BK NK Marathon Grez Doiceau 28/9

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Nog even melden dat alle foto's nu ONLINE staan.
the sentinel
Mountainbiker

Post by the sentinel »

A d r i wrote:Het staat in de reglementen, men wordt veronderstelt de reglementen te kennen. Het is zo simpel als dat.

Pas op, mijn foto's zijn niet gebruikt om de uitsluitingen te verrechtvaardigen. De vaststellingen zijn wel degelijk door de commissarissen gebeurd onderweg. Er was ook een klacht van 1 dame.
Maar indien er twijfel was nemen mijn foto's die wel degelijk weg. Kijk maar naar de andere dames, die rijden allemaal alleen.

Het klopt dat men geen problemen maakt als er mannelijke renners van een zelfde team in groep rijden, het is enkel dames die hier een aparte behandeling krijgen.
Misschien moet men de dames voor de heren laten starten.
Alleen is veel gezegd... De franstalige dame die de hele tijd in mijn buurt reed heeft ook enkele km's in mijn wiel gereden, tot ik vroeg om over te nemen en toen was 't vat af... :wink: . In 't wiel rijden mag van mij maar ni gratis :wink:
Palmboy
Mountainbiker

Post by Palmboy »

Sorry, maar dit was weer ondermaats. Een prijs van de grote marathons werd gehanteerd, maar qua kwaliteit kwam met zeker niet aan de knieën. Ik ga de rekening niet gaan maken maar voel toch te veel betaald te hebben. Voor al die Nederlanders die afgekomen zijn, als zij gaan vergelijken met hun organisatie verleden jaar, dan slaan we als Belgen weer een mal figuur.

Ikzelf heb weinig te klagen natuurlijk, mijn lichaam was nog niet gerecupereerd van de 700km verleden week. Gevolg: ik reed helemaal vanachter. En wat zie je dan: kapotte binnenbanden, verpakkingen van gelletjes, drinkbussen die duidelijk weggesmeten zijn (in een klim op een 1 meter hoge gracht).

Na 40km begon ik er eindelijk wat door te komen en raapte ik één na één op. Nog mijn leukste laatste kilometer gereden ooit, samen met iemand van de Blancs Gilets, Luc stond op zijn broek. Alle twee af en toe aanval geplaatst en gepareerd, tot ik op 400m eventjes steviger doortrok. Eigenlijk blufpoker want ik kon niet meer en hij blijft zitten ;-)

In de uitslag sta ik voorlaatste met een tijd van 5:19, terwijl Garmin 5:05 zegt. Ook is er geen Luc te bespeuren in die uitslag en al die mannen die ik voorbijgereden ben zijn er ook niet. Klopt dus weer allemaal niet #-o
Fre C
Mountainbiker

Post by Fre C »

A d r i wrote:Het staat in de reglementen, men wordt veronderstelt de reglementen te kennen. Het is zo simpel als dat.

Pas op, mijn foto's zijn niet gebruikt om de uitsluitingen te verrechtvaardigen. De vaststellingen zijn wel degelijk door de commissarissen gebeurd onderweg. Er was ook een klacht van 1 dame.
Maar indien er twijfel was nemen mijn foto's die wel degelijk weg. Kijk maar naar de andere dames, die rijden allemaal alleen.

Het klopt dat men geen problemen maakt als er mannelijke renners van een zelfde team in groep rijden, het is enkel dames die hier een aparte behandeling krijgen.
Funklasse ging toch na de dames van start? Dus ook heleboel heren. Je bedoelt misschien dames achteraan laten starten? Dan kan er ook weer sprake zijn van "opwachten". Enfin, het zal altijd iets zijn zeker.
Voor hetzelfde geld reed er ook iemand (in een neutrale of andere tenue) voor de dame die nu, onverhoopt, derde is geworden. Je zal nooit de volledige waarheid kunnen weten.
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Adri,volgens mij zit die dame toch op kop en hangen de anderen in haar wiel.Op de 2°foto is dat absoluut niet stayeren,de persoon is minstens een halve meter meer naar rechts en volgt zij haar route aan de linkerkant.Of moeten die meisjes dan maar in de kant gaan gaan rijden,ze rijden hier niet op de baan hé, maar wel op padjes.
Dit is de grootste onzin wat ik ooit heb meegemaakt in dit mountainbike wereldje.Als je dan ziet dat het wereldrecord marathon is verbroken met de nodige hazen op de eerste 30km dan is dat ook maar een vervalsing.
Precies dat de 4° en 5° als ze in een groepje komen,beleefd gaan zeggen"sorry mannen, jullie moeten in mijn wiel blijven,ik zal wel de kop nemen".Ik moet zwijgen want ik ga stoute dingen zeggen.
Nu vertrek ik voor de ganse route eens te doen,maar spijtig genoeg kan ik in niemand zen wiel zitten .
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

A d r i wrote: Wat Kim Saenen en Karen Steurs betreft, op basis van deze en deze foto kan men beide rijdsters dus deklasseren.
Ik wil nu niet moeilijk doen, maar volgens mij kan je aan de hand van deze twee fotos enkel de twee heren deklasseren ???

Wat een truut allemaal, Kim heeft al heel veel wedstrijden verloren omdat ze altijd alleen rijdt tegen tegenstanders die konstant begeleid worden, nu rijdt ze volgens deze foto op kop voor Tim en dan pakt men haar podiumplaats af.

Weet je, Kim rijdt ALTIJD in de buurt van vele heren tijdens een marathon, gewoon omdat ze zo verschrikkelijk goed is en er bijna geen heren zijn die haar kunnen volgen !!!

Je zou voor minder de fiets door de venster smijten en een andere hobby beginnen !
Last edited by Iegienie on Mon 29 Sep 2008 08:56, edited 1 time in total.
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

Best grappige toestanden wat de vrouwen betreft. Normalerwijze is er op gelijk welke marathon praktisch weinig of geen concurentie wegens te weinig deelneemsters. Sommigen zijn dan ook gewoon van op "het podium" te staan. Voeg twee landen samen en er is wat meer concurentie... maar ook direct ambras 8) Spijtig. Want er zitten toch wat straffe dames tussen =D>
the sentinel
Mountainbiker

Post by the sentinel »

Toch ook een woordje over dat vrouwengedoe!
Laat al die mannen die aanpikken bij die vrouwen dan ook declasseren. Ik heb ook een hele tijd haasje over gespeeld met een nederlandstalige in geel shirtje... Ook met een franstalige in bijna wit... Moet ik dan ook gedeclasseerd worden. Als ik zie hoe die vrouwen rijden kan ik er alleen maar mijn petje voor afnemen! Klasse gewoon!
Ik denk dat het niet meer dan normaal is dat als ge als man in 't wiel van een vrouw gaat hangen omdat jullie evenwaardig zijn (voor een tijdje toch) dat ge dan ook ff de kop overneemt. Anders is dat ook wedstrijdvervalsing! #-o :roll: :evil:
manitou.
Redactie

Post by manitou. »

roger wrote:

Adri,volgens mij zit die dame toch op kop en hangen de anderen in haar wiel.Op de 2°foto is dat absoluut niet stayeren,de persoon is minstens een halve meter meer naar rechts en volgt zij haar route aan de linkerkant.Of moeten die meisjes dan maar in de kant gaan gaan rijden,ze rijden hier niet op de baan hé, maar wel op padjes.
Dit is de grootste onzin wat ik ooit heb meegemaakt in dit mountainbike wereldje.Als je dan ziet dat het wereldrecord marathon is verbroken met de nodige hazen op de eerste 30km dan is dat ook maar een vervalsing.
Precies dat de 4° en 5° als ze in een groepje komen,beleefd gaan zeggen"sorry mannen, jullie moeten in mijn wiel blijven,ik zal wel de kop nemen".Ik moet zwijgen want ik ga stoute dingen zeggen.
Nu vertrek ik voor de ganse route eens te doen,maar spijtig genoeg kan ik in niemand zen wiel zitten .
de vijde is een waalse, ex belgische xc kampioene ,wil je dat zeggen?
of wat anders?
ik vond dat ook alles behalve fair wat ze nu gedaan hebben,door die twee dames uit de uitslag te nemen
dan moet men bij elke strandrace dat ook zo doen, dan zullen er veel dame's daar niet op het podium staan die er normaal wel op staan
Peter IV
Mountainbiker

Post by Peter IV »

Wat een onnozele reglementering, en nog veel onnozeler de commissaris die dat toepast. Indien hij dat dan ook nog eens zou gedaan hebben na het klagen van 4 en 5, dan wordt het zelfs gewoonweg zielig.

Zoals deze sport drukker en drukker bevolkt wordt, zal zich in 't wiel steken ook meer en meer een deel van de sport worden. Net zoals alle andere sporten waar je in de massa vertrekt. En inderdaad, ploegtactiek zal dan misschien wat meer gaan doorwegen, maar dat kan zelfs boeiend worden.

Tenslotte, gebruik gezond verstand in die dingen, al zaten ze in 't wiel, 't is niet dat ze met een binnenbandje werden voortgetrokken hé.
Post Reply