Mtb'ers Noorden van Antwerpen (Omstreken Stabroek)
Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
- diamond1982
- Mountainbiker
Post by diamond1982 »
Dan zal het voor mij dit weekend dichter bij de deur worden. Was van plan me vandaag in te schrijven.
Morgen hoogstwaarschijnlijk Oostmalle.
Zaterdag ga ik vogelspotten in Meeuwen. Ergens gehoord dat er een papegaai kan rondzwerven in die streken. Zondag bij gebrek aan tijd naar Brecht.
Maandag met zeer grote waarschijnlijkheid doodgaan op mijn werk dan. 3 keer gaan rijden achter elkaar is al heel lang geleden.
Zaterdag ga ik vogelspotten in Meeuwen. Ergens gehoord dat er een papegaai kan rondzwerven in die streken. Zondag bij gebrek aan tijd naar Brecht.
Maandag met zeer grote waarschijnlijkheid doodgaan op mijn werk dan. 3 keer gaan rijden achter elkaar is al heel lang geleden.
- rubber-12
- Mountainbiker
I'm back
Ferm tripje in Burkina Fasso.
600km door het binnenland waarvan +/- 200 km door de Sahel doet je toch wel iets.
Het regenseizoen is tegengevallen, vanaf maart -> water op -> honger.
En wij hier maar mekkeren over de kleur van onze nieuwe fiets.
10 liter per dag drinken en dan nog Fanta Orange plassen.
Mijn groene C'Dale viel daar wel op, ook al omdat het de enige MTB racer (op leeftijd) in de groep was.
De eerste 30 km gepanikeerd, mijn lijf was niet enthousiast over de temperaturen, maar nadien er goed door gekomen.
Zoals het plan was, steeds achteraan op het gemak, foto's nemen, schuilen onder een boom,.... Eén keer hadden we de laatste 25 km gezelschap van de twee bezembrommers en de twee jeeps.
Er zijn nogal wat lijken gevallen, mannen die dachten dat ze hier even wat konden gaan vlammen en er de volgende dag opnieuw aan beginnen. De sportiefste heeft zelfs aan het infuus gehangen.
Bij leven en welzijn zondag naar Ossendrecht.
Ferm tripje in Burkina Fasso.
600km door het binnenland waarvan +/- 200 km door de Sahel doet je toch wel iets.
Het regenseizoen is tegengevallen, vanaf maart -> water op -> honger.
En wij hier maar mekkeren over de kleur van onze nieuwe fiets.
10 liter per dag drinken en dan nog Fanta Orange plassen.
Mijn groene C'Dale viel daar wel op, ook al omdat het de enige MTB racer (op leeftijd) in de groep was.
De eerste 30 km gepanikeerd, mijn lijf was niet enthousiast over de temperaturen, maar nadien er goed door gekomen.
Zoals het plan was, steeds achteraan op het gemak, foto's nemen, schuilen onder een boom,.... Eén keer hadden we de laatste 25 km gezelschap van de twee bezembrommers en de twee jeeps.
Er zijn nogal wat lijken gevallen, mannen die dachten dat ze hier even wat konden gaan vlammen en er de volgende dag opnieuw aan beginnen. De sportiefste heeft zelfs aan het infuus gehangen.
Bij leven en welzijn zondag naar Ossendrecht.
- StrammerMax
- Mountainbiker
- Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Papegaai in Beringen-Stal
Post by StrammerMax »
Ik ben vandaag gaan rijden in Beringen-Stal en dat kan je hier lezen!
Ik was bijlange niet in vorm! Ik was wel op schok met de nieuwe Lapierre en ben die nog niet gewend. Misschien lag het gesukkel daar aan! Daarom begin ik wat te twijfelen over de toer in Huizingen voor zondag!

De Papegaai Bike Team Stabroek * Bezoek ook eens StrammerMax’s Papegaaienblog * Winterkalender West-Brabant en Noorderkempen 2011-12 * ???
Ik was bijlange niet in vorm! Ik was wel op schok met de nieuwe Lapierre en ben die nog niet gewend. Misschien lag het gesukkel daar aan! Daarom begin ik wat te twijfelen over de toer in Huizingen voor zondag!

De Papegaai Bike Team Stabroek * Bezoek ook eens StrammerMax’s Papegaaienblog * Winterkalender West-Brabant en Noorderkempen 2011-12 * ???
- StrammerMax
- Mountainbiker
- Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Papegaai in Meeuwen!
Post by StrammerMax »
Ik ben vandaag gaan rijden in Meeuwen en dat kan je hier lezen!

- rubber-12
- Mountainbiker
Vandaag Ossendrecht 55 km gedaan.
Aan den aprés (waar anders) Silverfokske en Weetabix tegengekomen.
Bord snert (straf spul) en een paar drankjes later in de mist, verkleumd terug naar huis. Totaal 85 km.
Ik heb zo het vermoeden dat S****x zijne pere gezien heeft in Huizingen, de verslagen van die toer zijn niet van de poes.
Aan den aprés (waar anders) Silverfokske en Weetabix tegengekomen.
Bord snert (straf spul) en een paar drankjes later in de mist, verkleumd terug naar huis. Totaal 85 km.
Ik heb zo het vermoeden dat S****x zijne pere gezien heeft in Huizingen, de verslagen van die toer zijn niet van de poes.
- diamond1982
- Mountainbiker
Post by diamond1982 »
Deze zondag ook maar voor Ossendrecht gekozen omwille van de vroegtijdige afsluiting van de voorinschrijvingen voor Huizingen. De volle 55 (eerder bijna 59) km gedaan. Leek mij vrij zwaar, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen. Waarschijnlijk is het iets te lang geleden dat ik de zanderige gronden in onze achtertuin nog bereden heb :).
- StrammerMax
- Mountainbiker
Zes Papegaaien in Huizingen!
Post by StrammerMax »
De toer in Huizingen was inderdaad meer dan zwaar genoeg met al dat naar boven kruipen. Er daagden zes Papegaaien op! Het verhaaltje erover kan je hier lezen. Het was eens wat anders, maar van Ossendrecht kan ik toch meer genieten. Anderzijds is het wel opmerkelijk hoeveel natuur en bossen er nog zijn zo dicht bij Brussel.rubber-12 wrote:Ik heb zo het vermoeden dat S****x zijne pere gezien heeft in Huizingen, de verslagen van die toer zijn niet van de poes.
- SilverFokske
- Mountainbiker
Post by SilverFokske »
Ikkenook. Lekkere en snelle tocht. Op een gegeven moment, was ik mezelf wat aan 't overschatten, om anderen bij te kunnen blijven. 's Avonds voelde ik 't wel in de beentjes.rubber-12 wrote:Vandaag Ossendrecht 55 km gedaan.
Ja hela, mag het ff? Was gewoon wa vroeger vertrokken dan gij; harder gereden ni waarschijnlijk, na uw buitenlandse stagerubber-12 wrote:Aan den aprés (waar anders) Silverfokske en Weetabix tegengekomen.
Volgende zondag?
Halsteren? is dat wat? Er staat Roparunteam De Brabantse Wal bij vernoemd. Meen van hen al eens een tocht gereden te hebben.
Galder? Zouden die ten oosten van Breda gaan? Dorst, Drunense duintjes?
Ik weet dat daar vaste routes liggen.
Anders Roosdaal, of verder, net voorbij Luik (Romsee) of Charleroi (Leernes)
Dilsen is misschien ook wel een aanrader.
Beslissing zal zoals gewoonlijk zaterdagavond vallen denk ik. Vrouw weekendje op weekend; dus ikke die 2 tieners in toom en leven houden (of zij mij
- rubber-12
- Mountainbiker
Voor den deze gaat het één van die twee worden.SilverFokske wrote:Volgende zondag?
Halsteren? is dat wat? Er staat Roparunteam De Brabantse Wal bij vernoemd. Meen van hen al eens een tocht gereden te hebben.
Galder? Zouden die ten oosten van Breda gaan? Dorst, Drunense duintjes?
Roparunteam organiseert (de) de tocht die vertrok aan de Blauwe Pauw als ik me niet vergis.
Galder is iets minder gekend terrein.