Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
apk-kis-mtbteam
Mountainbiker

Post by apk-kis-mtbteam »

Limburg the place to be. Regen was net op tijd voorbij getrokken. Enkel broek nat, van natte wegdek. Kunnen ze daar niks op vinden om waterafvoer op de fietspaden te verbeteren? Fluisterasfalt!!! :drunk:
Petrol
Mountainbiker

Post by Petrol »

apk-kis-mtbteam wrote:Limburg the place to be. Regen was net op tijd voorbij getrokken. Enkel broek nat, van natte wegdek. Kunnen ze daar niks op vinden om waterafvoer op de fietspaden te verbeteren? Fluisterasfalt!!! :drunk:
Vloerverwarming. #-o
Z-Blocker
Mountainbiker

Re: Met de fiets naar het werk ...

Post by Z-Blocker »

looneycooney wrote:Hallo iedereen !

Ik ben aan het overwegen om de auto voor de fiets in te wisselen om naar het werk te gaan ...
Niet dat ik de auto verkoop , maar het zou een mooie bijdrage zijn aan mijn portefeuille en aan het milieu .
Nu vroeg ik me af , ik moet weliswaar 30km heen en 30km terug rijden .
Is dat niet wat veel om 60km/dag te doen en dan nog fulltime gaan werken ? Zijn er nog mensen die dagelijks zo'n afstanden overbruggen voor het werk met de fiets?!
Ik hoop vooral dat ik het kan volhouden lichamelijk , ik weet niet of dat doenbaar is ..6/7 werk ik ook dus telkens 1 rustdag .
Wat denken jullie ? te doen of niet?!

Mvg
Ik heb dit een hele tijd elke dag gedaan (29km Mechelen-Deurne), een maand of 5-6 ofzo en het is zeker te doen. Nu doe ik het nog steeds regelmatig. Ik kan wel op het werk een douche nemen en dat maakt wel een groot verschil vind ik. Ook in de winter is het dan zo goed te doen, zelfs als het vriest. Je hebt wel meer kledij nodig als je elke dag op de fiets zit. 2 paar schoenen, voor zomer en winter en een lange broek die ook de wind stopt. Als het bijna vriest en het regent of smeltende sneeuw dan kan het wel moordend zijn. Daar voor kan je best een volledig waterdichte K-Way broek en vest aan doen. Normaal gebruik als bovenkledij een dunne fleece met eventueel een dikkere erboven op indien te koud. De eerste maand(en) is het natuurlijk zwaarder maar naar gelang zal je er soms nog een lus aan willen breien als het goed weer is. Je moet wel rekening houden dat het je veel meer tijd kost. Op een normaal tempo ga je snel 1h20 a 1h30 op de fiets zitten enkele rit, niet iedereen kan zich zoveel tij veroorloven. De file is ook maar niks
:-)

Misschien is het goed om de eerste weken de fiets mee te nemen in de auto en dan naar huis te rijden met de fiets. De dag erna rijd je smorgens met de fiets en s'avonds met de auto en de fiets er weer in. (6 x 30km/week)
Je kan dit ook afwisselen door elke maandag, woensdag en vrijdag te fietsen en de andere dagen met de auto. (3 x 60 km/week)

Z.
coppi111
Mountainbiker

Post by coppi111 »

ik doe er dagelijks 50 km

Is wel plezanter dan in de file te staan. Het duurt ook maar 5 minuutjes langer dan wanneer ik de auto neem.

Fietsvergoeding, douche en fietsestalling zijn voordelen.

nadelen: fiets veel moeten kuisen, afhankelijk van weer, verleden week ongeluk door onvoorzichtige voetganger.

MAar het negatieve weegt niet op tegen negatieve!
micky
Mountainbiker

met de fiets nr het werk compagnon

Post by micky »

Ik ben reeds een paar maal met de fiets naar het werk gereden.
A'pen leien naar Mechelen industrie Zuid.
Alleen is soms best wel saai, zijn er mensen die traject ook doen?

grts
Mick
.:Roel:.
Mountainbiker
Location: CUBE LTD1; Specialized Epic 07 (Expert); Commencal VIP Nuts 5

Post by .:Roel:. »

Jep,
Berchem tot Mechelen Noord, Prins Bouwdewijnlaan, Kontich, N1, redelijk saai idd!
Maar als de Edegemse bergen ertussen neemt is het best te pruimen ;-)
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

MILJAAR
juist lek gereden,
en het was nu zo lang geleden

Streets
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Streets wrote:MILJAAR
juist lek gereden,

Streets
DUBBELE MILJAAR
deze avond weer lek gereden
nu vooraan
( en het was niet lang geleden deze keer ) :P :P :P

Hopelijk ben ik er daarmee weer 1 jaar van verlost

Streets
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Ja watte Streets, ge doet erom zekers ?????? Waar rijde gij langs jong ?
pt3r
Mountainbiker

Post by pt3r »

Streets wrote:MILJAAR
juist lek gereden,

Streets
Ik ben maandag lek gereden, en op dinsdag door ne stommekloot van de weg gereden in het zonien woud; ik rijd op het pad en hou uiterst rechts meneerke komt uit de andere richting gereden ziet mij en begint paniekerig van links naar rechts te zwalpen en op het laatste moment wil hij me dan maar langs rechts kruisen, ik ga uit reflex voluit in de (net uitgelijnde schijf) remmen anders reed ik hem vol in het achter wiel. Gevolg; ik OTB terwijl meneer nog ff vrolijk verder fietste. Ik kruip overeind en heb hem maar eens lelijk zijn waarheid geroepen en hij kwam gelukkig toch terug. Zijn reactie: Ja sorry hoor maar ik ging zo op in mijn snelheid.

Sja meneer als ge wilt snelheid maken zorg er dan eerst voor dat de condities er zich toe lenen (in het donker op een smalle slingerende aarde weg tussen de bomen?) dat ge uw fiets meester zijt en zeker geen andere mensen in gevaar brengt.

Als je met de wagen rijdt en je kruist een tegenligger ga je toch ook rechts houden of niet soms? Allemaal goed en wel dat je met de fiets wilt rijden maar dat wil niet zeggen dat je plotseling geen algemene verkeers regels meer moet respecteren.
Post Reply