german answerlevka wrote:welke vork?
vork weegt rond de 1200gr dacht ik
http://www.german-a.de/
Post by Guest »
Op Eurobike hebben ze hun nieuwste vork voorgesteld de 0.9. Gewicht is 900gr (ter vergelijking, een sid worldcup weegt 1300grmanitou. wrote:german answerlevka wrote:welke vork?
vork weegt rond de 1200gr dacht ik
http://www.german-a.de/
Bij mijn Rohloff met extern schakelsysteem is dit sinds aanschaf eind februari 2005 nu 3 keer voorgekomen (dus 3 x op een half jaar tamelijk intensief biken) en telkens na modderritten. En dat terwijl ik het schakeldoosje nochtans nooit heb ingevet en er daar dus niet extra-vuil kon worden aangetrokken. Persoonlijk vind ik dat 3 x teveel, want de Rohloffnaaf (en bij uitbreiding het Rohloffs schakelsysteem) pronkt nu juist zo met zijn 'hassle free'-status.een extern systeem omvat eigenlijk een wieltje waar je 2 kabels aan zijn verbonden. Omdat dat extern aanwezig is zal er dus sneller vuil inkomen enzo het schakelen bemoeilijkt. Op 4 jaar tijd is dat bij mij 1 maal gebeurd en wel omdat ik toen het doosje aan de binnekant had ingevet, Dat houd het vuil vast tja en dan zoek je voor problemen. Buiten die ene keer heeft het zich niet meer voorgedaan, en ik rijd altijd, ongeacht de terreincondities.
Kan zijn, en dat zal ook wel zijn.Bengo das toch bij ALLE systemen zo dat je je ketting altijd moet controleren ? [/quote
das inderdaad wel veel, is alles goed afgesloten ?Bengo wrote:Bij mijn Rohloff met extern schakelsysteem is dit sinds aanschaf eind februari 2005 nu 3 keer voorgekomen (dus 3 x op een half jaar tamelijk intensief biken) en telkens na modderritten. En dat terwijl ik het schakeldoosje nochtans nooit heb ingevet en er daar dus niet extra-vuil kon worden aangetrokken. Persoonlijk vind ik dat 3 x teveel, want de Rohloffnaaf (en bij uitbreiding het Rohloffs schakelsysteem) pronkt nu juist zo met zijn 'hassle free'-status.een extern systeem omvat eigenlijk een wieltje waar je 2 kabels aan zijn verbonden. Omdat dat extern aanwezig is zal er dus sneller vuil inkomen enzo het schakelen bemoeilijkt. Op 4 jaar tijd is dat bij mij 1 maal gebeurd en wel omdat ik toen het doosje aan de binnekant had ingevet, Dat houd het vuil vast tja en dan zoek je voor problemen. Buiten die ene keer heeft het zich niet meer voorgedaan, en ik rijd altijd, ongeacht de terreincondities.