HOUFFALIZE 2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

El Perro Diablo wrote:Dien Hollander (van houts??) met binnenbanden....op da niveau verdiende om plat te rijden als ge da nog gebruikt.
Wij stonden op 2m van de plek waar het gebeurde. Dat was in die technische afdaling aan de brandweerkazerne, in die bocht naar links op 10m voor de technische, rotsachtige passage waar die stootkussens stonden. Opeens 'knal', en daar lag Rudy Van Houts tegen de vlakte. Waarschijnlijk verkeerd spoor genomen en ergens tegenaan geknald.

Je zou versteld kunnen staan hoeveel teams die groene Michelin binnenbanden gebruiken. Het Scott team (Schurter), Merida, etc. Volgens mij had dit ook te maken met de plots gewijzigde weersomstandigheden, waarbij op het laatste moment nog van banden gewisseld werd.

Zelfs Julien Absalon's team was hier amateuristisch in, zo stonden we aan de box voor de start te wachten, zegt plots een technieker van het Scott Team : 'Julien, uwe voorste band is bijna plat'. Waarop die meteen zijne velo met het voorwiel omhoog steekt en zijnen technieker roept. De latex (NoTubes Racing Sealant zagen we in de pitbox) liep er langs alle kanten uit. De technieker spoot er snel wat bijkomende lucht in met zo een zilveren buske van Hutchinson. Op 'wereldniveau' hadden we toch verwacht dat ze meerdere sets wielen met andere banden zouden hebben, maar blijkbaar werden die gewoon voor de start nog even op dezelfde velg gewisseld ...
Vintage
Mountainbiker

Post by Vintage »

madskatingcow wrote:
El Perro Diablo wrote:Dien Hollander (van houts??) met binnenbanden....op da niveau verdiende om plat te rijden als ge da nog gebruikt.

Je zou versteld kunnen staan hoeveel teams die groene Michelin binnenbanden gebruiken. Het Scott team (Schurter), Merida, etc. Volgens mij had dit ook te maken met de plots gewijzigde weersomstandigheden, waarbij op het laatste moment nog van banden gewisseld werd.

...
Ik heb inderdaad ook bij enkele teams techniekers bezig gezien met die groene binnenbanden. Verschoot er ook van...
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Voor de tubeless reed ik altijd met die groene Michelin Latex binnenbanden en nooit plat gevallen.De druk in de banden stonden toen wel op 3 bar.Dit is volgens mij het grote voordeel van tubeless,dat je daar met 1,8 bar kunt mee rijden.Er zijn die nog minder zetten maar dit vind ik te riskant dat de band van de velg zou gaan .
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

roger wrote:Voor de tubeless reed ik altijd met die groene Michelin Latex binnenbanden en nooit plat gevallen.De druk in de banden stonden toen wel op 3 bar.Dit is volgens mij het grote voordeel van tubeless,dat je daar met 1,8 bar kunt mee rijden.Er zijn die nog minder zetten maar dit vind ik te riskant dat de band van de velg zou gaan .
Paulissen reed zondag met 1.5 bar heb ik gehoord, ook had hij bewondering voor Hermida dat ondanks de weersverandering bij zijn zelfde banden keuze was gebleven en zo toch de overwinning had meegenomen

MaC'Red 8)
den boskletser
Mountainbiker

Re: WereldBeker Houffalize

Post by den boskletser »

Ivanhoe el biker loco wrote:
Simpson wrote:Volgende week uitgebreid verslag van de wereldbeker-manche in Houffalize op Sporza.
Wat betreft 't parcours : het wordt inderdaad steeds korter , de klimmen steeds korter (behalve de startklim dan, vind ik persoonlijk) maar qua techniek blijft 't steeds leuk .
Van zaterdag tijdens de open wedstrijd Fun B heb ik een filmpje gemaakt met mijn helmcam , helaas was mijn té kleine geheugenkaart al vol na één ronde maar toch genoeg om een idee te krijgen .
Niet letten op mijn conditie want ik heb me toch geamuseerd en weet nu dat ik moet werken aan 't klimmen en een dieet :oops:
Ohja , de link : http://vholdr.com/node/84587
Ik vind het een goed filmke vooral da stukske waar dat die gast besluit van toch maar naar beneden te stappen naast zen fiets en bijna een boom doormidden kopt.
ik ben degene(met de witte Orbea) die de boom bijna doormidden kopt.
Zoals ge ziet, is twijfelen wel degelijk slecht voor de gezondheid #-o
Ik heb er trouwens niks aan overgehouden en de race tot een goed einde gebracht. =D>
Ivanhoe el biker loco
Mountainbiker

Re: WereldBeker Houffalize

Post by Ivanhoe el biker loco »

den boskletser wrote:
Ivanhoe el biker loco wrote:
Simpson wrote:Volgende week uitgebreid verslag van de wereldbeker-manche in Houffalize op Sporza.
Wat betreft 't parcours : het wordt inderdaad steeds korter , de klimmen steeds korter (behalve de startklim dan, vind ik persoonlijk) maar qua techniek blijft 't steeds leuk .
Van zaterdag tijdens de open wedstrijd Fun B heb ik een filmpje gemaakt met mijn helmcam , helaas was mijn té kleine geheugenkaart al vol na één ronde maar toch genoeg om een idee te krijgen .
Niet letten op mijn conditie want ik heb me toch geamuseerd en weet nu dat ik moet werken aan 't klimmen en een dieet :oops:
Ohja , de link : http://vholdr.com/node/84587
Ik vind het een goed filmke vooral da stukske waar dat die gast besluit van toch maar naar beneden te stappen naast zen fiets en bijna een boom doormidden kopt.
ik ben degene(met de witte Orbea) die de boom bijna doormidden kopt.
Zoals ge ziet, is twijfelen wel degelijk slecht voor de gezondheid #-o
Ik heb er trouwens niks aan overgehouden en de race tot een goed einde gebracht. =D>
Ik heb dit nu niet gezegd om u uit te lachen he. Zoveel te beter da ge der niks aan overgehouden hebt. :-D
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

In een filmpje Perro zien afdalen net achter een collega met een geveerde vork.
't Was toch dokkeren, zoals te zien op de beelden.
Zo'n vaste vork maakt een fomule1 beest van een mtbieke, maar comfort...das duidelijk minder.
Kan best een middel zijn om heel wat plaatsen meer naar voor te finishen.
Vraag me toch af of dat niet 'in de rug kruipt', zeker op marathons.
Schokken kan je opvangen met armen en benen, maar dat vergt ook meer energie.
Ik blijf voorlopig toch maar met de Reba op mijn Ninerke voortbollen.
Keuze tss vast (sneller) of los (meer comfort).
pieterp
Mountainbiker
Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up

Post by pieterp »

Het hangt allemaal van het parcours af. De Kellerwald BikeMarathon heb ik bv met Niner vaste vork afgewerkt, ging perfect (zeker zo snel bergaf als met een geveerde 26inch).
Voor een Ardennen marathon zou ik dan weer eerder naar een vering grijpen.

Voor kortere koersen kom je heel ver met grote wielen en vering.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Comfort zoek ik vooral in mijne zetel, in de koers telt alleen FSA.

Full speed ahaed.
Bozo
Mountainbiker

Post by Bozo »

is dat nu al mogelijk om het parcour te berijden? zou het al uitgetekend staan??
Post Reply