klikpedalen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Venne
Mountainbiker

Post by Venne »

Als je SPD pedalen koopt zitten daar meestal van die dingen in om op je pedaal te klikken waardoor je eigenlijk langs de ene kant kan inklikken en langs de andere een gewone peldaal hebt.
Het nadeel is wel dat die dingen er moeilijk op en af raken zeker als je pedalen vrij vast zijn ingestreld
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

VoRtX wrote:Ik heb ook nog mijn vraagje over klikpedalen....

Aangezien ik mijn MTB af en toe ook wil gebruiken om mij gewoon eens te verplaatsen met gewone schoenen, overweeg ik om zo'n multi-purpose-pedalen te pakken (ene kant kliksysteem, andere kant min of meer gewone pedaal) van shimano (PD-M324) ofwel die PD-M424 (dubbelzijdig met grotere pedaalkooi voor schoenen zonder plaatjes)...

Heeft iemand hier ervaring mee?
PD-M424 werkt hier bij mij op den yz2 zeer goed, en is makkelijker dan ene kant platform en de andere klikken. je moet je pedaal niet draaien om in de klikken.

maar nu heb ik ook een paar keer gereden met de PD-M520 van shimano en deze klikken vele beter in en uit dan de M424's, maar een 424 is zeker geen sleccht pedaal.
Cokeske
Mountainbiker

Post by Cokeske »

Venne wrote:Als je SPD pedalen koopt zitten daar meestal van die dingen in om op je pedaal te klikken waardoor je eigenlijk langs de ene kant kan inklikken en langs de andere een gewone peldaal hebt.
Het nadeel is wel dat die dingen er moeilijk op en af raken zeker als je pedalen vrij vast zijn ingestreld
gebruik een schroevendraaier, gaat er heeel simpel uit dan =D>
VoRtX
Mountainbiker

Post by VoRtX »

Ah, ik denk dat ik dat eens gezien heb bij de fietsenboer... Van die plasticpedalen die over de klikpedalen klikken voor het obligate tripje met de rugzak naar den Delhaize :D . Zo kan ik het idd ook proberen...
Post Reply