Houffamarathon 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

wasbeer2006 wrote:Ik ben natuurlijk altijd benieuwd hoe de baan erbij ligt?

Ik denk dat het een AT voor word en Dry2 achter non tubeless met latex
wat is nen AT? en dienen Dry2 das dus nen niet tubelessband die ge dan met latex tubeless maakt?
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

ik kies terug voor de simpelste combinatie voor vooraan en achteraan en dat is de Nobby Nic, zaterdag doe ik ook al een ritje en mss dan es de RR proberen en wie weet laat ik em staan maar alles hangt af van het parcours.

wie neemt er hier del aan de shortrace op zaterdag ??? ik ben aan het twijfelen om eens mee te doen maar enkel voor de fun wel te verstaan.
Ik wil nog eens de arsenal op en af rijden en dit parcours doet deze ook aan naar het schijnt, is het niet AJ Kwak ??

Red 8)
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

wasbeer2006 wrote:Ik ben natuurlijk altijd benieuwd hoe de baan erbij ligt?

hier in de Vlaanders hebben we al een paar fikse buien achter de rug, maar in Houffa is het al de hele tijd (sinds vanmorgen) droog en zelf zonnig :
Image
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

Red Racer wrote:ik kies terug voor de simpelste combinatie voor vooraan en achteraan en dat is de Nobby Nic, zaterdag doe ik ook al een ritje en mss dan es de RR proberen en wie weet laat ik em staan maar alles hangt af van het parcours.

wie neemt er hier del aan de shortrace op zaterdag ??? ik ben aan het twijfelen om eens mee te doen maar enkel voor de fun wel te verstaan.
Ik wil nog eens de arsenal op en af rijden en dit parcours doet deze ook aan naar het schijnt, is het niet AJ Kwak ??

Red 8)
De shortRace is voor de fun en we willen het parcours open houden voor iedereen. Daarom zit het arsenaal er STANDAARD NIET VOLLEDIG in. MAAR dit kunnen we nog wat aanpassen naargelang het niveau van deelnemers. Voorbeeld, in de finale race er wel insteken.
Het parcourtje ligt al vast en is te bekijken op de website, standaard een halve afdaling tot net voor die mooie grootte steen.
redbiker
Mountainbiker

Post by redbiker »

Heeft er iemand een idee of we zaterdagmorgen dan ergens op klein scherm kunnen kijken naar de OS?

Zou die toch wel graag willen zien, en aangezien we van plan zijn met de tent te komen, zou het spijtig zijn moest ik die race missen.
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

redbiker wrote:Heeft er iemand een idee of we zaterdagmorgen dan ergens op klein scherm kunnen kijken naar de OS?

Zou die toch wel graag willen zien, en aangezien we van plan zijn met de tent te komen, zou het spijtig zijn moest ik die race missen.

In de lobby van Hotel du Commerce staat een TV.
DERAILLEURKE
Mountainbiker

Post by DERAILLEURKE »

Hoe zit dat met het afhalen van het starterspakket(startnr, t-shirt,...)???
Kan je dit afhalen met mtb aan de hand?

Ik veronderstel dat het centrum verkeersvrij zal zijn op zondag.
Keyzerpol
Mountainbiker

Bevindingen parcours

Post by Keyzerpol »

Op de home page van van den houffamarathon site staat het volgende te lezen

uitdagende nieuwe parcourszones (welke wij in het weekend van 11 en 12 juli met de kern van de organisatie een laatste keer gaan verkennen, lees onze bevindingen vanaf 14 juli!)

Kan echter die bevindingen niet terugvinden. Op welke pagina staat dat just?
Fuerzabert
Mountainbiker

Post by Fuerzabert »

Gisteren eens het vernieuwde deel van het parcours gereden. (Van start tot aan bevoorrading 3). Ik moet zeggen dat het er op bepaalde plaatsen heel vettig bij ligt. Zwembandjes waren bijna op hun plaats. Na de traditionele start is de aanloop naar Brisy wat identiek als vorige keer. Vanaf Brisy is er dan een snelle afdaling naar de camping van Moulin de Bistain. Hopelijk zijn de kampeerders tijdig van de baan want ik dwarste de camping middendoor. Eenmaal aan het water start dan een klim op een wandelpad (singletrack) dat overgaat in een breder pad. Rond Retigny daal je dan opnieuw naar de Ourthe om er nadien eventjes langs te biken (modder!) en er via een lange maar doenbare klim terug van weg te klauteren. Tot aan bevoorrading 1 loopt het dan steeds over bredere bospaden constant akelig vals plat omhoog. Ik ben ervan overtuigd dat die eerste pitstop bij velen welkom zal zijn.
Wat nadien volgt is steeds een breed bospad afgewisseld met sterke bemodderde en vochtige veenpaden. Bovendien is het nog steeds langzaam klimmen geblazen. Toch, wie de grote molen wil ronddraaien kan dit ook! Het is heel lichtjes stijgen en op de betere paden kan je toch flink vooruitschieten.
Eenmaal je aan de "Rouge Fagne" komt, gaat het snel. Je daalt dan bijna constant tot aan bevoorrading 2. (De gekende stop in Fontenaille).
Na Fontentaille volgt het ommetje richting Les Tailles (best te doen qua moeilijkheid maar veel modder!).
Eenmaal in Willogne gaat het dan langs het water op een GR-pad naar Achouffe. Persoonlijk vind ik dit een stuk die mocht vermeden worden. Vanaf Willogne tot in Houffalize kan je (bij benadering) maar 200 m fietsen. De rest is klauteren met de fiets in de hand. Ook de besten zullen dit moeten doen! Oké, dat dit af en toe moet in mountainbiken ça va, maar dit was toch wel behoorlijk lang en enerverend. Ik was blij dat ik de brouwerij van Achouffe zag en van kl***stuk af was. De klim uit Achouffe naar Mont is er één voor de koffiemolen. Zeer steil in het begin én singletrack. Na die klim kom je op het gekende parcours terecht van de vorige edities. Via Mont terug naar Achouffe om nadien de "finale" aan te vatten richting Bonnerue, viaduct en Houffa.

Persoonlijke mening: het nieuwe stuk is qua natuurpracht zeer mooi en je waant je constant "alleen in de wereld" (al zal dit op 24 augustus wel anders zijn). Chapeau voor de parcoursbouwer! In dit nieuwe stuk kan je ook snel rijden aangezien de pittige hellingen niet echt talrijk zijn, amar ik vrees dat je je hier ook dood kan rijden als je geen rekening houdt met het vervolg.
Eén minpuntje: de passage Willogne-Achouffe. Een echte draagpassage! Dit betekent dus een tweede wandelstuk want ook het deel na de Achouffe (langs de forellenvijver) is niet echt te rijden. (zie vorige edities).
Maar kom, het hoort erbij zeker?
Eén ding staat vast: het is een topparcours en de besten (leesde best gedoseerde) zal wel winnen zeker?!
Redbullbiker
Mountainbiker

Post by Redbullbiker »

Fuerzabert wrote:Gisteren eens het vernieuwde deel van het parcours gereden. (Van start tot aan bevoorrading 3). Ik moet zeggen dat het er op bepaalde plaatsen heel vettig bij ligt. Zwembandjes waren bijna op hun plaats. Na de traditionele start is de aanloop naar Brisy wat identiek als vorige keer. Vanaf Brisy is er dan een snelle afdaling naar de camping van Moulin de Bistain. Hopelijk zijn de kampeerders tijdig van de baan want ik dwarste de camping middendoor. Eenmaal aan het water start dan een klim op een wandelpad (singletrack) dat overgaat in een breder pad. Rond Retigny daal je dan opnieuw naar de Ourthe om er nadien eventjes langs te biken (modder!) en er via een lange maar doenbare klim terug van weg te klauteren. Tot aan bevoorrading 1 loopt het dan steeds over bredere bospaden constant akelig vals plat omhoog. Ik ben ervan overtuigd dat die eerste pitstop bij velen welkom zal zijn.
Wat nadien volgt is steeds een breed bospad afgewisseld met sterke bemodderde en vochtige veenpaden. Bovendien is het nog steeds langzaam klimmen geblazen. Toch, wie de grote molen wil ronddraaien kan dit ook! Het is heel lichtjes stijgen en op de betere paden kan je toch flink vooruitschieten.
Eenmaal je aan de "Rouge Fagne" komt, gaat het snel. Je daalt dan bijna constant tot aan bevoorrading 2. (De gekende stop in Fontenaille).
Na Fontentaille volgt het ommetje richting Les Tailles (best te doen qua moeilijkheid maar veel modder!).
Eenmaal in Willogne gaat het dan langs het water op een GR-pad naar Achouffe. Persoonlijk vind ik dit een stuk die mocht vermeden worden. Vanaf Willogne tot in Houffalize kan je (bij benadering) maar 200 m fietsen. De rest is klauteren met de fiets in de hand. Ook de besten zullen dit moeten doen! Oké, dat dit af en toe moet in mountainbiken ça va, maar dit was toch wel behoorlijk lang en enerverend. Ik was blij dat ik de brouwerij van Achouffe zag en van kl***stuk af was. De klim uit Achouffe naar Mont is er één voor de koffiemolen. Zeer steil in het begin én singletrack. Na die klim kom je op het gekende parcours terecht van de vorige edities. Via Mont terug naar Achouffe om nadien de "finale" aan te vatten richting Bonnerue, viaduct en Houffa.

Persoonlijke mening: het nieuwe stuk is qua natuurpracht zeer mooi en je waant je constant "alleen in de wereld" (al zal dit op 24 augustus wel anders zijn). Chapeau voor de parcoursbouwer! In dit nieuwe stuk kan je ook snel rijden aangezien de pittige hellingen niet echt talrijk zijn, amar ik vrees dat je je hier ook dood kan rijden als je geen rekening houdt met het vervolg.
Eén minpuntje: de passage Willogne-Achouffe. Een echte draagpassage! Dit betekent dus een tweede wandelstuk want ook het deel na de Achouffe (langs de forellenvijver) is niet echt te rijden. (zie vorige edities).
Maar kom, het hoort erbij zeker?
Eén ding staat vast: het is een topparcours en de besten (leesde best gedoseerde) zal wel winnen zeker?!
Hallo heb jij het over de 75km???
Omdat je spreekt over 3 bevoorradingen.Die klim die je te voet doet zat er vorig jaar toch ook in.Hopelijk droogt het parcour daar wat op.Lees dat je op de grote molen kan rijden bepaalde stukken.Zit er veel v erandering t.o.p.z.van vorig jaar?
Post Reply