Gert, ik zou als je kan, meedoen aan andere beachraces ook. Die zijn heus zo zwaar niet.Van Hoey Gert wrote: volgend jaar zal ik er weer zijn en ga ik er voor trainen, zodat ik met de grote hoop mee kan.
Een echte aanrader en perfecte organisatie.
05/03 Knokke-Heist beach challenge
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Ik heb gisteren het belang van de juiste bandenkeuze en een goede bandendruk ondervonden. Ik denk dat dit toch 2km/h op de gemiddelde snelheid scheelt wanneer je een strandband op de juiste spanning gebruikt tov een noppenband op te harde spanning. Ik heb werkelijk niemand kunnen inhalen wanneer ik op het strand reed. Eenmaal op asfalt of modder dan weer des te meer. Het was héééél zwaar op het strand voor mij (voor iedereen zeker).
Ik vond het een mooie tocht maar na de startzone had ik al genoeg van het strand, eerlijk gezegd. De kuitenbijters op het einde vond ik de max en daar ging het bij mij weer heel goed.
Ik zal dit niet snel vergeten en hoop volgend jaar terug te kunnen meedoen maar dan met het juiste materiaal en wat specifieke voorafgaande training.
Werkelijk een unieke ervaring.
Nu wat trainen om de grote afstand in waregem te kunnen meedoen.
Ik vond het een mooie tocht maar na de startzone had ik al genoeg van het strand, eerlijk gezegd. De kuitenbijters op het einde vond ik de max en daar ging het bij mij weer heel goed.
Ik zal dit niet snel vergeten en hoop volgend jaar terug te kunnen meedoen maar dan met het juiste materiaal en wat specifieke voorafgaande training.
Werkelijk een unieke ervaring.
Nu wat trainen om de grote afstand in waregem te kunnen meedoen.
- kristofbomans
- Mountainbiker
Post by kristofbomans »
Vandaag strandrace gedaan in Knokke. Lang gebibberd aan de start en uiteindelijk toch het startschot. Ik ging goed mee, maar net niet met de kopgroep. Ik aarzelde even omdat ik dacht dat ze er wel terug naar toe zouden rijden, maar verkeerd gedacht dus. Samen met Kris Hertsens zetten we een achtervolging in. Na een km of 4 merken we dat Sven Nys ook moet lossen en we rapen hem op. Het duurt even vooraleer hij begint mee te draaien maar hij doet het wel. Op het strand is het zeer zwaar en Nys geeft er een lap op. Na een tijdje besluit ik mijn eigen tempo te rijden. Nys en Hertsens rijden terug naar de kopgroep, maar uiteindelijk zou ik Hertsens nog oprapen, omdat hij zich serieus vergallopeerde. De laatste ronde heb ik constant met twee man moeten afwerken en de andere was iets minder, maar ik nam hem toch maar mee, omdat ik hem kon gebruiken op het stuk wind tegen, om toch maar enkele seconden in het wiel te kunnen zitten. Terug richting aankomst merk ik dat er een klein groepje met Vermeulen, Van hoovels en Vincke op komst is, ik besluit mijn kompaan achter te laten en voluit te gaan (nog zo'n 6 km) tot de aankomst. Ik kan ze net afhouden op de aankomst en eindig daar mooi als 11de. Toch niet slecht op zo'n deelnemersveld en ook nog eens de zware trainingsweek in het achterhoofd kan dit resultaat zeker tellen.
Perfecte organisatie overigens
Perfecte organisatie overigens
- J-BIKER
- Mountainbiker
ik was 18 bij de juniors maar ik eigenlijk ben ik nog maar een nieuweling van 15 jaar. Ik vind van mezelf dat ik goed gereden heb voor mijn eerste wedstrijd. wat ik wel vond was dat de modderdreef minder slecht was dan dat er vertelt werd (ik reed wel met swalbe racing ralph) ik zou er veel sneller hebben kunnen rijden als iedereen voormij niet zo traag reed.
ik vond het better dan verwacht eigenlijk ...De Maaik wrote:Wat vonden julie eigenlijk van het vernieuwde parcours? Ik vond de modderstrook toch niet echt geslaagd tenzij men graag veel schuif- en valpartijen ziet.
het ging tamelijk vlot voor iedereen, zelf met strandbanden ...
ik heb niemand zien lopen of vallen.
-
poisenviper
- Mountainbiker
Post by poisenviper »
vond het ook wel prettig wel jammer van die modderstrook
Het is toch een BEACHRACE ?
goede organisatie
, volgend jaar zeker weer van de partij.. maar dan met beachbanden
ik ben de 6 junior en 54ste overall op de 27 km, kon beter....
als die s*omme l*l niet bij de paaltjes de remmen dichttrok
volgende keer der recht op rijden
ik kon een podiumplaats halen bij de junoirs....
heb lange tijd bij robin gereden in de start... goe gereden robin
Het is toch een BEACHRACE ?
goede organisatie
, volgend jaar zeker weer van de partij.. maar dan met beachbanden
ik ben de 6 junior en 54ste overall op de 27 km, kon beter....
als die s*omme l*l niet bij de paaltjes de remmen dichttrok
volgende keer der recht op rijden
ik kon een podiumplaats halen bij de junoirs....
heb lange tijd bij robin gereden in de start... goe gereden robin