Za 08/10/2011 Ieper :: 12de Ieperse Scatto MTB-toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
alexbiker
Mountainbiker

Post by alexbiker »

Vanmorgen met z'n vijven vertrokken voor de 65km die uiteindelijk bijna 74km, die extra km absoluut geen probleem mee :wink: .
Vandaag heeft de naam "de platte tube"ons toch wel letterlijk parten gespeeld :-? , met ons vijf hebben we 6 platte tubes gekregen zodat de laatste van ons die op enkele km van het einde voor de derde keer plat reed het laatste stuk te voet heeft moeten afleggen #-o #-o .
Alles was dik in orde, soms wel het gevoel dat hier en daar een mooi stukje niet werd benut maar dat zal waarschijnlijk te maken hebben met openbare instanties :evil: .
De 3 bevoorradingen op de grote afstand was wel luxe =D> ,ook het leuke verrassingspakket was meegenomen, voor ons waren binnenbanden misschien beter van toepassing :lol: :lol: .

Tot volgend jaar
slooverke
Mountainbiker

Post by slooverke »

Vanmorgen met z'n drietjes vertrokken tegen 8u voor de 50, bij aankomst hadden we net als vorig jaar 54 km op de teller, maar aangezien ik lees dat de 65 eigenlijk bijna 75 was, zijn we blij dat we niet voor de grootste afstand hadden gekozen na de 40 km avondrit van gisteren!! Na enkele km in de palingbeek een serieuze "smak" gemaakt tegen een betonnen omheining die plots overstak, en met enkele schaafwondjes en een tintelende knie toch maar de weg verdergezet, en het loonde meer dan de moeite!! Mooie stukken off road enkele pittige hellingen, de lange beklimming van het beest genoemd Kemmel, met de vele mooie vergezichten rondom heuvelland, meer moet dat niet zijn voor een zaterdagmorgen!!! De controles waren idd meer dan in orde, alleen den bike wash viel wat tegen!!! den druk was een "pisstraaltje" maar de lekker warme douches waren dan wel weer super!!! Na een lekker boterhammeke en weeral geen prijs in den tombola moe maar voldaan naar huis vertrokken!! =D> =D> =D> =D>
blomsky
Mountainbiker

Post by blomsky »

Mooie tocht, goeie bepijling, lekkere bevoorradingen, warme douche en wat voor een bediening :drunk:

Bedankt voor de organisatie!
woeslie
Mountainbiker

Post by woeslie »

De 50 gereden, kleine 54 op de teller.
Mooi parcours via de gekende wegen, bevoorradingen dik in orde.

Goeie organisatie kom hier jaarlijks en ga steeds tevreden terug.

Iemand een idee van de deelnemers ??

Op 20 november organiseren we zelf onze tocht vanuit Ieper en ik zou een "gedacht" willen hebben hoeveel bikers er al hun MTB van stal hebben gehaald.
pro29
Mountainbiker

Post by pro29 »

vertrokken voor de 50 maar verkeerde afslag beneden kemmel, resultaat: de weg gevolgd voor 35 km, dan maar 2x extra rond dikkebus vijver
Pashley 24Mhz
Mountainbiker

Post by Pashley 24Mhz »

Ik dacht aan de bevoorading gehoord te hebben dat het er een stuk of 650 waren
wilddog
Mountainbiker

Post by wilddog »

vanmorgen ook de 65 km gedaan...op mijn garmin gps stonden er welgeteld 70,820 km en 835 hoogtemeters ! De mensen met 74 km gaan dus effe hun computertje moeten aanpassen :).
Inderdaad leuke tocht, vlot berijdbaar overal, lekkere bevoorrading en veel keuze en als toetje nog een prijsje en verrassingspakket.
clubje
Mountainbiker

Post by clubje »

wilddog wrote:vanmorgen ook de 65 km gedaan...op mijn garmin gps stonden er welgeteld 70,820 km en 835 hoogtemeters ! De mensen met 74 km gaan dus effe hun computertje moeten aanpassen :).
Ja, want een GPS is altijd sowieso correct! :p
Jere BE
Mountainbiker
Location: Trek Superfly 2013 29er / Stumpjumper Comp 2013 29er

Post by Jere BE »

Geluk gehad met het weer enkel beetje spetters, goede bevoorrading, warme douches...

Had al veel over de platte tube gehoord van vrienden die hier vorig jaar gereden hadden dus deze wilde ik zeker rijden, ben nogal teleurgesteld...ofwel heb ik een geheel ander rit gereden dan jullie want volgens mij zat er toch heel veel baan in met soms wat offroad.
Na die zeer mooie rit v vorige week in Brakel, zag ik al uit naar deze rit...heb in de zomer ook in Ieper gereden en we kwamen altijd heel dicht bij die mooie stroken v toen maar passerden ze elke keer ofwel sloegen we er net voor af, zeer jammer dus dat ze er niet inzaten net als de katsberg, die we nog niet tot de helft kunnen rijden hebben...maar dit allemaal zal wel liggen aan de prive stroken die jullie niet mogen gebruiken hebben en volgens mij was er nog een rit vandaag vanuit frankrijk aan de pijlen te zien en zal dit er ook wel voor iets tss zitten??
Anders was de organistie zeer goed.
alexbiker
Mountainbiker

Post by alexbiker »

wilddog wrote:vanmorgen ook de 65 km gedaan...op mijn garmin gps stonden er welgeteld 70,820 km en 835 hoogtemeters ! De mensen met 74 km gaan dus effe hun computertje moeten aanpassen :).
Inderdaad leuke tocht, vlot berijdbaar overal, lekkere bevoorrading en veel keuze en als toetje nog een prijsje en verrassingspakket.
[-X [-X , als je rijdt in een streek waar het op en neer gaat heb je met een GPS enkel de correcte afstand als je werkt met een extra snelheidssensor. Anders een afwijking tot 5% mogelijk. Gps houdt enkel rekening van punt naar punt zonder rekening te houden met hoogteverschil.
Post Reply