8/12/07 hertsberge-oostkamp

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
JustForFun
Mountainbiker

Post by JustForFun »

Het was, net zoals de vorige jaren, weer dik in orde in Hertsberge, althans toch voor zover ik het heb kunnen meemaken. Na 25 km kreeg ik een dikke tak in mijn wiel met als gevolg dat mijn derailleur afkraakte. Ik mocht meteen een kruis maken over de rest van de tocht. De pechdienst deed zijn werk voortreffelijk en bracht mij terug naar de start. Spijtig, want ik had me tot dan echt geamuseerd. Het parcours lag er ondanks de vele regen van de voorbije week, heel goed bij. Hier en daar wel wat vettig en daardoor wat technisch maar zeker geen ploeterpartij.
mtbkris
Mountainbiker

Post by mtbkris »

Sharkie wrote:Omdat het daar zo SUPER was, heb ik de grote toer 2x gereden + richting Sint-Andries naar m'n schoonouders in de gietende regen = 106 km in totaal.
Om 11 u. vertrokken, en tot aan de 1ste bevoorrading in 't gezelschap van, jawel :oops: , Hoste, Vansevenant, Eeckhout & Gardeyn kunnen rijden. Daarna waren ze 'gaan vliegen'. Omdat ik reeds om 13 u. terug aankwam en omdat ik hou van dit parcours, nog eens aangezet voor de 2de toer. Na een 10-tal km begon het al wat te plenzen, en naar 't einde toe was 't toch al een redelijk onweertje. Het parcours lag er daardoor voor m'n 2de maal veel zwaarder bij dan de 1ste keer. Bij aankomst stond het water letterlijk in m'n bottines.
Voor de organisatie: EEN DIKKE PROFICIAT =D> =D> =D> . Doe zo verder. Voor de mensen die vreesden om te veel in de file te staan, ik heb daar 2x niets van gemerkt hoor.
Tof dat die gasten daar ook op afkomen.Leuke reclame v jullie mooie tocht.
Eentje om elk jaar in den agenda aan te kruisen.
Een voorbeeld voor veel andere organisaties.Tot volgend jaar!
ratte
Mountainbiker

Post by ratte »

zoals ieder jaar, prachtige TT

goed om terug plezier in de mtb te vinden na de avelgemse modderbrasserie :roll:
Rodenbach
Mountainbiker

Post by Rodenbach »

eerste kennismaking met deze "klassieker" en meteen een schot in de roos ! =D> met ons groepje enkele verschillende parcours afgelegd (o.a. zelf de 38 km) maar iedereen was dezelfde mening toegedaan : 80% offroad, 100% genieten !

door onze vroege start (8.30 u.) nauwelijks in file gereden, tenzij een klein beetje in de laatste bosjes... en een schitterende zonsopgang als opener 8)

thanks, hertetrappers !
dark dingo
Mountainbiker

Post by dark dingo »

miljaarde...miljaarde...miljaarde #-o #-o den dezen is er nie geraakt!!had nogthans m'n zinnen gezet op deze tt maar een (klein) werkongevalleke,vrijdag,geeft roet in het eten gestrooit!!moest van den doktoor het ganse weekend mij kalm houden en vooral rusten :( het werd voor mij dus een "sofa-namiddag" met de gedachten natuurlijk in de bossen van hertsberge en omstreken!!superfanneke...da lekske zal voor later zijn :wink: proficiat trouwens met jullie organisatie...je moet het inderdaad maar verdienen =D> =D>
en aan allen die hier hun gedacht gezegt hebben...
tis op 15 december (nu zaterdag!!!) in moen te doen!!! :bounce: :bounce:
voor de enige echte steenbakkers veldtoertocht met op de 47 km 500 hoogtemeters!!!check onze site voor details en info :wink:
http://www.steenbakkers.be
groeten...dingo 8)
Fre C
Mountainbiker

Post by Fre C »

Was, zoals eerder te lezen viel, super mooie tocht. Lange dreven kunnen menig mountainbiker misschien wel ontmoedigen, maar doorwinterde MTB'ers kunnen dit waarschijnlijk wel beamen. Lekker gas geven om de net niet verharde wegen...en blijven geven.
Tocht werd doorbroken met enkele private passages, die af en toe technisch waren. Echt wel de moeite. En parcours lag niet eens modderig!! was echt wel droomparcours :P =D>

Bevoorradingen waren ook OK, al hoefde twee stops niet echt voor mij. er was ook gedacht aan de zwartrijders...mochten meedrinken aan de stops :wink: Origineel, al vind ik dit niet zo sportief van die gasten. Gelukkig heeft de organisatie dit "sportef" opgenomen met bordjes aan de bevoorradingen.
Mij zie je hier zeker terug! =D> =D> =D>
Last edited by Fre C on Mon 10 Dec 2007 17:05, edited 1 time in total.
Gwen
Mountainbiker

Post by Gwen »

mtbkris wrote:
Sharkie wrote:Omdat het daar zo SUPER was, heb ik de grote toer 2x gereden + richting Sint-Andries naar m'n schoonouders in de gietende regen = 106 km in totaal.
Om 11 u. vertrokken, en tot aan de 1ste bevoorrading in 't gezelschap van, jawel :oops: , Hoste, Vansevenant, Eeckhout & Gardeyn kunnen rijden. Daarna waren ze 'gaan vliegen'. Omdat ik reeds om 13 u. terug aankwam en omdat ik hou van dit parcours, nog eens aangezet voor de 2de toer. Na een 10-tal km begon het al wat te plenzen, en naar 't einde toe was 't toch al een redelijk onweertje. Het parcours lag er daardoor voor m'n 2de maal veel zwaarder bij dan de 1ste keer. Bij aankomst stond het water letterlijk in m'n bottines.
Voor de organisatie: EEN DIKKE PROFICIAT =D> =D> =D> . Doe zo verder. Voor de mensen die vreesden om te veel in de file te staan, ik heb daar 2x niets van gemerkt hoor.
Naar 't schijnt zaten ze bij de 2de bevoorrading op de manège in dat chalet met "jeneverbar" op de deur... toen wij daar aankwamen was 't daar precies dikke feest! vollenbak muziek, dacht dat ik Gardeyn daar buiten zag komen :-D 't was daar precies plezant :drunk:
archie bunker
Mountainbiker

Post by archie bunker »

Ronduit schitterende tocht waarbij vooral de "propere staat" van het parcous opviel.
Superfanneke & co tot volgend jaar.
jootje
Mountainbiker

Post by jootje »

Met 16 Herders hebben we zaterdag genoten van dit parcours

Gelukkig had het de voorgaande dagen flink geregend :lol: :lol: zo was het wat technischer =D>
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Gweñito Gafotas wrote:
mtbkris wrote:
Naar 't schijnt zaten ze bij de 2de bevoorrading op de manège in dat chalet met "jeneverbar" op de deur... toen wij daar aankwamen was 't daar precies dikke feest! vollenbak muziek, dacht dat ik Gardeyn daar buiten zag komen :-D 't was daar precies plezant :drunk:
'k Heb een poosje tussen die mannen gereden na de tweede bevoorrading. De stuurvaardigheid van enkelen liet op dat ogenblik wel te wensen over. Enkele tuimelpertes zien maken...Hoe zou dat komen? :drunk: :drunk: #-o #-o
Post Reply