Zo 04/09/2011 Barchon / Blegny :: 18e Transhoussoise

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Bruno1980
Mountainbiker

TT

Post by Bruno1980 »

radicalbiker wrote:Weersvooruitzichten zien er nie goe uit :evil: als we gaan krijgen wa ze voorspellen pas ik. :( :oops:
Volgens weerbericht trekken de buien van west naar oost. Als je nu naar buienradar.be kijkt is de kans groot dat het alleen in het westen blijft in de voormiddag en in de namiddag pas het oosten.
Ga het zondagmorgen nog bezien, maar normaal Ik ga ervoor :-D
jean-ke
Mountainbiker

Post by jean-ke »

Wij komen ook met eene man of 5. 't weer zal wel meevallen.
Cri Cri
Mountainbiker

Post by Cri Cri »

Weer of geen weer :drunk: Present met de vriendin. Trouwens zo wat baggeren is dat geen "onderdeel" van het mountainbiken. :-D
radicalbiker
Mountainbiker
Location: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets

Post by radicalbiker »

Allee, We gaan het erop wagen. [-o< [-o<
Kurt Dewelf
Mountainbiker

Post by Kurt Dewelf »

In laatste instantie deze trip afgeblazen. (Met heel veel spijt!)
Nu was mijn vraag of iemand mij een gps-track kon bezorgen?
Melvin
Mountainbiker

Post by Melvin »

eigelijk superparcours als je voluit kan doorrijden, volgend jaar wel bij de eersten vertrekken want ik heb me in de eerste kilometers behoorlijk geergerd aan het slakken tempo van sommige mtbers die dan nog eens vertikken om opzij te gaan als ze niet bergop geraken waardoor ge zelf moet afstappen. Niks mis mee beginners en traag rijden, iedereen heeft recht om zn ding te doen, maar sommigen gingen erover :-?

Met mn race kings had ik na de stortbui wel wat last om recht te blijven op sommige stukken :-D

toch goed geamuseerd en weeral goed getraind!
Z.
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Post by Z. »

Als ze regen en onweer vanuit het Westen voorspellen, dan moet je naar het Oosten. Dus koos ik vandaag voor Barchon.

Opgestaan om 6u en klokslag 8u aan de start voor de 55km. Had de waarschuwingen gelezen ivm opstroppingen. Geen last van gehad. Eens op het lange traject reed ik zelfs lange tijd moederziel alleen. Met dank voor de tip ! :-)

Dubbel gevoel bij de tocht. Enerzijds heel veel single-tracks en plezante bosstroken. Vaak glibberig en best technisch. Anderzijds een aantal overgangsstroken die niet zo fantastisch waren. Tis te zeggen: ik vond de omgeving daar niet altijd even mooi.

Maar ik onthoud toch vooral het positieve, want ik heb me best geamuseerd. Bovendien ook enkel rond de klok van 10 wat regen op mijn dak gehad. Net toen ik een S-vormige afdaling aanvatte. Het werd even pikdonker in het bos.

Wie zag op de autostras richting Luik trouwens die rode wagen steken onder het viaduct? Leek wel of die was gaan vliegen.
roelp
Mountainbiker

Post by roelp »

Ja hoe die auto dat voor elkaar gekregen heeft ... toen ik passeerde kwam de ambulance net aan. Moet toch een serieuze klap geweest zijn als je de auto zag.

De tocht zelf vond ik schitterend.
Afpijling was dik ok. Bevoorradingen ook. Parcours had zalig lange singletracks, die door de regen en de boomwortels nog eens vrij technisch werden.
Waar ik me wel aan geërgerd heb, zijn de koerskonijnen die in de bergaf voorbij vlogen, maar als het een beetje technisch bergop ging op hun gezicht gingen of moesten afstappen.
jean-ke
Mountainbiker

Post by jean-ke »

Ik vond het ook een super parcour. Zeer mooie omgeving. En zeer goeie bevoorading(en) heb ook wel wat last gehad van opstroppingen maar dat moet je erbij nemen op een tt vind ik. Ik kom hier volgende keer zeker terug
Kraura
Mountainbiker

Post by Kraura »

Ook aangevat voor de 55 km maar vroegtijdig de strijd moeten staken door een aanvallen de wespenkolonie. Verdict, 28 steken. Eerste kilometers waren er wel PATS op, tussenstukken vond ik nog wel OK. Bevoorrading super, afspuit ook, startlocatie: beter kan niet?

Nu nog een domper op de feestvreugde. Ik ben mijn Garmin Edge 500 dan ook nog vergeten op het dak van mijn auto op de parking links voor de ingang van het fort. Zal er wel ergens afgetotterd zijn. Als iemand deze opgepikt heeft, het zou fijn zijn als ik deze terug zou kunnen bekomen. Via PB reactie graag.
Post Reply