De eerste valpartij

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

Mijn kameraad is op de TT van Bolland voor het eerst gevallen (hij heeft geen i-net op moment)
in een van de eerste afdalingen , versprong ze voorwiel in de bocht ..gevolg gans geschaafde schouder en dijbeen , kapotte kledij ...fietsje had enkel wat krasjes ..
Hij was wel even van slag :lol:
Lawoat
Mountainbiker

Post by Lawoat »

Dit weekend ook voor de eerste keer gevallen...voorwiel slipte weg, geen controle meer en hups de berm in tussen de netels...

Ben dan maar een Duvel tegen de jeuk gaan drinken, ma da helpt nie, twas wel lekker :-D
hildeke
Mountainbiker

Post by hildeke »

Mijn eerste val met mountainbike is nog niet zo lang geleden. Op 20 mei gingen we met de hele bende van de avondschool biken. Voor mij (en een collega) de eerste keer, een fiets geleend... Alles prima tot ik in een bocht een wildkuil niet had gezien....en ik was nog wel van plan de bocht kort te nemen om de rest in te halen want ik lag een klein beetje achter...
Ik ging volledig onderuit en heb toch wel enkele weken last gehad van die val (schaafwonden en blauwe plekken over mijn linkeronderbeen en knie en rechterbovenbeen, licht gekneusde duim en schouder)
Maar intussen had ik wel de smaak te pakken en staat er nu een splinternieuwe SCOTT hier te blinken!
Cougar
Mountainbiker

Post by Cougar »

Lawoat wrote:Dit weekend ook voor de eerste keer gevallen...voorwiel slipte weg, geen controle meer en hups de berm in tussen de netels...

Ben dan maar een Duvel tegen de jeuk gaan drinken, ma da helpt nie, twas wel lekker :-D
Ik gisteren op losse steentjes in afdaling ook mijn voorwiel da wegschuift, heb m maar laten doen. heb mij dan in het gras gelukkig nog kunnen corrigeren of ik was tegen een neerliggende boomstam geknald.
jaatje
Mountainbiker

Post by jaatje »

Op de dvd 'BIKE REPAIR' gaat een apart hoofdstuk over MTB-rijtechnieken. Zie ook www.beeldtaal.be
D.J.
Mountainbiker

Post by D.J. »

zondagavond op trainingsritje serieuze totter gemaakt: 2 gebroken ribben en ne gebroken pols dat is dus enkele weken afzien
EL_NOPPES
Mountainbiker

Post by EL_NOPPES »

kwas eens bezig met m'n achtervitteskes en ben op ne geparkeerde auto geknald aan 35per uur ofzo, da was een goe jaar geleden , ze hebben toen mijn vingers herbroken omdat mijn ringvinger en m'n pink achter mijn wijsvinger zaten , 3 maand gips,en mijn vingers zijn nog altijd ni 100% recht,
lj
Mountainbiker

Post by lj »

M'n eerste val was op m'n eerste tocht met een paar maten.

Zij: Coole afdaling hier zenne. Gewoon alles geven. Wij letten wel op of er beneden geen auto aankomt. En btw beneden alles naar rechts...

Ik: Ok. Doen we.

Zij: Kom ma.

Ik: Vol naar rechts den bocht om beneden. Ze waren enkel vergeten te zeggen dat het een S-was dus na rechts was een volle linkse anders de gracht in zonder water maar met brandnetels... #-o

Voel het nog steeds jeuken als ik eraan denk. :oops:
duvelding
Mountainbiker

Post by duvelding »

Eerste deftige afdaling met een nieuwe fiets. Voorheen altijd met een antiekere MTB gereden (ongeveerd en cantilever remmekes). Nu met ne fully en blijkbaar goede schijfremmekes.

Is goed steile helling naar beneden. Zit opeens nog een klein extra trapke in. Gevolg: voorvering duikt volledig in, ik heb vermoedelijk m'n rem nog net iets feller ingedrukt en hopla, leuke salto gemaakt. Gevolgen vielen nog mee. Paar zware blauwe plekken/bloeduitstortingen op m'n bovenbenen en een pijnlijke schouder.

Bike zelf gelukkig helemaal niks aan (zou zonde zijn om stukken te hebben na de eerste kilometers)

Nu rustig aan de bike leren kennen om zo fratsen te voorkomen :)
Liquid LP
Mountainbiker

Post by Liquid LP »

ik ben een paar maand geleden ook op een geparkeerde kamionet geknald... ben aan 40 kilometer per uur gewoon de achterruit binnen gevlogen. blauwe plek aan overgehouden en een snijwonde juist onder m'n neus (geen hechtingen nodig gehad). van de klap ben ik wel 2 keer bewusteloos geraakt en de volgende dag snoot ik alleen maar glas en bloed.
al bij al er nog goed van afgekomen, m'n fiets had wel een geplooide vork (maar 't was met m'n alledaagse bike: scott sportster p5)

nu ben ik nog maar even terug begonnen met biken en heb nog niets voorgehad.

m'n eerste echte traumatische val was in de ardennen toen ik wat aan't oefenen was op m'n afdalingen en er was ineens een drop van +- 1 meter die ik helemaal niet af had zien komen (mede doordat ik veel te snel en onoplettend aan't rijden was). heb toen een ferme totter gemaakt en bewusteloos geraakt, ik had wel m'n helm op. m'n onderarm was gebroken, verder nog drie verstuikte vingers en veel blauwe plekken.
Post Reply