Zo 20/12/2009 Knokke-Heist -- AFGELAST --

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Moddervarken
Mountainbiker

Post by Moddervarken »

Vanmorgen om 7u vol goede moed thuis vertrokken. Een uurtje later was ik bij mijn broer die vertelde dat de tocht afgelast was.
Even was ik teleurgesteld maar de beslissing is volledig te begrijpen. Het risico is gewoon te groot met dit weer. Wij hebben ons dan maar geamuseerd met het maken van een reuzegrote sneeuwman en een iglo.
Ook wij vinden het van de organisatie een heel moedige beslissing! Het moet erg zijn om zoveel voorbereiding te zien verdwijnen onder een dikke laag sneeuw. Als het een troost mag zijn, de tocht staat al genoteerd in mijn nieuwe agenda!
BikingBrecht
Mountainbiker

Post by BikingBrecht »

Ik ben niet echt een vroege starter. Gisteren gemerkt dat je voor deze tt tot 12u kon inschrijven. Vandaag zondag kon dus alles relax gebeuren en kon ik me op mijn gemak naar de TT de wacky racers begeven om te genieten van een ondergesneeuwd polder-landschap.

Zo gezegd, zo gedaan. Ergens rond 10u30 in Gent richting Westkapelle gereden. Op het internet heb ik wel de toestand op de weg bekeken. Die was redelijk goed. Het forum had ik niet meer geraadpleegd.
Iets voor 12u kwam ik in Westkapelle aan. Afgelast! Ai! Aan de ene kant begrijpelijk, gezien de risico's voor valpartijen. Aan de andere kant een beetje bizar ,want fietsen door de sneeuw is ook een beetje moutainbiken.
Soit, gelukkig kon je de tocht op eigen risico rijden. Aangezien je met sneeuw trager moet rijden en mijn conditie niet zo goed is voor het moment, besloot ik de 25km te rijden. Het was een mooi tochtje, al vermoed ik dat er bij droog weer redelijk wat baan zou inzitten. Maar met deze sneeuw is alles zo'n beetje off-road.
Verder kon de wind best wel koud zijn, maar het warme winterzonnetje zorgde voor extra genot.

Ik heb alvast genoten van deze tocht.

Na afloop nog een soepke gedronken in de kantine. Indien er een collecte-bus voor Music for life had gestaan, had ik er best een paar euro's ingegooid. Aangezien ik hier toch in Gent woon, denk ik eraan om ze zelf in die gleuf van het glazen huis te gaan stoppen.
Bahamontes Wacky racer
Mountainbiker

Post by Bahamontes Wacky racer »

Deze morgen lag ik in de touwen, maar na een paar leffes en mijn colère te hebben uitgebleit kom ik enigszins nu weer tot mijn positieven.
De eerste Wacky toertocht werd dus in extremis afgeblazen door de extreme sneeuwval. Het parcours lag er gisteren bij de bepijling nog redelijk tot heel goed bij maar deze morgen brak de sneeuwhel los waardoor de openbare wegen er zeer glad bij lagen. Het is de max om in de sneeuw te rijden op de offroadstukken maar de bikers op spekgladde openbare wegen sturen was te riskant. Zoals Fitzie, de Engelsman in onze club al zei: "better say no, than say sorry". We konden mensen die hetzij lichamelijke hetzij mechanische problemen zouden hebben onmogelijk snel kunnen helpen wat natuurlijk uit ten boze is met deze vrieskou. Eén bevoorradingspost bevond zich midden op een offroadstuk en door de sneeuw konden we er niet meer bij zelfs met de 4x4.

De weergoden waren ons wel heel slecht gezind en maanden van voorbereiding en werk met een fantastische ploeg Wacky Racers vallen zo in het water water of liever in de sneeuw.
De moedige bikers die toch kwamen opdagen hebben we zo goed als mogelijk opgevangen en wie absoluut wou biken kon op eigen risico de tocht doen. Gelukkig kwamen ze allen zonder kleurscheuren terug en waren vol lof over het parcours.
Bedankt aan de gans Wacky crew voor de enorme inspanningen die werden geleverd en de bikers die veel begrip toonden. Alvast een heel goeie basis naar volgend jaar toe voor dan hopelijk wel onze allereerste Wacky TT.

Bahamontes
Fitzy
Mountainbiker
Location: Cannondale Scalpel SE, Cannondale scalpel si, Giant Anthem Pro

Post by Fitzy »

Mtbikers verstaan elkaar heel goed, en hebben respect voor elkaar. Bedankt iedereen voor het begrip !
It was a painful descision, but it had to be made.
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Zoals beloofd hier nog een verslagje van het deel van de rit dat ik gereden heb.
den willy
Mountainbiker

Post by den willy »

De boskantrijders komen in 2010 zeker af.
Spijtig voor al jullie energie en werk.
geronimov
Mountainbiker

Post by geronimov »

Ook wij stonden met 2 aan de start van de eerste (afgelaste :( ) wacky toertocht! Vermits we er 1u over gedaan hadden om er te geraken laten we ons zeker niet afschrikken door wat 'sneeuw' en 'eigen risico'...
Alles lag er zeer goed berijdbaar (met hier en daar wat aangepaste snelheid op de WEINIGE asfaltbanen), zeer mooi parcour (de 44 gereden)!
(@ wacky Bahamontes: we zijn die bevoorrading idd tegengekomen...spijtig genoeg geen soepke daar :wink: maar leek idd nogal zeer moeilijk om daar te geraken!!)
Chapeau aan de wacky's om op lastigere stukken een wacky-easy route te voorzien én de aftellende bordjes bij de offroadstukken...ik dacht even dat ik in parijs-roubaix zat =D> :-D !!! Er viel op dat er veel energie in deze rit gestoken is...keep up the good work =D> =D> !!!
Nog e klapke gedaan met wat sympathieke wacky's...e lefke ipv e soepke...rijsttaartje ipv braadworst :wink: ...en de rit was zeker geslaagd!!!
Ik kijk al uit naar de rit volgend jaar (hopelijk krijgen jullie het technisch stukje bos terug in het parcour!)!!! Zal er zeker terug bij zijn!!
The herminator
Mountainbiker

Post by The herminator »

Heren Wacky's,

Wijze beslissing genomen en de pijlen kunnen jullie volgend jaar terug gebruiken.

Prettige feesten in ieder geval en tot volgend jaar!!!
Wacky Webbie
Mountainbiker

Post by Wacky Webbie »

Heel jammer inderdaad dat de tocht niet kon doorgaan...

Heb zelf nog met 3 Wacky's de TT verkend op zaterdagmiddag, toen lag de tocht er nog perfect berijdbaar bij, zelfs de "Wacky"stukjes... Het stuk in het Koningsbos was schitterend, Mountainbike zoals het hoort... hopelijk mag de tocht in 2010 hier opnieuw door...

Chapeau voor ons bestuur en iedereen die heeft meegewerkt aan dit event...
dickino
Mountainbiker

Post by dickino »

Hallo,

Toen ik zondagmorgen rond 7u45 aankwam en mij wilde inschrijven vertelde men mij dat de rit afgelast was ... :(
Na een lekker rijsttaartje mocht ik vertrekken op eigen risico !
En ... wat heb ik mij geamuseerd en toch heb ik mij af en toe afgevraagd wat ik hier in gods naam kwam doen. Zot zijn hé ...
Op het prachtige parcours ben ik niet veel mensen tegen gekomen en ben ik niet 1 maal gevallen. Wel enkele slipperkes ...
Volgend jaar kom ik zeker terug en dan om de grote tour te doen.
Nu 44 km en een gemiddelde van ... 17.00 km/u :oops:

PS : Er zijn enkele foto's genomen bij de start. Waar kan ik die vinden.
Post Reply