Banden: Schwalbe

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Kan er iemand de Racing ralph vergelijken met de comp s van michelin???

Ik vind de thread van de comp s zeer goed, maar de zijdelingse grip is nogal flauw.
Is dit bij de RR beter?
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ik ben onlangs met een RR 2.1 in de modder gaan rijden (weg was nat, geen echte modderpartijen) , en vond dit wel meevallen. Zeker stukken beter dan een Fast Fred. Door de minieme nopjes is de modder ook snel van de band weg. Alleen zijdelingse grip mankeert wat, wat ook ergens normaal is.
Echte modderbanden zijn natuurlijk beter :wink:

ps: ik zet ze op 2.5 bar , wat de fabrikant als minimum spanning aanraadt !
viper
Mountainbiker

Post by viper »

Optimo wrote:
Black Bull wrote:Ik heb een artikel gelezen in Fiets, en daar kwam de RR in de maat 2.40, als beste uit de test als modderband, en dit zowat op alle gebied, hij was ook de beste op het gebied van weerstand tegen scherpe voorwerpen,zo ben ik met Michelin nooit lek gereden, tot over twee weken terug en vorige zondag terug prijs( telkens een andere type band) ik ga mij toch een setje RR aanschaffen waarschijnlijk de 2.40, of zijn er te veel reden om een toch maatje kleiner te gaan? :-k
Ik ben heel content van de RR. Heb nog nooit zo'n goeie band gehad voor het los zand, veldwegen, bospaden, ... MAAR het moet DROOG zijn. Eén plasje is genoeg om helemaal de andere kant van het pad op te zoeken. Niets waard in de modder. Rij met de 2.1
Hier volledig dezelfde appreciatie. Met de RR heb ik geen behoefte aan echte semi-slicks. Maar door zijn zeer slecht gedrag op vettige grond moet ik soms iets te snel mijn 2e wielset met Michelin XL-S kiezen.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Schwalbe Black Jack Light

Post by madskatingcow »

Ben opzoek naar een setje UST banden voor komende winter, met relatief lichte rolweerstand, maar toch voldoende grip.

Heeft iemand ervaring met Schwalbe Black Jack Lights of is een setje Continental Vapors toch de betere keuze?
Rudy D
Mountainbiker

Post by Rudy D »

Die Black Jacks zou ik niet nemen om er mee in de winter mee te rijden. Ze bieden niet veel grip in de modder. Het zijn meer bandjes voor in de zomer. Neem dan beter een Jimmy
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Black Jacks... kweeni. Ik vind het echt zo'n willen-maar-niet-kunnen band. Eigenlijk in niks bijzonder goed: veel teveel noppen als't droog is, en direct vol als er wat modder ligt...

Met de conti heb ik geen ervaring.
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Heeft er iemand ervaring met zowel RR als Python ? Waarin is de ene beter dan de andere ?
brecht256
Mountainbiker

Post by brecht256 »

ik heb met die vapors gereje, maar niet in tubless-versie

kvind et ne eeellee goeie band, niet veel rolweerstand , goede grip in de bochten.

Enig nadeel is dat als het echt van die plakmodder dat em snel vol is.

kzou direct voor de vapor gaan 8)

greetz

brecht
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Kan er mij iemand zeggen waar ik die Schwalbe banden kan vinden in de regio Brugge? Na het lezen van alle antwoorden, en ik toch aan winterbanden toe ben, zou ik er deze willen kopen.
Fulaks
Mountainbiker
Location: Cannondale M500 ('94) - Orbea Alma 29" HS50 ('12) - Orbea Oiz M10 29" (2016) - Orbea Rise M10 ('24)

Post by Fulaks »

Rode Kogel wrote:mede muddy buddy rijd op rr 2.4. zal er opletten hoe het hem vergaat in de modder. de 2.1 is meer voor snelle ritten en niet het vochtige modder stampen dat er zit aan te komen.
Kogeltje, ge vergist u ! Den Highlander heeft de 2,25 Racing Ralph opliggen op zijne nieven Cube.
Post Reply