02-11-08 Middelkerke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
leffingenoartje
Kerstman

Post by leffingenoartje »

Hallo,
Na een vermoeiende dag is Leffingenoartje met kleine oogjes nog voor zijn computer gekropen. :P

Bedankt aan de 1567 deelnemers op onze tocht =D> =D>

Met de vele regen van zaterdag (15 liter per vierkante meter), hadden wa gisteren al gemerkt dat het een zware tocht ging worden zeker na Leffinge #-o #-o

Bij zoveel volk is het normaal dat er kritieke punten aanwezig zijn waarvoor onze dank zo kunnen we in de toekomst nog veel verbeteren aan onze tocht, daar dient een forum toch voor .

De inschrijvings tafel zal volgend jaar bestaan in 2 rijen i.p.v van 1 rij dus 8 persone zullen u verhelpen om vlotter de inschrijvingen te laten verlopen =D> =D>

Bij de bike wash hadden ze ons 20 slangen beloofd maar na het horen zeggen hadden ze er maar 9, deze kritieke punt word zeker besproken op de gemeenteraad en er zullen zeker 20 aanwezig zijn volgend jaar.
Er moet ook bijgezegd worden met vele regen van gisteren waren de fietsen extreem vuil en daardoor was er veel afspuit werk nodig, waardoor het aanschuiven niet korter werd.

Het was ook de eerste keer dat we dat meegemaakt hebben in negen jaar :(

Vorig jaar was het bijna niet nodig om de fietsen te reinigen en daardoor verliep alles veel vlotter =D>

Inderdaad het was zeker vanaf 35 km van het einde op sommige stroken ongelofelijk vettig :(

Gelukkig hebben we daar nog niet te veel klachten van gehoord :P

Op sommige stroken hebben we ook wat problemen gehad met de eigenaars maar dat zal wel opgelost geraken =D>

inderdaad frawiwi vandaag konden jullie zeker een 2 afspuit mogelijk moeten hebben en dat zullen we ook eens bekijken hoe we dat kunnen oplossen in de toekomst #-o

Volgend jaar staat de 10 editie op het programma en moeten we ervoor zorgen dat alles nog beter verloopt we zullen het zeker bekijken :roll:

nogmaals bedankt voor jullie talrijke aanwezigheid =D> =D> =D> =D

En was de après dik en dun verdiend voor jullie =D> :drunk: :drunk:

Deze week komen de foto's op de site, ik zal als het moment er is jullie zeker verwittigen :wink:
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Moustache wrote:
Motorbiker wrote:... schone serveuses aan de forumtafel.
G'had beter nog eens gekeken of ge niets vergeten waart ipv de madammen te zitten beloeren. [-X [-X [-X [-X [-X

Slot kunnen recupereren?
Yep,telefoontje naar "moi" en dat ligt hier nu bij mij thuis.
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

We hebben ons geamuseerd. In groep gestart maar door het nodige slijk allen appart over de streep gebold. Na 62 km moe maar voldaan aan de choufkes begonnen. Tot volgend jaar !
FCG
Mountainbiker

prachtige rit

Post by FCG »

Yup,

Gisteren rot geamuseerd op de vettige stukken. het blijft mountenbiken hé :lol:
Kan me wel inbeelden dat mensen die niet veel op de bike zitten, of enkel de wintermaanden op de MTB, dat deze afgezien hebben.
De strook op het zand was heel goed bereidbaar (vraag me af waarom er zoveel mensen daar schrik van hebben.)
Die beklimmingen waren top. (waren ook maar korte nepen zodat men er vlot op kon geraken (mits een beetje aanloopsnelheid, en op karakter blijven stampen, was dit zeker geen probleem. voor degene die la reid en de houfamarathon gereden hebben dit jaar, zullen wel weten dat het daar andere koek is :lol: )

bravo aan de organisatie en tot volgend jaar.

Groetjes uit Brugge
pearl jam
Mountainbiker

Post by pearl jam »

Yow,

Inderdaad een prettig, vettig tochtje. De grote toer gereden en ruim 73km op de teller.
Chapeau voor de mannen die hier hun werk hebben in gestoken. =D> =D> =D> .
Ik vond het enkel jammer dat de 2de bevoorrading zo kort na de 1ste viel en mss mocht daar een bordje staan 72km 1ste passage en 2de passage.
Na de derde bevoorrading heb ik toch wel enkele keren moeten denken ad TT vd flikken in Peruwelz waar het ook zo'n modderboel was. Maar nu was het andere modder. De modder van Middelkerke bleef precies aan de fiets plakken en zo had ik soms de indruk dat ik vooraan en achteraan met bijkomende remmen reed.

Toch wel ferm over kop gegaan ih stadsbosje na de berm ad autostrade. Daar was een klein grachtje vol met water waar mijn voorwiel niet tijdig uit raakte en zo over het stuur kennis gemaakt met de ondergrond.

Hier kom ik volgend jaar zeker terug.
Was voor mij een ideale voorbereiding op Bredene volgende week.

Mag er in de duinenstrook voor het strand waar we nu de asfaltpaadjes volgden ook in de duinen gereden worden? Mss een tip voor volgend jaar
Last edited by pearl jam on Mon 03 Nov 2008 13:58, edited 1 time in total.
B@rt
Mountainbiker

Post by B@rt »

gisteren ook deze prachtige tocht gereden en voor de 42km gekozen, op het jaagpad ben ik ook neer gegaan in een modderplas, heb dan maar een tandje bij gestoken om warm te blijven.
alles is hier al gezegd door eerdere commentaren
Choufkes tot volgend jaar. =D>
clubje
Mountainbiker

Post by clubje »

Ik vond deze tocht in het begin prachtig, maar naar het einde toe een anti-climax!

de passage over het strand is prachtig, en eigenlijk helemaal niet lastig als je wat onder je normale tempo rijdt.
De passage daarna in de duinen was zonder twijfeld de leukste van het hele parcours!

Maar na de 1e bevoorrading vond ik het al wat minder: modder is ok, maar trop is trop soms...en na de 2e bevoorrading werd het nog erger. Sommige passages waren echt NIET te berijden, zelfs niet door een pro! En om de 500 meter moeten stoppen om het modder tussen je fiets vandaan te halen is ook niet mijn ding.

Nu...daar kan de organisatie niets aan doen natuurlijk! Wel zou het handig zijn dat er bij de slechte passages "alternatieve routes" worden voorzien...

Wij reden de 60 kilometer, maar na 40 kilometer waren we de modder beu en zijn we via het asfalt teruggereden.

Dit parcours is volgens mij top als het droog is...hopelijk volgend jaar
katrien.avalon
Mountainbiker

Foto's

Post by katrien.avalon »

Hallo organisatie,
ik als :lol: niet-fietser (supporter) heb er in alle geval van genoten!!!!

Zoals elk jaar heeft mijn ventje jullie toer meegereden en ben ik foto's komen nemen. Ik heb een 250-tal foto's van de toerentocht, als jullie geïnteresseerd zijn laat je maar iets weten, dan mail ik die door!

Tot volgend jaar,
Avalon
katrien.avalon
Mountainbiker

Foto's

Post by katrien.avalon »

Hallo organisatie,
ik als :lol: niet-fietser (supporter) heb er in alle geval van genoten!!!!

Zoals elk jaar heeft mijn ventje jullie toer meegereden en ben ik foto's komen nemen. Ik heb een 250-tal foto's van de toerentocht, als jullie geïnteresseerd zijn laat je maar iets weten, dan mail ik die door!

Tot volgend jaar,
Avalon
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

clubje wrote: Sommige passages waren echt NIET te berijden, zelfs niet door een pro!
Mmm, nu voel ik mij dus beter als een pro :-?

:wink:
Post Reply