@gilbo : blijkbaar is het zeer moeilijk om goed te doen voor (bepaalde) mensen.
een tijd geleden werd deze toer hier nog afgedaan als zeer saai
ze proberen dit op te lossen door singletracks bij te maken
maar nu is het weer niet goed.
ik vind dit spijtig , kritiek geven is oh zo makkelijk en deze mensen doen echt wel hun best om er iets mooi van te maken.
dat de toer korter is geworden kan zo zijn maar liever kort en krachtig dan langer en saai zoals vroeger.
Lille-Beerse - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- jinba ittai
- Mountainbiker
Post by jinba ittai »
Ik heb van de week gezien dat ze er nog een singletrack aan het bijmaken zijn, tussen de Visbeek (dat hutje waar er regelmatig een bevoorrading van een TT is), en Wechel.
Mij maakt het weinig uit dat de afstand korter is; ik rijd liever 2 keer een "best of Bloso" dan 1 keer een saaie lange toer.
Mij maakt het weinig uit dat de afstand korter is; ik rijd liever 2 keer een "best of Bloso" dan 1 keer een saaie lange toer.
lille bloso
Ik kom geregeld rijden als er geen toertocht in de buurt is .vandaag terug komen rijden en was aangenaam verrast met de aanpassingen die er gedaan was.zeker op de rode toer waren heel wat veranderingen.
vandaag was het het op sommige plaatsen redelijk mul zand, wat op zich ook wel leuk is en technisch op de singles.rijd wel bijna altijd rood en blauw en rood soms 2 keer . groen laat ik meestal links liggen omdat ik die te saai vind.
- bike smurf
- Mountainbiker
Post by bike smurf »
Aangezien er in het antwerpse geen vtt op de kalender stond, ben ik samem met een ander lid van WBC uit Wijnegem de drie lussen in Lille komen rijden.
Warm en droog, en dankzij de zware regenbuien van de voorbije nacht hebben we niet te veel last gehad van los zand. Ideaal.
Erg rustig, pas later in de voormiddag kwamen we nog wat andere bikers tegen.
Onze bevindingen: bepijling ok, geen pijltjes die ontbraken, al moet je af en toe (vooral de blauwe) goed uit je doppen kijken...!
Rood is zonder twijfel het leukst qua techniek. Regelmatig stroken singletrack tussen de bomen, best leuk. Hoogteverschil zoeken is moeilijk in deze streek, de hueveltjes zijn talrijker en hoger in Herentals. Maar daarom is deze lus niet minder fun...
Blauw is rustiger, groen is eigenlijk een aaneenschakeling van bredere bos- en veldwegen.
Elke lus heeft z'n charme, een mtb-parcours hoeft niet persé enkel technisch uitdagend te zijn om leuk te zijn. Voor de iets mindere fanatieke bikers die ook graag genieten van de omgeving (zoals ik dus) zijn blauw en groen daarom ook absolute aanraders.
Je krijgt een prachtige indruk van de typische landschappen van de Kempen, afwisseling van bos en veld. Je lijkt zo door een roman van Stijn Streuvels heen te rijden!
Wie puur op tracks kickt, kan in onze provincie beter Herentals aandoen. Maar Lille was voor mij zeker een mooie en waardige afwisseling. Applaus voor de verantwoordelijken!

Warm en droog, en dankzij de zware regenbuien van de voorbije nacht hebben we niet te veel last gehad van los zand. Ideaal.
Erg rustig, pas later in de voormiddag kwamen we nog wat andere bikers tegen.
Onze bevindingen: bepijling ok, geen pijltjes die ontbraken, al moet je af en toe (vooral de blauwe) goed uit je doppen kijken...!
Rood is zonder twijfel het leukst qua techniek. Regelmatig stroken singletrack tussen de bomen, best leuk. Hoogteverschil zoeken is moeilijk in deze streek, de hueveltjes zijn talrijker en hoger in Herentals. Maar daarom is deze lus niet minder fun...
Blauw is rustiger, groen is eigenlijk een aaneenschakeling van bredere bos- en veldwegen.
Elke lus heeft z'n charme, een mtb-parcours hoeft niet persé enkel technisch uitdagend te zijn om leuk te zijn. Voor de iets mindere fanatieke bikers die ook graag genieten van de omgeving (zoals ik dus) zijn blauw en groen daarom ook absolute aanraders.
Je krijgt een prachtige indruk van de typische landschappen van de Kempen, afwisseling van bos en veld. Je lijkt zo door een roman van Stijn Streuvels heen te rijden!
Wie puur op tracks kickt, kan in onze provincie beter Herentals aandoen. Maar Lille was voor mij zeker een mooie en waardige afwisseling. Applaus voor de verantwoordelijken!
-
Den jjag
- Mountainbiker
Haarlebeekroute
Hallo;
Net terug van verlof en terug thuis aangekomen enkele prettige verrassingen.
Ten eerste: de toch wel positieve commentaren op deze site en mtb routes.be.
Tijdens de controle van de Haarlebeekroute gezien dat er een heel stuk van de blauwe lus reeds aangelegd en uitgepijlt is. Nog één stuk te gaan.
In het magazine Mountainbike plus nr. 128 op blz. 106 een verslag van de Haarlebeekroute.
Spijtig dat deze jongens een beetje te vroeg waren, de blauwe lus moest immers nog aangepast worden.
De nieuwe stukken op de rode lus beginnen er stilaan beter bij te liggen, en ( single tracks) beginnen stilaan dicht te groeien. (en smaller te worden.)
Grtz. Guido
Net terug van verlof en terug thuis aangekomen enkele prettige verrassingen.
Ten eerste: de toch wel positieve commentaren op deze site en mtb routes.be.
Tijdens de controle van de Haarlebeekroute gezien dat er een heel stuk van de blauwe lus reeds aangelegd en uitgepijlt is. Nog één stuk te gaan.
In het magazine Mountainbike plus nr. 128 op blz. 106 een verslag van de Haarlebeekroute.
Spijtig dat deze jongens een beetje te vroeg waren, de blauwe lus moest immers nog aangepast worden.
De nieuwe stukken op de rode lus beginnen er stilaan beter bij te liggen, en ( single tracks) beginnen stilaan dicht te groeien. (en smaller te worden.)
Grtz. Guido