gardameer

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
gilbo
Mountainbiker

Post by gilbo »

bettes wrote:ik ben er klaar voor...ik ben er klaar voor...ik ben er klaar voor...ik ben er klaar voor...ik ben er klaar voor...

Schitterende foto's van schitterende trails! Anaconda gereden?
Ik ben er zelfs al terug klaar voor :-) Maar 'k moet nog 6 weken wachten :cry:

Het Anaconda trail heb ik niet gereden, is dat dezelfde als Passo Bordala?

Dit was m'n eerste kennismaking met een All Mountainfietske, 100% meegevallen. Klimt nog vrij aardig als ge in form bent merkte ik (ben maar 1 keer ingehaald bergop en dan nog door een kerel op een koersfiets met een kanten vrouwenslip aan :-D ) Ik hoop voor hem dat het een weddenschap was.

Bergaf was het helemaal yeehaa, m'n eerste stukje naar onder was de Brione onverhard, ging gewoon vanzelf.
Daarna oa de Altissimo en Tremalzo nog gedaan, Singletrack naar Pregasina was fantastisch met deze fiets.. zadel naar beneden, 720mm stuur en 150mm veerweg doet iets met een mens 8)

Ik heb ook de rit van Garda MTB gedaan naar San Giovanni del Monte, De heftigste afdaling die ik gedaan heb, soms té voor mij, was precies een mini 601.
http://connect.garmin.com/activity/179054465

Bettes, enig idee waar deze track op de Brione te vinden is (heb ik al eens gevraagd denk ik)
greenbull
Mountainbiker

Post by greenbull »

Ik ben daar van 16 tot 26 juli. Kijk er al zwaar naar uit ! k' Zal daar precies niet alleen zijn :bounce:
bettes
Mountainbiker

Post by bettes »

gilbo wrote: Het Anaconda trail heb ik niet gereden, is dat dezelfde als Passo Bordala?
Nee, de anaconda gaat van santa barbara recht naar torbole... Geen ritje om de xc jongens mee te nemen ;-)
gilbo wrote: Bergaf was het helemaal yeehaa, m'n eerste stukje naar onder was de Brione onverhard, ging gewoon vanzelf.
Daarna oa de Altissimo en Tremalzo nog gedaan, Singletrack naar Pregasina was fantastisch met deze fiets.. zadel naar beneden, 720mm stuur en 150mm veerweg doet iets met een mens 8)
Die veerweg geeft inderdaad veel "moed", moet je eens kniebescherming proberen dat geeft nog extra "skillz" (in je hoofd dan)
gilbo wrote: Ik heb ook de rit van Garda MTB gedaan naar San Giovanni del Monte, De heftigste afdaling die ik gedaan heb, soms té voor mij, was precies een mini 601.
http://connect.garmin.com/activity/179054465
Wij hebben de verkorte versie daarvan gereden twee jaar geleden. Van de bocca die tovo naar beneden over de 409... Zeer zwaar op plaatsen met veel rollende stenen. Dat was trouwens dat jaar de laatste rit van de transalp, die ze toen met regen hebben gereden. Veel kapotte lycra gezien bij de finish toen :wink:
gilbo wrote: Bettes, enig idee waar deze track op de Brione te vinden is (heb ik al eens gevraagd denk ik)

Die track op de Brione lijkt mij de oude route die we voor de biotopo reden... Is al wel even geleden dat ik daar nog gereden heb. Nu serieus off limits wegens een hagedis en veel boswachters.
flipo99
Mountainbiker

Post by flipo99 »

wij zitten in Riva van 8 tot 18 juli :P
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

xuomi wrote:dju Gilbo, ge maakt mij waterachtig, ik moet nog een maand wachten om naar daar te gaan.
Ocharme... :-)

Voor mij zijn het nog iets meer dan drie maanden..... maar ik kijk er al weer naar uit.

Ferm foto's Gilbo =D>
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

bettes wrote:
gilbo wrote: Het Anaconda trail heb ik niet gereden, is dat dezelfde als Passo Bordala?
Nee, de anaconda gaat van santa barbara recht naar torbole... Geen ritje om de xc jongens mee te nemen ;-)
Van da kapelleke "Santa Barbara"??
bettes
Mountainbiker

Post by bettes »

kawa wrote:
Van da kapelleke "Santa Barbara"??
Van het dorpke santa barbara, bovenaan de klim van monte velo...
bouverke
Mountainbiker

Post by bouverke »

Ga dit jaar van 16 - 27 juli voor het derde opeenvolgende jaar naar het Gardameer. (Torbole)
Het eerste jaar enkel met de koersfiets gereden. Het tweede jaar had ik mn koersfiets en mtb mee. Dit jaar enkel mn mtb omdat ik vorig jaar mijn koersfiets niet heb aangeraakt. Echt de max daar om met mtb te rijden.
Heeft iemand ervaring met de georganiseerde tochten van GardaMTBtours? Is dit de moeite om eens te doen?
bettes
Mountainbiker

Post by bettes »

bouverke wrote:Ga dit jaar van 16 - 27 juli voor het derde opeenvolgende jaar naar het Gardameer. (Torbole)
Het eerste jaar enkel met de koersfiets gereden. Het tweede jaar had ik mn koersfiets en mtb mee. Dit jaar enkel mn mtb omdat ik vorig jaar mijn koersfiets niet heb aangeraakt. Echt de max daar om met mtb te rijden.
Heeft iemand ervaring met de georganiseerde tochten van GardaMTBtours? Is dit de moeite om eens te doen?
Koersfiets aan het gardameer is in mijn ogen een beetje... Vloeken in de kerk. Trouwens met de rijstijl van de meeste italiaanse chauffeurs nog gevaarlijker dan in de bergen liggen kloten...

Geen ervaring met de gidsen van Gardamtb, maar we gebruiken wel de trails van hun site en ik kan zeggen dat ze de buurt enorm goed kennen! Je komt echt wel stukken tegen die niet in de moser staan... De trailhunters zijn vorig jaar wel met die mannen gaan shuttlen en die waren toch ook behoorlijk te spreken!
bosse
Mountainbiker

Post by bosse »

Ik ga al vanaf ik 1 jaar was elk jaar naar lago d'irdo. Vlak aant garda meer. Altijd met de xc bike.
We hebben al veel mannen op een dh fiets ingehaald ginder...

Dit jaar vertrekken we vlak na het bk in Beringen.

Nino pernici
Image

Bocca cocca (lago d'irdo)
Afdaling met 136 haarspeldbochten.
Image

Passo Alpo (lago d'idro)
Van hieruit ongeveer 2 uurtjes tot aan tremalzo
Image

De weg tussen passo Alpo en Passo tremalzo

Image
Post Reply