Plaats hier alles met betrekking tot CUBE bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
verochris
Mountainbiker

Post by verochris »

Nadat ik hier over de leveringstermijn hoorde in Belgie (de LTD 5 bleek niet leverbaar voor eind dit jaar), heb ik mijn horizonten verlegd. Voor mij was het enige probleem dat ik geen verende vork meer wou, ik wilde een goede vaste carbonvork in de plaats. Mijn fietshandelaar wilde van een Specialized Stumpjumper pro de vork verwisselen en gaf daarbij een fikse korting. Ik verwacht de fiets eerstdaags en wacht het resultaat af.
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Als ik die fietsenmaker was, zou ik die vork ook wel willen wisselen.

Voor 2005 staat er op de Stumpjumper Pro Disc een Fox F80X en die kan hij los voor best wel veel geld verkopen.
Point7
Mountainbiker

Re: LT5

Post by Point7 »

bollekebubbelbad wrote:Ik rijd sinds vorige week dus op op zo een 20 "LTD5 . Na twee tourtochten heb ik toch mijn twijfels. Da fietske rijdt op z'n zachtst gezegd toch heel anders. De BLACK Elite vork heeft een veerweg van 100 en t.o.v. mijn oude MANITOU SX vorkske (eenvoudig maar degelijk) zit er toch wel wat verschil op : pompen man! Heb ook het gevoel dat dat stuur echt een stuk hoger staat. Bolle
Ik had ongeveer hetzelfde met mijn nieuwe fiets, maar door zelf kleine aanpassingen te doen zoals stuurpen omdraaien, shifters en remhendels wat verzetten, vork bijregelen en zadel afstellen ben ik nu na 3 TT'en toch meer tevreden.
bollekebubbelbad
Mountainbiker

Post by bollekebubbelbad »

Yooo,
.....Ikke terug. Ja Jack, te groot zal m echt niet zijn.
Ben zelf 1m86 maar heb korte benen navenant mijn lijf. Dus zelfs die 19,5" TREK vond ik perfect. Vandaag nog eens een kort toerke op mijne CUBE gedaan en . . . als iemand een goed bod doet op deze bike (volledig XT beschijfd met BLACK elite 100mm dus cranckstel RITCHEY comp, colorado bar-ends, BBB bidonhouders, computertje (125km nu), SHIMANO 540 pedalen inbegrepen, dan doe k m weg en ga terug naar een TREK zoeken.) Die CUBE is technisch waarschijnlijk perfect maar ik weet niet of m ooit 100% ga apprecieren en dan doe k m liever weg als m nog brandnew is.
En neen... ik heb m niet in Duitsland gekocht (JANSSEN genk). Wel wat meer betaald dan bij de Fritzen maar service en garantie dik oké!

See ya.....

Bolle
Last edited by bollekebubbelbad on Thu 28 Oct 2004 18:53, edited 1 time in total.
mario
Mountainbiker

Post by mario »

Ik heb daarentegen geen klagen van de LTD5...
Maar bij mij zit de platinum vork erop, regelbaar tussen 90 en 120mm dus.
Ook de demping en de rebound is instelbaar, + LO
Eerlijkheidshalve moet ik eraan toevoegen dat ik van een niet geveerde bike kom... dus is voor mij waarschijnlijk elke verende vork beter dan wat ik had...
En wat die duals betreft, door medische redenen kan ik mijn rechteduim niet meer volledig strekken, dus gewone schifters zijn bij mij uitgesloten. Ik reed voordien met gripshift, en nu dus met die duals. Ik moet zeggen dat ik nu razendsnel kan schakelen. Dat loopt gesmeerd bij mij. Ben dat in no time gewoon geworden.
En dat die schijven: ik kom van (oude) V-brakes, dus ook hier is elk nieuw systeem waarschijnlijk een vooruitgang. Maar die schijfjes vind ik wel zalig doseerbaar en stoppen als een anker! Alweer moet ik er eerlijkheidshalve aan toevoegen dat ze nog geen echt west-vlaams modderbad gehad hebben.( ik hoop ieder weekend op regen..maar dat wil blijkbaar maar niet komen... #-o )

Ik ben dus wel een tevreden LTD5-er

Mario
Joriz
Mountainbiker

cube attention 2002 prijsschatting

Post by Joriz »

Ik heb op een koopjes site een cube attention van het jaar 2002 zien staan.
De advertentie:
In uitstekende staat, weinig gebruikt wegens blessure.
In feite professionele mountainbike met volgende onderdelen:
- Aluminium frame, zeer laag gewicht dus.
- RST verende vork, de sterkte van de vering is instelbaar
- Deore LX derailleur (achteraan), schakelt zeer makkelijk en soepel.
- sportief zadel
- Snelheidsmeter
Zo goed als nieuw, heeft nieuwzijnde 800 Euro gekost.

Betreffende de prijs, daar valt nog over te praten, doe een redelijk bod en ik laat je zeker iets weten

Kan iemand mij een prijs aanraden wat deze nog waard is, als de maat goed is zou ik graag willen gaan zien waar moet ik dan op letten of hoe kan ik bepaalde sleet vaststellen ?
Ik dacht aan een prijs van max 300euro, het 2004 en 2003 model staan bij bike discount voor 499euro
wheely
Mountainbiker

Post by wheely »

ja ik zou ook niet hoger gaan als 300 euro

mvg wheely
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

Joriz,niet te vlug jongen.

Alu frame=niet altijd laag gewicht
RST=niet altijd onderhoudsvriendelijk(hangt wel van type af)
LX der=ok, maar zijn de shifters 8 of 9 speed
sportief zadel= wat wil dat eigenlijk zeggen ?
Professionele mtb=brrr.. da's toch iets anders zalle

200 € zal wel meer dan genoeg zijn.

Waar op te letten.

Speling op de naven,inslijten van de velgen,scheurtjes in het frame,zit de vork niet vast speling vorkpoten,speling kopserie,ketting nog vast op het kettingblad,tanden van de cassette,speling op trapas,zitten de versnellingskabels niet vast,remblokjes........

Hiermee wil ik nu zeker niet zeggen dat je geen goede tweedehands(er zijn soms echte koopjes te doen)kan kopen,maar laat je niet misleiden door een blinkend vehicle.Grondige controle en zeker een testritje zijn geen overbodige luxe.In alle geval veel succes.
Joriz
Mountainbiker

Post by Joriz »

Ja bedankt voor de reactie, tis natuurlijk geen top mtb he, en voor te beginnen... :) Maar ik wacht nogaltijd op de maat dus..
Het zou handig kon ge iemand meenemen die er wa meer van kende hé maarja ik zal zien.

Voor de rest heb ik er ook nog een thompson zien staan, de persoon zou deze zelf samengesteld hebben, specs:
allu frame 18 inch,volledig shimano deore LX afgewerkt(voorderailleur XT),manitou mach 5 voorvork,mavic velgen,ritchey Z MAX banden,SPD pedalen met schoenen.
Is wel 5j oud maar weinig km gedaan zegt hij: 400€

grtz
Tom B.
Mountainbiker

Cube dealer ?

Post by Tom B. »

Mijn fietsje van Decathlon begint te verslijten, en mijn oog is gevallen op een Cube Attention. (ong. €650) Deze fiets lijkt mij prijs/kwaliteit zeer in orde. Zijn er Cube-dealers in het Antwerpse (omgeving Zoersel-Ranst)? Of zijn er andere aanraders rond deze prijsklasse?

Tom.
Post Reply