Zo 04/09/2011 Gierle :: VTT Gierle

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Freggeltje
Mountainbiker

Post by Freggeltje »

@iedereen die klaagt over de regen:

dan had je 's namiddags - in de zon - de wedstrijd moeten rijden hé...
Heb me goed geamuseerd op het nieuwe parcours, de bouwers hebben alles uit de locatie gehaald wat erin zit.
En geen Flanders-cup meer dus de inschrijvingen zijn terug betaalbaar :wink:
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

Jan C wrote:Piepende schijfremmen en krakende ketting :-?
+1 (zwaar tochtje voor het materiaal...)

Jammer van het weer : parcours lag er redelijk drassig / vettig bij... en dat ging er niet op beteren aangezien het aan het regenen was toen ik startte (rond 8u30).

Voor de rest : mooie tocht !
Bevoorrading, bepijling, bewaakte fietsenstalling, afspuitstand : allemaal dik in orde =D>

Speciale dank aan de mensen aan de grote banen die voor een vlotte oversteek zorgden voor alle bikers : respect om daar een paar uren in de regen te staan ! =D>

Het gebrek aan hoogtemeters (174 hm) werd ruimschoots goedgemaakt door het zware parcours...

Enige jammere was dat ik mijn bonneke voor de pannenkoek was kwijtgespeeld :-(

Volgend jaar terug van de partij (maar dan hopelijk met beter weer [-o< )
aanklamper
Mountainbiker

Post by aanklamper »

met droog weer vertrokken thuis,maar eenmaal ingeschreven gingen de hemelsluisen open . samen met de G.en de S. nog een 10 min. gewacht op beterschap,maar dan toch gestart voor de 47 km. Het eerste deel door de bossen was nog best te doen,maar het bleef regenen en in plaats van mountainbickers werden we meer en meer modderbickers.had ik het op voorhand geweten,ik was niet vertrokken. ik ben er geen fan van. niet alleen is het nefast voor het materiaal,maar bovendien is het ook best gevaarlijk . :-? Maar toch hebben we de volledige tour uitgereden . En daar waren we best tevreden mee.De gratis pannenkoek smaakte des te beter. jammer voor de organisatie natuurlijk,want ze hadden hun best gedaan . mooie tour,goede bevoorrading, 5 waterslangen was ook geen overbodige luxe. En op de gevaarlijke oversteken waren er 2 seingevers voorzien, al kan het ook dan nog misgaan.Zo moesten wij bij 1 van die oversteken zwaar in de remmen omdat een bestuurder waarschijnlijk wat verstrooid was en niet de intentie had om te stoppen.Slechts op het allerlaatste moment smeet hij alles dicht.Zo zie je maar,altijd voorzichtig blijven! hopelijk volgende week droger [-o<
TNTrek
Mountainbiker

Post by TNTrek »

hettentuup wrote:Het parcours is voor een groot deel gewijzigd
Toen ik dit las had ik een beetje schrik, want ik vond het parcours vorig jaar erg leuk; was het zo verschillend dan? In mijn herinnering niet, enkel de bevoorrading was op een andere plaats.

Heel leuke tocht dus nog altijd, met de nodige technische uitdagingen; zeker met de modder. Om 9u, na de regen dus, vertrokken, en dat garandeerde al erg veel door vroeger vertrokken collega's losgeploegde modder. Vooral in het gedeelte voor de bevoorrading, erna was het in vergelijking vrij droog. Toch enkel maar voet op grond moeten zetten bij het ene bochtje bij het oprijden van het technische infield op de Poeyelheide, dus het was niet zo erg als naast dat maïsveld in Kasterlee, vorige week. Toont toch aan dat het eigenlijk goed te doen was (48,1 km aan 19,8 kmh)

Seingevers, pannenkoekskes, bepijling (toch ook liever geel :oops:) en een leuke bikewash zonder wachtrij, allemaal zeer in orde.

Ook een bedankje aan de jongedame-biker waarbij ik net voor de splitsing 47-25 even in het wiel kon =D>
Post Reply