No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

NOtubes gemonteerd met volgende combi:

- Mavic XM819 UST velg
- Schwalbe Nobby Nic's Evolution 2.1, reeds 40% gebruikt (niet-tubeless vanzelfsprekend...); aan de zijkant van de banden zie je al goed de 'draden'.

Alles gemonteerd volgens video op de NOtubes website.

Achterwiel onmiddellijk kunnen oppompen met een voetpomp, voorwiel met een compresseur moeten oppompen.

De banden hielden 2 dagen druk, en dan heb ik ze voor een ritje op de baan uitgetest (vrijdag), en hielden ook druk.

Zaterdag de TT van 100 km gereden in oedelem (alhoewel we na een kleine 4 uren en ongeveer 90 km er de brui aan gegeven hebben :roll: ). Na 10 KM was het alsof mijn voor en achterband elk moment van mijn velg kon vliegen. Er zat nog amper druk op de banden. Heb veiligheidshalve in het voor en achter een busje ZEFAL-schuim gespoten of eventuele gaten of lekken preventief te dichten, en de banden met een bommetje terug op druk gebracht. Aan de eerste bevoorrading na 23 km terug beide banden wat bijgepompt tot net boven 2 bar.

Daarna gedurende bijna 70 kilometer geen enkel probleem meer gehad. Ook de zondag erna een TT gereden van om en bij de 40 km en geen enkel probleem.

Ze houden dus druk!

Over een maand of zo leg ik achter een RR. Ik post hier dan opnieuw mijn bevindingen.

Oh ja, ik kwam van een Michelin XCR Mud Tubeless 2.0 (ideale modderband voor de winter) naar een Schwalbe NN niet-Tubeless 2.1 met noTubes. Gewichtsbesparing op een wielset: 450 à 475 gr...!!! :drunk:
Tom
Mountainbiker

Post by Tom »

Rij sinds kort ook à la Notube, en dit op Dt Swiss 4.1 velgen in combinatie met Larssen TT. Ik gebruik de tublesskit van Eclipse, en dus ook hun latex.

Monteren geen probleem (goed compressorke thuis) maar mijn achterste band verliest wat druk. Ik had graag wat latex bijgevoegd, maar van Eclipse heb ik niets meer liggen. Zou ik de latex van Notubes (van de Stan dus - heb ik nog liggen) kunnen mengen met die van Eclipse, of is dit af te raden ??

Iemand ervaring ?
tsielio
Mountainbiker

Post by tsielio »

kan je eigenlijk zoeken in een topic?
probeerde iemand de conti explorer UST met notubes vloeistof in?
wat ik vooral wil weten: blijft de vloeistof mooi vloeibaar zoals in een schwalbe of wordt ze door de band geabsorbeerd zoals bij michelin?
thanks!
balphydus
Mountainbiker

Post by balphydus »

een nieuwe band (zeker een nietw tubeless) zal in het begin wel wat vloeistof absorberen, maar na enkele keren bijvullen is dit normaal gedaan.
julie
Mountainbiker

Post by julie »

tsielio wrote:kan je eigenlijk zoeken in een topic?
probeerde iemand de conti explorer UST met notubes vloeistof in?
wat ik vooral wil weten: blijft de vloeistof mooi vloeibaar zoals in een schwalbe of wordt ze door de band geabsorbeerd zoals bij michelin?
thanks!
Ja hoor, geen probleem om een conti explorer UST te monteren ! Vloeistof wordt niet geabsorbeerd. De gewone conti explorer gaat trouwens ook heel goed. Het blijft mijn favoriete band voor hier in de ardennen :wink:
Byorka
Mountainbiker

Post by Byorka »

Ik heb al diverse banden met stans no tubes gemonteerd.
Vorige week voor het eerst continentel speedking supersonic. Maar deze hebben toch beduidend meer latex nodig dan andere merken. Ik heb ze ook diverse keren bij moeten pompen maar nu lijkt het toch goed te zijn.
julie
Mountainbiker

Post by julie »

ja, de supersonic is wat moeilijker dan de gewone continental pro omdat de flanken soepeler zijn...
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Mavic Crosstrail velgen...

Vandaag een Hutchinson Bulldog Tubeless light gemonteerd zonder problemen...

Eerst geprobeerd om op zelfde wiel een Michelin XCR tubeless te plaatsen... Dit lukt echter niet, ik slaagde er niet in om die met manieren op te blazen...

We zullen zien voor de volgende... Ik probeer nog eens met die Michelin...

Iemand dezelfde ervaringen?
WIP
Mountainbiker

Post by WIP »

vandaag xcr dry op een gewone niet tubless velg gemonteerd.
Gisteren lukte het mij ook niet, de band de volledige nacht opgeblazen gelaten met een BB, en deze voormiddag voila zonder probleem.

Alleen de compresser had problemen, kreeg geen druk. max op 2bar.
maar alé toch gelukt.
jonathan
Mountainbiker
Location: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

Post by jonathan »

slechte ervaring gehad zondag in pepingen
achterband schoof paar keer van de velg waardoor steeds minder druk in de band hierdoor

en dan over een tak/steen gegleden en in 1 keer plat ,

had ze vrijdag gemonteerd en geen enkele keer druk bij geblazen
voorband was geen probleem

ik reed met banden druk 1.7 a1.8

crossmax st + fast fred light combinatie
Post Reply