Waar de nieuwe Xking van continental Te koop?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
jverdeyen
Mountainbiker
Location: Granville Fuse SL Team/S-Works Tarmac SL3/Scott Foil Team Issue

Post by jverdeyen »

Ik heb vrijdag ook de Xking Racesport tubeless gemonteerd met Nozisch. Zitten perfect op de velg, daar is er geen drukverlies, maar die flanken laten lucht door?? Hoe meer druk hoe meer belletjes Nozisch er uit komen. Band even op zn zijde houden en ze worden wel gedicht. Maar als je de band een nachtje laat staan lopen ze zo goed als leeg...

Is dat normaal voor een tubeless ready band?
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

Had ik ook bij de racekings racesport, blijven met rijden schudden en bijpompen. Snachts op hun kant laten liggen kan ook wonderen doen. Het heeft me 1.5 week geduurd en nu blijven ze perfect op druk
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Die Racesports vragen wel wat werk in het begin - je moet de procedure verschilende keren herhalen, zet is op druk, schud ermee en laat ze dan een nachtje op de ene zijde liggen. Herhaal voor de andere zijde.

Als je gaat rijden, kan het nog gebeuren dat er weer nieuwe gaatjes in de flank geopend worden, dan moet je de procedure nog is herhalen (latex wordt tijdens het rijden naar buiten geslingerd, niet tegen de flank van de band). Dit kan zo een ritje of 2 -3 nodig zijn.
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

inderdaad dolle koe, uiteindelijk lukt het wel hoor
MirFlash
Mountainbiker

Post by MirFlash »

-JP- wrote:zijn er hier nog die zo hun twijfels hebben bij de zijdelingse grip van de X-king op droge ondergrond als voorband? Ik heb de indruk dat de oude MK veel meer zijdelingse grip heeft dan de X-king. Hij heeft precies nogal de neiging om te willen schuiven.

Wel was ik aangenaam verrast door de grip in nattere omstandigheden.
Euh is da nt een all round. 'k heb em alleen maar vanachter gestoken, denk nt dat hij vooraan komt.
In ieder geval tiert op heel lage drukken de XKing !!
Daar waar een Schwalbe begint te friemelen, blijft de XKing stabiel bij lage drukken.
Voor het ogenblik staat hij op 1,7, ik denk dat 1,6 nog beter wordt, zal eens proberen (89 kg)
DodgeW200
Mountainbiker

Post by DodgeW200 »

jep, de Xking houd niet echt van hoge drukken.
ik rij voor en achter tubless met een protection versie in de maat 2.4 en druk dikke max 1.8bar voor kurkdroog. bij vochtige omstandigheden 1.6bar.
voor 83kg (kant en klaar rijders gewicht)
Bulkie
Mountainbiker

Rs - Protection

Post by Bulkie »

'k Heb hier ook 2 X King RS-en liggen, gaan niet toe (ze liggen in mijne weg!).

Gebruik die Protections (duraskin), 1,5 potteke (+-80 à 100 ml) NoTubes erin, goed schudden, draaien etc en dat lukt. Soms duurt 't effe, maar da's tenminste nen stevigen en betrouwbare band. RS en Supersonic helaas niet...

Ken
jverdeyen
Mountainbiker
Location: Granville Fuse SL Team/S-Works Tarmac SL3/Scott Foil Team Issue

Post by jverdeyen »

Mail van conti:

Goedenmiddag,

Je kan indeze nog de volgende instructie volgen, mocht dat niet helepen adviseer ik terug te gaan naar de dealer voor een ProtecTion set, deze is al aangepast met de verbetering in TL ready.

Men gebruikt een silicone middel op de banden voor het vulkaniseren om de band goed uit de mal te krijgen nadathij gevulkaniseerd is , deze silikone is de oorzaak voor een onjuiste afdichting ,met montage en met gebruik van de band.

Op dit moment is het te behandelen door de binnenkant voor te behandelen:
1. Buitenband binnenstebuiten keren
2. kwast indopen met de sealant
3. kwast goed in het karkas wrijven waardoor de sealent goed in de oneffenheden gaat en de silikone verwijdert wordt.
4. buitenband weer terug vouwen
5. Montage buitenband en juiste hoeveelheid middel toevoegen.
6. oppompen en klaar voor gebruikname (Racesport variant)

Mocht dit niet helpen, laat het weten.
Dat ik daar niet op kwam om met een tubeless ready band te doen. Bij mij zijn ze dicht, niet door dit te doen. Gewoon 3 avonden 4 bar opzetten, en om het uur op een andere flank leggen. Nu blijven ze mooi op druk!
-JP-
Mountainbiker

Post by -JP- »

Van het voorjaar lag hij bij mij ook achteraan. Daar werkt hij idd precies beter. Wat heb je dan als voorband liggen?
MirFlash wrote:
Euh is da nt een all round. 'k heb em alleen maar vanachter gestoken, denk nt dat hij vooraan komt.
In ieder geval tiert op heel lage drukken de XKing !!
Daar waar een Schwalbe begint te friemelen, blijft de XKing stabiel bij lage drukken.
Voor het ogenblik staat hij op 1,7, ik denk dat 1,6 nog beter wordt, zal eens proberen (89 kg)
MirFlash
Mountainbiker

Post by MirFlash »

Een oude RoRo Evo, is nt ideaal maar ondertss ken ik goed z'n reacties.
Heb de nieuwe Pacestar geprobeerd, maar lijkt mij minder progressief.
Laten we het anders zeggen den oude Evo houd minder vandaar progressiever omdat hij rapper grip verliest en dus minder fel van goe naar nie meer evoluert.

Zal misschien toch eens een XKing van voor steken en zien hoe hij werkt.
In ieder geval wat ik toch moet zeggen, in de modder ermee gereden vanachter en bevalt beter als de RaRa, en "zweeft" minder in de modder.
Maar om het gans jaar daarmee te rijden bof.

Heb hier ook nog nén Ikon liggen, zal toch ook eens moeten steken, maar zal van de weekend nie zijn met onze "meteo nationale" :roll:
Post Reply