06/12/2008 Hertsberge

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

m-biker wrote: uitwijken zou dan enkel kunnen naar de sporthal van oostkamp,
Eigenlijk toch wel erg dat een relatief rijke gemeente als Oostkamp maar één sporthal met beperkte douchemogelijkheid heeft, terwijl verschillende kleine dorpen in de Westhoek, het Brugse of aan de kanten van Avelgem wel over parochiezaaltjes of ontmoetingscentra met douchemogelijkheid beschikken. (nu, met zo'n massa zouden die ook in de problemen komen)

Trouwens geen 'probleem' van Herstberge alleen. Oostkamp en Ruddervoorde is ook nog met emmertjes te doen.

Jammer dat ik uitgerekende deze vochtige editie van Hertsberge heb moeten missen. Gelukkig wel de après kunnen doen. :wink:
moesti 3d
Mountainbiker

Post by moesti 3d »

wezze wrote:eerst en vooral een dikke proficiat aan de organisatie =D> . buffetbevooradingen, perfecte bepijling en een prachtig parkoers vooral de technische stroken naar het einde toe.het waren voor mij 48 km genieten. voor een keer liep alles prima met de fiets geen gekraak en gepiep. bedankt voor de leuke tocht en zeker tot volgend jaar =D> =D> =D>
afgezien met de grote A maar het was meer dan de moeite waard deze rit staat in mijn geheugen gegrift modder was er in alle soorten maar steeds allee toch 95 procent berijdbaar wat van vele tochten in deze tijd niet altijd gezegd kan worden de wezze was in form en de rest van ons groepke wa minder volgend jaar zeker terug en nog s chapeau aan de wezze!
moesti 3d
Mountainbiker

Post by moesti 3d »

leopard wrote:man,man,man ik rij al heel lang met de fiets maar zoveel pap heb ik nog nie meegemaakt.
Een prachtige tocht voor diegene die getraind zijn op 50 km afhaspelen,anders moet je hier niets komen zoeken.Waar ze het allemaal halen weet ik niet maar hier zit enorm veel inzet achter om zoiets te organiseren,proficiat daarvoor.
Bevoorradingen waren perfect,meer moet het niet zijn.
Afspuitsysteem ook in orde,bosgrond spuit je gemakkelijk af.
Een seule water om je te wassen begin ik gewoon te worden,alleen ik zal moeten leren een wasdoekje mee te nemen.De hotdog nadien was mooi meegenomen,eeens iets anders dan gekapt.
Doe zo voort,al zou ik niet elke week geroepen zijn om zo te ploeteren...
Bedankt aan moesti 3d,de wezze en acidboy om samen te genieten van vooral de mooie natuur....... =D> =D> =D> =D>
thanks to you too leopard!!
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

@ Superfan: sorry voor mijn afwezigheid.
Het is een weekend zonder fiets geworden.
Volgend jaar ben ik er terug bij :wink:
Rodenbach
Mountainbiker

Post by Rodenbach »

werden er geen foto's genomen langs het parcours door de organisatie zelf? komen die op jullie site?
Bresciani
Mountainbiker
Location: Gazelle W6, Gazelle W8, Salsa El Mariachi 29er Ti & KTM SCARP 29 Prime (RIP)

Post by Bresciani »

Yo @ all,

Zaterdag ook, mogen buitenspelen... :-D

En wat een speeltuin zeg, mijn dochter komt soms als moddermeiske terug van de chiro, maar hier zouden de chirokindjes nog véél méér MODDER-spelletjes kunnen spelen hebben... AMAAAAIIIII #-o
En toch was't zo plezant he... :bounce: heel veel PAP #-o en toch overal berijdbaar, nergens moeten voet aan grond zetten, behalve om te wachten op de rest van ons treintje, zes man en een schone deerne :oops:
Wat betreft de laagvliegers, ik heb er geen probleem mee zulle, maar in plaats van te roepen, UIT DE WEG of PARDON en misschien al eens te bellen, zeg eens gewoon RECHTS of LINKS dan weten we van waar jullie komen of waar jullie naartoe gaan. :wink: Dan zullen we elkaar minder hinderen... en wordt het voor iedereen plezanter. :-D

Het was een héél schone tocht, ik heb ervan genoten (o) van't begin tot het einde, de laatste 10km heb ik dan alle remmen losgelaten... en een spurtje getrokken naar de afspuitplaats, die heel vlot bruikbaar was. Toen ik daar aankwam, was een deel van onze groep die de rit had ingekort ook net aangekomen, kwestie van TIMEMANAGMENT he... :wink: en een tiental minuten later kwamen de laatste 2 wagonnetjes ook binnengerold.

De eerste toertocht waar ik moest zwemmen in een emmerke, maar 't is ook gelukt :wink:

Jammer dat jullie tocht op zaterdag valt, want 't zal waarschijnlijk de enige keer :( zijn dat ik hem kon rijden, ik werk normaal gezien iedere zaterdag :roll: .

In alle geval, PROFICIAT =D> =D> =D> voor het prachtige werk die jullie leverden om deze rit tot een prachtexemplaar om te toveren =D> =D> =D>

En, HEEL mischien O:) [-o< tot volgend jaar!?!
Jullie tocht staat in alle geval in het bovenste deel van mijn lijstje en is voor zeker voor herhaling vatbaar, is't dan niet voor de hoogtemeters, dan wel voor de mooie bosdreven en bijhorende modderbadjes. :bounce:

THX & tot de volgende...
Last edited by Bresciani on Thu 11 Dec 2008 09:25, edited 1 time in total.
Bresciani
Mountainbiker
Location: Gazelle W6, Gazelle W8, Salsa El Mariachi 29er Ti & KTM SCARP 29 Prime (RIP)

Post by Bresciani »

Nog een vraagje,

Waar kunnen we de foto's vinden van deze rit?

Grtz
Christ D.
Mountainbiker

Post by Christ D. »

Hierbij nog eens een oproep:ik heb op deze tt een kmtellerke gevonden,als er iemand eentje verloren heeft volstaat een pbke met een vermelding van merk/kleur en ik zend hem u wel toe.
dickino
Mountainbiker

Post by dickino »

Lichterveldenaere wrote:
m-biker wrote: uitwijken zou dan enkel kunnen naar de sporthal van oostkamp,
Eigenlijk toch wel erg dat een relatief rijke gemeente als Oostkamp maar één sporthal met beperkte douchemogelijkheid heeft, terwijl verschillende kleine dorpen in de Westhoek, het Brugse of aan de kanten van Avelgem wel over parochiezaaltjes of ontmoetingscentra met douchemogelijkheid beschikken. (nu, met zo'n massa zouden die ook in de problemen komen)

Trouwens geen 'probleem' van Herstberge alleen. Oostkamp en Ruddervoorde is ook nog met emmertjes te doen.

Jammer dat ik uitgerekende deze vochtige editie van Hertsberge heb moeten missen. Gelukkig wel de après kunnen doen. :wink:
Er zijn nog mogelijkheden
- Sportterrein Hertsberge ( voetbalplein )
- Sporthal Ruddervoorde
- Zelfs in Waardamme meerdere voetbalterreinen met douche's
maar ik denk dat er dan minder inkomsten ( après ) zullen zijn voor het clubhuis.

Ik douche mij ook graag maar voor mij is een emmerke meer dan genoeg. In Frankrijk kennen ze soms zelfs dat niet.
vennum
Mountainbiker

Post by vennum »

Om te beginnen heb ik me er zaterdag op de grote tocht wel geamuseerd.
MAAR, om eerlijk te zijn begrijp ik niet wat die heisa om hertsberge is, mooie streek maar er kan meer uitgehaald worden, hier en daar mooie stukken maar heel veel brede stukken, waarschijlijk om de massa aan te kunnen maar toch. Deze tocht is er ene die ik zeker wil blijven rijden maar mischien iets meer inspanning om er eens een ander parcour te bouwen, je kan niet alles omgooien maar 85 procent van je rit jaar na jaar behouden is naar mijn bescheiden mening niet het beste recept.
Het parcours was anders wel goed bereidbaar. Hier en daar collegabikers in moeilijkheden gezein maar das begrijpelijk.
Nog een ding aan de meer recreatieve bikers of beginners. Eis je plek op, iedereen mag rijden waar hij of zij wil, iemand de strek genoeg is gaat je wel voorbij, je hoeft je niet te verontschuldigen als je in de modder moet stoppen iedereen is ooit begonnen.
en na alle matige krietiek
tot volgend jaar.
Post Reply