houffamarathon .

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Arjan1
Mountainbiker

Post by Arjan1 »

WIP wrote:
Arjan1 wrote:Typisch: rijders die voor de 1ste x mee doen vinden al dat geklaag maar niks en vonden alles okay.

Rijders die vaker meegedaan hebben, weten wat hun normaal te wachten staat, en dit jaar viel gewoon erg tegen.

Dus niet zeuren dat er mensen zeuren, als niemand hun mond open trekt, kan de organisatie er ook niet van leren.

Arjan1
Mountainbiker

Ja....en?
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Awel.....
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

Zondag mijn 4e deelname aan de Houffa. Jammer genoeg moeten opgeven na 68km na een kapotte remzuiger, wiel draaide voor geen meter meer. Qua parcours vond ik de startkilometers veel en veel beter dan vorige jaren. Geen trechter meer aan die singletrack. De rest van het parcours geef ik de voordeel van de twijfel: moest het droog liggen, ben ik benieuwd of ze dan wel technische stukken in het parcours steken (laten?). Nu heb ik begrip voor de keuze om makkelijkere paden en veel baan erin te steken. Liever zo dan iedere uitdagende helling te voet te moeten nemen. Al is het wel niet plezant als je de speaker voor de start hoort vertellen dat we over "de mooiste stukken asfalt van de Ardennen" mogen #-o ... ALhoewel ik er niet geraakt ben, vond ik het principe van die laatste ronde wel duidelijk. De speaker moet dan wel niet zeggen dat die klim van de 4X wel meevalt #-o. Alles stond trouwens vermeld op de site. Dat we 2x over de finish moeten, is voor sommigen verwarrend. Misschien volgende keer na het brugje naar rechts, en 2e maal naar links. En leg dan een mat in die laatste 2km?
Toen ik mijn nummer gaan ophalen ben, ging alles perfect. Ik heb zelfs 2 energierepen gekregen. Chocolade en banaan horen ALTIJD samen :wink:.
Na mijn opgave ben ik aan de laatste bevoorrading verzeild geraakt. Van daaruit ben ik , met de persoon die de bevoorradingen bevoorraadde, netjes afgezet aan het huis waar we verbleven, net buiten Houffalize =D>.. Daar verbleven we met 9 deelnemers die zich allemaal rot geamuseerd hebben. Jammer van die materiaalpech, maar dat hoort erbij. Volgend jaar beter!
mol
Mountainbiker

Post by mol »

als ik de foto's op sportograf zie denk ik toch dat het meerendeel zich goed heeft vermaakt :lol:
KRZA
Mountainbiker

Post by KRZA »

Over de prijs valt toch wel nie te zagen, 30€ voor een dagske plezier. Ja ondanks de regen heb ik nog dikke fun gehad, en ik was zeker nie alleen. 't Is gemakkelijk om een organisatie omver te schieten die alle factoren tegen had, en er dan nog het beste probeert van te maken. Ik denk niet dat er hier veel tussen zitten die hunne zondag willen opofferen om ne gansen dag in de strontregen seingever te gaan spelen of koekskes te gaan uitdelen, en dan nog op een schitterende manier. Ik kan me bvb geen enkele marathon herinneren waar iemand van de bevoorrading mijne camelbak overnam om hem op te vullen voor mij terwijl ik ondertussen mocht eten.
Ik denk dat Bike Events toch wel één van de organisatioes is die hard naar de bikers luistert. Als je ziet naar de commentaren die vorig jaar gegeven zijn en de veranderingen die ze proberen maken hebben. bvb over de tijdsregistratie, datumverandering enz. 't Zijn organisaties zoals deze die het mountainbiken in onze ardennen in leven houden. In plaats van ze met de grond gelijk te maken zouden er misschien beter wat constructieve opmerkingen gegeven worden dan te zitten kakken over met welke auto de organisator rijdt en hoeveel geld hij eraan verdient.

Ik kom volgend jaar ZEKER terug, al was het enkel en alleen maar uit principe dat je de mensen een degelijke kans moet geven om er iets moois van te maken.

En als de Perro elk jaar eens over mijn prot streelt als em mij voorbijrijdt dan pakkek aan abonnement van 10 jaar! :-D
Pijilator
Mountainbiker

Post by Pijilator »

KRZA wrote: En als de Perro elk jaar eens over mijn prot streelt als em mij voorbijrijdt dan pakkek aan abonnement van 10 jaar! :-D
Eeek! 8) en ik heb daar naast gestaan bij de start!
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Nog een kleine opmerking.
Ik hoop dat die gasten die het weeral nodig vonden om de verpakkingen van hun gelekes en energiebars en dergelijke gewoon langs het parcours te dumpen niet de personen zijn die klagen dat er teveel weg inzat. Als ze zo verder doen zullen ze niet moeten verbaast opkijken dat er volgend jaar nog meer weg inzit omdat je gewoon niet meer in het bos mag :evil:
Kinnie
Mountainbiker

Post by Kinnie »

Ik heb de 60km gereden, me te pletter geamuseerd op de fiets na de avond ervoor veeeeel te lang geaperitieft te hebben.

heb de perro 2x gezien juist voor en aan z'n 2de lus begon en toen dat em die 2de lus gereden had.

parcour was modderig, wat nogal logisch is bij zo'n regenweer.
De bevoorradingen waren meer dan goed genoeg want zat nog met honger.
En best dat er opt einde wat asfalt tussenzat, anders gingen de meesten opgegeven hebben omdat het te zwaar was :wink:

Ik heb de dag erna geprofiteerd vant zwembad en nog enkele coupkes Moët bij familie in Grez-Doiceau, deed wel deugd na het modderbad van de zondag :wink:
El Perro Diablo
Mountainbiker

Pijilator wrote:
KRZA wrote: En als de Perro elk jaar eens over mijn prot streelt als em mij voorbijrijdt dan pakkek aan abonnement van 10 jaar! :-D

Volgende keer vooraf inschrijven voor te poepstrelen.

Ik Hope wel dat den uitslag voor mij niet slechter blijft worden, ben ondertussen al teruggezakt tot een 7de plaats, wss voor zedenfeiten (protstrelen) onderweg???? =P~

'k Vond de start ook goed, alle oude mannen zullen dat gevonden hebben, de startklim van de Grundigcups!!!! en genoeg plaats om daar in te halen, 'k stond redelijk vanachter.....maar, me zo'n aanloop was dat geen probleem, ook nergens opstropping (van renners, niet van mijn prot) gehad.....der is nix dat ik eigenlijk niet goed vond.....technischer.....ja, dat zag je wel aan de laatste afdalingen op't 4X parcours, dan staan der altijd wel ne Hope geparkeerd en dik in de weg......dus wat mij betreft heeft de organisatie netjes zijn best gedaan.....

In Luik vroeg een negerin 150 euro om 20min over haar port te laten wrijven, dus den Houffa was voor 4.30h moddercatch best goedkoop, en we waren allemaal negers.....
El Perro Diablo
Mountainbiker

Pijilator wrote:
Was jij dat met die mouwstukjes??? :lol:
Post Reply