Za 24/09/2011 Vichte :: 11de Vlaamse Ardennen Toertocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- tloperke
- Mountainbiker
- Location: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)
morgen start ik ook in Vichte, maar 85 km op dit parcours zal teveel van het goede zijn; twee weken terug 70 km in Jabbeke gereden en zwaar afgezien. Conditie is ver te zoeken....Dus morgen verstand gebruiken en voor de 50 km kiezen, wat ook zeer aantrekkelijk lijkt. Nog wat jus in de beentjes overhouden om zondag de 65 km te doen van Ingelmunster (vlakker parcours
) en Stefan W een plezier te doen!

-
meester biek
- Mountainbiker
Post by meester biek »
Ben niet van organisatie, maar denk niet dat er veel 'onbekende' paden in het kluisbos zullen zitten.clubje wrote:spijtig dat de 50 niet langs het kluisbos gaat! Ik kan een tocht van 80 kilometer nog niet aan.
Worden er veel "onbekende" paden gedaan in het kluisbos? Anders rij ik na de 50 nog eens met mijn auto tot daar om die passage mee te pikken. Ik ken enkel de bloso-route die over de kluis gaat.
Als je die es wilt doen, kies dan een tocht uit die de kluis als hoofdbrok nemen, bv half januari of nog beter eind juni, dit zijn tochten die het betere werk aldaar bieden.
Tot sebiet
- l3m4nt
- Mountainbiker
Ook terug van de 50, organisatie was goed in orde ... slechts 1 pijl gemist, namelijk de eerste, waardoor ik op het cyclocross-parcours was vertrokken :) Na een kilometer of 2 toch maar teruggekeerd, en content dat ik was dat ik die bizarre gele pijlen niet moest volgen.
De rode pijltjes waren een pak makkelijker te volgen, mooi parcours en content dat ik vrij vroeg ben vertrokken (rond 9h30), toen de dauwdruppels nog aan het gras plakten. Vooral de passage in die uitgestrekte weide (redelijk in 't begin) zal me bijblijven.
Bevoorrading dik ok en vriendelijk volk, mocht wel iets vroeger op het parcours geweest zijn maar dat zijn details.
Na een maand "stilstand" wel afgezien in de laatste 10km, maar 't was prachtweer en het zonneke heeft er mij doorgetrokken.
De boterham met gehakt achteraf heeft gesmaakt :)
De rode pijltjes waren een pak makkelijker te volgen, mooi parcours en content dat ik vrij vroeg ben vertrokken (rond 9h30), toen de dauwdruppels nog aan het gras plakten. Vooral de passage in die uitgestrekte weide (redelijk in 't begin) zal me bijblijven.
Bevoorrading dik ok en vriendelijk volk, mocht wel iets vroeger op het parcours geweest zijn maar dat zijn details.
Na een maand "stilstand" wel afgezien in de laatste 10km, maar 't was prachtweer en het zonneke heeft er mij doorgetrokken.
De boterham met gehakt achteraf heeft gesmaakt :)
Pas laat kunnen vertrekken en meteen van thuis op het parcours ingepikt en in dan Vichte ingeschreven. Moet daar zowat de laatste geweest zijn, want de Inschrijvingslaptop was al dicht geklapt. Dus zowat de hele tocht in m'n eentje afgehaspelt. Wel nog aan iedere bevoorrading iets kunnen meepikken, al heb ik wel mijn bidon op de tweede laten staan. Mijne frank viel maar in de afdaling van de Pensemont. Dacht eerst dat het kleinood eruit gedokkerd was, dus ik weer omhoog....
Niettemin, mooie tocht met leuke passages in de Spitael- en Bouvelobossen en een beetje klimmen op de kluis en kwaremont
Niettemin, mooie tocht met leuke passages in de Spitael- en Bouvelobossen en een beetje klimmen op de kluis en kwaremont
ik heb 1500 hms op de 85, zal wel weer niet kloppen, ik schat eerder 800, haalde redelijk vlot een hartslag van 176 op de alpenweide, en nog pieken van 170 na de laatste bevoorrading, maar gemiddeld slechts 152, volgende week nog eentje in brakel en de week daarop nog eentje, maar dan is 't gedaan voor dit jaar
ik vond het een vrij goed parcours (grotendeels bekend terrein) en een hele goede organisatie, zeker in termen van de prijs, onwaarschijnlijk eigenlijk...
en, top of the bill,: de afspuitlansen, subliem

ik vond het een vrij goed parcours (grotendeels bekend terrein) en een hele goede organisatie, zeker in termen van de prijs, onwaarschijnlijk eigenlijk...
en, top of the bill,: de afspuitlansen, subliem
Van Ronse na Vichte gereden voor de 85km en dan terug naar Ronse...Zalig om eens 135km met de mtb te rijden
Kheb enorm genoten van de stukken in het begin want de omgeving van Wortegem is mij niet zo bekend! Trouwens mooie passage in de kluis.
Pluim voor de organisatie, goede wegwijzers en goede bevoorradingen!!!
Kheb enorm genoten van de stukken in het begin want de omgeving van Wortegem is mij niet zo bekend! Trouwens mooie passage in de kluis.
Pluim voor de organisatie, goede wegwijzers en goede bevoorradingen!!!