4de HouffalizeMountainbikeMarathon op zondag 26 augustus '07

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Berthold
Mountainbiker

Post by Berthold »

cateye wrote:Verslagske "zonder blad voor de mond" staat on line op:

www.bierkarboys.be

Groeten
Ivan
Heel mooi verslagje, Cateye. =D>
Ik had de indruk dat ik het verhaaltje van mijn dag las. Precies het zelfde meegemaakt, alleen ben ik niet tegen de grond gegaan, 't was toch nipt in de laaste 10 km was ik veel luciditeit kwijt . En ik was gewoon +/- 9 min trager dan jij. Hé zelfde leeftijd blijkbaar...met wat kilo's bij :wink:
Na de 90 km vorig jaar, vond ik de sfeer van de 120 km veel beter. Veel minder druk, fair en sympatieke medestrijders en dikwijls een glimlach achter het masker van de vermoeidheid...
Het was een mooie dag ! Proficiat allemaal... =D>
occ
Mountainbiker

Post by occ »

Berthold wrote:
cateye wrote:Verslagske "zonder blad voor de mond" staat on line op:

www.bierkarboys.be

Groeten
Ivan
Heel mooi verslagje, Cateye. =D>
Ik had de indruk dat ik het verhaaltje van mijn dag las. Precies het zelfde meegemaakt, alleen ben ik niet tegen de grond gegaan, 't was toch nipt in de laaste 10 km was ik veel luciditeit kwijt . En ik was gewoon +/- 9 min trager dan jij. Hé zelfde leeftijd blijkbaar...met wat kilo's bij :wink:
Na de 90 km vorig jaar, vond ik de sfeer van de 120 km veel beter. Veel minder druk, fair en sympatieke medestrijders en dikwijls een glimlach achter het masker van de vermoeidheid...
Het was een mooie dag ! Proficiat allemaal... =D>
Klopt als een bus, k'zou het niet beter kunnen uitleggen.

We moeten elkaar inderdaat ook gekruist hebben heb ook ongeveer dezelfde tijd ik was volledig in het zwart en reed met een rode s-works ht. en mijne maat met nen grijzen stumpjumper en ook volledig in het zwart hij staat alleen een 25kg scherper dan ik. en heeft dus met zijn remmen opgereden voor mij =D>
Berthold
Mountainbiker

Post by Berthold »

enileinar wrote: Klopt als een bus, k'zou het niet beter kunnen uitleggen.

We moeten elkaar inderdaat ook gekruist hebben heb ook ongeveer dezelfde tijd ik was volledig in het zwart en reed met een rode s-works ht. en mijne maat met nen grijzen stumpjumper en ook volledig in het zwart hij staat alleen een 25kg scherper dan ik. en heeft dus met zijn remmen opgereden voor mij =D>
Yep, ik denk dat we een heel modderige en heel steile, maar toch prachtige helling (gezaaid met losse glade stenen) samen gekropen hebben... ik ook in het zwart gekleed en rij met een hemelblauw Stumpjumper fsr...makkelijk erkenbaar !
Als het klopt, heb ik jullie ingehaald in een modderstrook, dan hebben jullie mij in een afdalingske voorbijgestoken, en zo verder... :wink:
Doobie
Mountainbiker
Location: Cube LTD Team 2007-Xt -Lx-Mavic Crossride-Formula K18- Reba -Selle Italia Flite & Scott Vantage

Post by Doobie »

Massini wrote:eerst en vooral een dankwoord aan enkele personen,
1) John Meurs ; omdat ik met hem mee mocht rijden van Hotton tot houffa en terug uiteraard en de tips inzake eten en drinken onderwege.
2) Thomas alias Doobie ; voor de companie onderweg, en we hebben ons geamuseerd zenne.
3 ) Ken Van Den Bulke ; voor de tips enkele weken geleden zodat ik toch wat getraind aan de start kon verschijnen.

Ik was met John al goed op tijd daar zodat we al zonder stress konden genieten van de sfeer in houffa, terwijl John moest starten voor de 120 km kon ik me nog wat amuseren met foto's nemen en kennismaken met andere forumleden en clubleden.
Ondertussen ne bikepartner gevonden voor de 60 km rit, samen met Doobie dan gestart en meteen in de file en de eerste klim al stapvoets moeten opgaan.
En zo was het eigenlijk de eerste 6km in een lange sliert met veel stoppen en schuiven.
Na de sliert wat opengetrokken was konden we beginnen met wat door te rijden en wat gas te geven.
Van al de klimmen die ik voor de wielen kreeg waren er amper vier waar ik te voet stond door ofwel te druk of iemand die net voor mij stopte.
De afdalingen allemaal afgereden en soms met een klein hartje maar mezelf steeds overtroffen.
voor de klim richting 2de ravito ne schuiver gemaakt waardoor de de hendel van mijne poplock is afgebroken en mijn minipomp kwijt.
De ravito's waren dik in orde met alles erop en eraan.
De laatste 20 km was blijkbaar wat zwaarder met constant zakken en klimmen wat t.o.v de eerste 40 km goed meeviel.
Op een bepaalde singletrail waande ik me in de boomstammetjes van een pretpark, een hele lange singletrail door het water met trapkes tussen en met een begroeiïng alsof ge door een tunnel reed.
De benen waren echt goed en nerges problemen qua klimmen, op enkele klimmen zelfs anderen voorbij gereden en mijne moraal was meteen goed.
Op het laatste Doobie kwijtgespeeld omdat ik me vergist had van afslag, kzat op de 90 - 120 km lus en dus teruggekeerd.
De laatste km's over het WB parcours waren ook super, in de afdaling naar het brugje terug enkele voorgestoken door aan de rechter buitenkant te rijden.

Onderweg me ontzettend geamuseerd en had nog genoeg adem en reserve over, dit smaakt naar nog.
tot volgend jaar.
( diene tijd en avs van chronorace is geheel anders dan op mijne km teller #-o )

Massini
Hey Massini,

Indien je je Pb al gechecked hebt zul je al mijn bedankmailtje al gelezen hebben =D>

Het was inderdaad de max! Voor herhaling vatbaar zou ik zeggen...

Kom je 16/09 naar Lennik? Tocht gaat langs Dilbeek met een mooi aantal hoogte meters +/- 600Hm
Ik sta 9/10 kansen aan de ravito om mee te helpen :-D

Tot dan?

Groetjes
fcb
Mountainbiker

Post by fcb »

levensgenieter wrote:

en normaalgezien ook op www.pixme.be

Daar hebben ze een heel lang weekend blijkbaar :-?
Doobie
Mountainbiker
Location: Cube LTD Team 2007-Xt -Lx-Mavic Crossride-Formula K18- Reba -Selle Italia Flite & Scott Vantage

Post by Doobie »

Hariwake wrote:Weet er iemand waar we het brevet kunnen downloaden ?
Geen idee!

Ben ook benieuwd trouwens... Iemand???
fcb
Mountainbiker

Post by fcb »

jervanheg wrote:De fotos staan online.

Ik wou er wel eentje bestellen, maar 5 euro voor een foto per email + 5 euro "kosten om te emailen"????

Die ganse affaire is een RIPOFF.
Idem hier . Toen ik zag wat da koste heb ik die site dadelijk gesloten , afzetters
fcb
Mountainbiker

Post by fcb »

Hariwake wrote:Weet er iemand waar we het brevet kunnen downloaden ?
Vraag ik me ook af .
Sidi
Mountainbiker

Post by Sidi »

Vorig jaar kon je dat doen op chronorace zelf
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

jervanheg wrote:De fotos staan online.

Ik wou er wel eentje bestellen, maar 5 euro voor een foto per email + 5 euro "kosten om te emailen"????

Die ganse affaire is een RIPOFF.
Ze mogen eigenlijk wel blij zijn dat ze gratis mogen komen kijken naar dit evenement. Ze zouden ons eigenlijk moeten betalen om foto's te mogen nemen.

Nu ja, de foto's op die site zijn veel te klein om te zien of die al dan niet te moeite zijn om er je geld aan uit te geven. Ik zie het al niet zitten om de mijne te zoeken. Weet bij god niet meer welk uur ik daar ben voorbijgekomen. (ik herrinner me wel het water nog)
:P
Post Reply