Hoe bergen jullie fietsen op

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
WorkZ
Mountainbiker

Post by WorkZ »

Eric B wrote:Mij hebben ze wijsgemaakt dat die manier niet ideaal is voor de voorvering...

Klopt dit??

Dus liever horizontaal...

Eric B

Idd, is niet ideaal. Je vork heeft dan terug een bepaalde tijd nodig om optimaal te werken...
Cr0n0
Mountainbiker

cyclemate

Post by Cr0n0 »

http://www.cyclemate.be/

De site van Johan Gantois, hier ook aangemeld op het forum. Johan heeft door zijn ervaring als mountainbiker wel een paar systemen waar je weg mee kan.

Degelijk materiaal en perfecte service !
napoleon
Mountainbiker

Post by napoleon »

ik heb de fietsdragerstang van topeak gekocht is inderdaad wel wat prijziger maar 't is ook voor in mijne living en als (één van ) de fietsen er niet aanhangen (als ze nog in de modder hangen van een tochtje) ziet het er ook goed uit + ik heb er geen gaten voor moeten boren in de muur (deze klemmen van vloer tot plafond)

ciao napoleon

fotoke....

Image
Ramboke
Mountainbiker

Post by Ramboke »

napoleon wrote:ik heb de fietsdragerstang van topeak gekocht is inderdaad wel wat prijziger maar 't is ook voor in mijne living en als (één van ) de fietsen er niet aanhangen (als ze nog in de modder hangen van een tochtje) ziet het er ook goed uit + ik heb er geen gaten voor moeten boren in de muur (deze klemmen van vloer tot plafond)

ciao napoleon

fotoke....
Amai, zo een systeem heb ik nog nooit gezien! Bijkomend voordeel, het stimuleert u om uwe fiets direct te poetsen, wat weeral scheelt in extra vervangingskosten indien ge dit niet zou doen...

Wat zegt de vrouw daarvan, dat ge uw fietsen in de living hang?? :wink:
napoleon
Mountainbiker

Post by napoleon »

ik heb een drietal passies hé, mijn vrouw, mijn fietsen en architectuur,

afhankelijk van mijn gemoed in verschillende volgorde te plaatsen.

het stimuleert inderdaad om uw fiets na een tochtje hem direct op te poetsen en in te oliën, ik merk wel dat ik sinds ik da in de living hang dat mijn fietsen beter worden onderhouden en dat ik minder kosten heb aan mijn derailleurs en kettingen... alhoewel ze ook nog kapot gaan van slijtage en onoordeelkundige afdalingen en/of schakelingen bergop

ciao

napoleon
jakke2k
Mountainbiker

Post by jakke2k »

Mijn fiets staat gewoon in de gang van onze loft. Ergens anders krijg ik die niet weggezet op een deftige manier. Zin of geen zin, kuisen hoort erbij na een rit. De dag van het vuilmaken wordt die fiets ook proper gemaakt, zo eenvoudig is dat.
spooky
Mountainbiker

Post by spooky »

Dat is ook het stysteem dat veel winkels gebruiken hé.
Is wel cool, maar toch niet zo goedkoop denk ik.
Ik heb in de brico twee haken gekocht die in de muur hangen waar mijn racefiets aan hangt, mijn mtb staat daar onder op de grond.
Beide hebben een oud laken over hun hangen tegen het stof.
Post Reply