punt waar ik al was geweest) definitief.Balen want ik wou na al de goede verhalen over de route ze zeker gereden hebben.Uit pure miserie en om toch nog iets gedaan te hebben naar de Redoute gereden.Amaai de moeite zenne voor nen asfaltklim ! Boven nog 8 km/u :roll:

Heel spijtig dat de route zo slecht bewegwijzerd is . Ik herken van uw foto's aleen diene lang dalende singletrack naast die weide.Als ek die schone foto's van u zie , daar zen ik ni geraakt en ik kan er ni ver af geweest zijn. #-o

Pff da moest er ff uit ....
die boswachters etc maken er een sport van om die bepijling te verwijderen. de eerste maal dat ik die gereden heb was in bijzijn van kamaraden , anders.... we hebben toen trouwens alle lussen gedaan , 5 uur onderweg :-D . ik lees hier ook op sommige plaatsen van meermaalse platte banden. peroonlijk rij ik never again met pakweg een racing ralph nog in de ardennen , naar mijn mening heb je daar steverige banden nodig , een nobby nic of zo want dat verhaal van die doorns , die liggen daar heel het jaar me dunkt , ik heb ook eens 6 platte banden gehad op dat parcour , in december. nu snoeien in december of februari ? ik weet het niet hoor
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

ik ga morgen met enkele mannen van de avondschool naar Eupen voor een workshop bij Fox ( van de vorken jawel ), dit als deel van onze lessenrooster.
in de voormiddag gaan we een toerke doen met de bike en welke route ligt het dichtste bij eupen en is tof om te doen ?
ik dacht aan Theux maar zijn er nog vaste routes in de buurt ??
kan men ergens douchen ofwat na de rit ??

Massini 8)
ikkel
Mountainbiker

Post by ikkel »

sourbrodt, robertville, raeren het is er overal goed maar bij velen moet je de weg kennen
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

das moeilijker, het is de eerste keer dat we die kant op gaan.

Massini 8)
Post Reply