parcours bloso van mol geel meerhout? of zijn der ook ander stukskes bij??
alst meer dan 80% bloso is kom ik niet(want die route ben ik al kotsbeu omdat bijna elke tt in Mol over die route gaat wat ik eigelijk nog altijd niet snap want er zijn zoooooveel schoon dinges te zien in Mol en omstreken)
Za 10/12/2011 Mol
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
Windkliever
- Mountainbiker
Post by Windkliever »
Gezien we een toelating moeten hebben, zijn we helaas gebonden aan dit parcours.kevx wrote:parcours bloso van mol geel meerhout? of zijn der ook ander stukskes bij??
alst meer dan 80% bloso is kom ik niet(want die route ben ik al kotsbeu omdat bijna elke tt in Mol over die route gaat wat ik eigelijk nog altijd niet snap want er zijn zoooooveel schoon dinges te zien in Mol en omstreken)
-
Windkliever
- Mountainbiker
Post by Windkliever »
Inderdaad; een kleine afwijking resulteert vaak in een briefje van de gemeente.lucky7 wrote:Dat is het nadeel van vaste routes in je gemeente,je zal niet veel andere keuzes meer hebben dan deze te volgen met de toertochten.
- kevx
- Mountainbiker
het gaat hier niet over een marathon eh, gewoon een tochtje van 40-50 km...Michaël wrote:Dat zal waarschijnlijk veel voorbereiding vragen, misschien moeten ze er dan zelfs al een jaar op voorhand mee beginnen. Maar het is wel mogelijk. TWC Hapert organiseert al jaren de marathon van scherpenheuvel naar Hapert. Goed voor 97 km mountainbikeplezier langs mooie plekjes.
Mol is een van de enige tt's waarvan ik weet (ah nee Dessel ook
Na een paar jaar is dat echt niet meer plezant, ik heb diezelfde bloso toer zelfs 2 weken geleden met de tt(huhum allee zij noemen dat toch zo...) van sunparks nog gereden.
Das uwe velo pakken, naar de inschrijving gaan, 3 of 4 euro betalen om nen bloso toer met bevoorrading te rijden. Zo kan ik ook nen tt organiseren zalle.
En zeker geen slecht woord over de vrijwilligers, nen dikke chappeau daarvoor!
Ik vind gewoon dat een organisatie wel eens zen stoute schoenen mag aantrekken en wel eens om toelating moet gaan vragen om hier en daar een stuk door een privé bos te rijden.
En ofwel ligt het aan mij en zit ik er compleet naast maar imo zijn er tegenwoordig niet zo veel deelnemers meer bij de tt's in Mol??
't is iets te makkelijk om naar de organiserende clubs te wijzen hiervoor.
. Er worden alsmaar minder 'speciallekes' toegestaan. Leest onderstaande PDF maar es, dan wette da het nog erger wordt vanaf 2012 :
http://www.provant.be/binaries/Co%C3%B6 ... 122615.pdf
kort samengevat :
- ge kunt nen TT nog samenstellen ahv een aantal vastgelegde wegen.
- geen TT meer tijdens broedseizoen ( ook niet als die over BLOSO gaan)in 'waardevolle natuur gebieden'. We zullen dus nog meer over den asfalt moeten dan.
- beperking vh aantal TT per seizoen
Ge gaat dus nie alleen in Mol & Dessel voortaan altijd over 't zelfde parcours mogen rijden...
Der zijn overigens al verschillende clubs die om bovenstaande redenen stoppen met het inrichten van een TT omdat liever niks meer organiseren dan nen slappe TT waar de deelnemers achteraf over klagen...
Enne.. wa betreft Scherpenheuvel-Hapert : da is ook voor meer dan 90% over grote dreven, asfaltbanen en boswegen he... Die zullen ook wel allemaal int aanbod staan en de weinige technische stukskes komen me toch ook bekend voor van andere TT...
http://www.provant.be/binaries/Co%C3%B6 ... 122615.pdf
kort samengevat :
- ge kunt nen TT nog samenstellen ahv een aantal vastgelegde wegen.
- geen TT meer tijdens broedseizoen ( ook niet als die over BLOSO gaan)in 'waardevolle natuur gebieden'. We zullen dus nog meer over den asfalt moeten dan.
- beperking vh aantal TT per seizoen
Ge gaat dus nie alleen in Mol & Dessel voortaan altijd over 't zelfde parcours mogen rijden...
Der zijn overigens al verschillende clubs die om bovenstaande redenen stoppen met het inrichten van een TT omdat liever niks meer organiseren dan nen slappe TT waar de deelnemers achteraf over klagen...
Enne.. wa betreft Scherpenheuvel-Hapert : da is ook voor meer dan 90% over grote dreven, asfaltbanen en boswegen he... Die zullen ook wel allemaal int aanbod staan en de weinige technische stukskes komen me toch ook bekend voor van andere TT...
-
Windkliever
- Mountainbiker
Post by Windkliever »
Ik weet er alles van Wald Herr.
Ook wij wachten bang af wat we in 2012 nog mogen.

Ook wij wachten bang af wat we in 2012 nog mogen.