Smartphone GPS

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Akeem
Mountainbiker

Post by Akeem »

Apps waarbij je je kaartmateriaal lokaal op je toestel hebt staan ?

Want anders moet je wél een internet-verbinding hebben om tijdens het navigeren op weg en pad kaartmateriaal op je GSM te hebben, niet ?
MyTrails kan in-app (dus zónder PC) kaartmateriaal van 10-tallen verschillende bronnen downloaden:
Google*3, MS*3, Yahoo*3, OSM*5, Lonvia*3, RWK, een massa lokale bronnen en enkele betalende topografische kaarten zoals IGN en UK-OS

Er zijn verschillende manieren om gebieden te selecteren. Heel België bv is ~2GB in zoom level 1-15, afhankelijk van kaart-bron (Gmaps << satelliet).
Met MOBAC (http://mobac.sourceforge.net/) kan je ook op PC kaarten downloaden en deze dan naar de µSD kaart van je android toestel kopiëren voor gebruik in (oa) MyTrails.

Downloaden van kaartmateriaal via een mobiele dataconnectie is mogelijk maar niet aangewezen (abo moet dat toelaten, 2G is traag, 3G/4G verbuikt extra batterij); zie dat als een noodoplossing of als optie om bv uitzonderlijk even enkele satelliet-tiles binnen te halen.

Ik ben vnl vertrouwd met MyTrails omwille van de MTB functionaliteiten, maar er bestaan zeker nog enkele andere apps die ook offline kaartmateriaal (bv van OSM) kunnnen gebruiken.
sn33ky
Mountainbiker

Post by sn33ky »

Ik heb een perfecte oplossing gevonden.

Ik heb al even een HTC Desire (Smartphone met Android) en gebruik nu Run.GPS Trainer UV PRO al 1 jaar om te mountainbiken. Ik heb vele programma's geprobeert maar deze heeft mij nooit in de steek gelaten. Ik heb al verschillende parcours gereden zonder pijltjes en nooit de weg kwijtgeraakt.

Voordelen.
- Direct tracks van het internet downlaoden via de App van GPS-Sport.net, GPSies.com en OutdoorActive.
- Mappen downloaden van Openstreetmap voor je op de weg zit. Zo hoef je geen dataverbinding te hebben als je aan het mountainbiken bent.
- Voiceguidance. Dus als je een oortje in hebt hoor je regelmatig uw gemiddelde snelheid, nog te gane KM's, De tijd die je daar nog over gaat doen en spraakbestuurde navigatie ("after 100m turn slight left, etc..)

Beter kan je niet hebben. Kost wel 29,95,-

Telefoon in je zak, Oortje in, muziek op en dan word de muziek soms onderbroken door de turn by turn voice guidance. Heerlijk! kan je netjes op de weg blijven letten en hoef je niet naar een map te kijken.
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

Kent er iemand een stevige bike holder om smartphone op stuur of stuurpen te bevestigen?
Heb er al veel gezien maar nog geen voor oversized (32mm) bars.
pieter mels
Mountainbiker
Location: cannondale scalpel team replica & Van nicholas astraeus

Post by pieter mels »

www.smartphoneshop.nl

hier staan ze bij. ik heb ze zelf ook en ben er tevreden van
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

pieter mels wrote:www.smartphoneshop.nl

Welke heb je dan juist?
pieter mels
Mountainbiker
Location: cannondale scalpel team replica & Van nicholas astraeus

Post by pieter mels »

Triple-T wrote:
pieter mels wrote:www.smartphoneshop.nl

Welke heb je dan juist?
Ik heb zelf een htc hd2 met android en de bijbehorende houder maar je.moet op gsm selecteren en dan bij accesoires kijken
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

Bedoel je dan die
Haicom Universal Bike Holder BI-195?
el gordo
Mountainbiker

Post by el gordo »

Even dit oudere topic van onder het stof halen.
Mijn huidige GSM begint stilletjes aan af te takelen, dus ben ik links en rechts al eens aan het kijken wat de markt biedt. Nu heb ik de indruk dat er minder focus ligt op ondertussen "klassieke" GSM's, maar dat de smartphone met méér en méér aandacht gaat lopen.

Wie heeft er van jullie al de overstap gemaakt naar een smartphone en wat zijn jullie bevindingen?
Alsook heb ik er geen idee van hoeveel het gebruik van een smartphone kost. Ik heb niet de meest recente updates etc nodig, dus eigenlijk gewoon GSM-gebruik. En als ik iets extra heb, dan installeer ik de nodige app. :-)

Ik heb momenteel een prepaid kaart en mijn huidig verbruik komt overeen met ong €5/maand. Kan een smartphone met een prepaid kaart, of dient er uberhaupt een abonnement worden aangeschaft aangezien er vaak connectie wordt gemaakt met internet.

Ik heb al wat zitten rondkijken en deze Samsung S5360 Galaxy Y lijkt me wel wat.[/url]
Bunga
Mountainbiker

Post by Bunga »

Ik gebruik zelf ook een smartphone (galaxy sII) om mijn tracks mee op te nemen. Heb eerst MyTracks gebruikt maar ben nu overgeschakeld op Oruxmaps. Werkt goed, je kan offline maps maken van alle beschikbare online maps. Goed voor in het buitenland. Er is ook een upload naar gpsies en aanpassing van de hoogtemeters. Tracks kunnen als route geladen worden etc.. check maar is op de site wat ge er mee kunt doen.

Heb ook een splashproof casing gekocht via UK site. http://www.ultimate-mobiles.co.uk/ Dat is om gedownloade tracks te volgen via oruxmaps en die splashproof case past perfect.
Erik.B
Mountainbiker

Post by Erik.B »

ik heb mij een galacy xcover gekocht en tot nu heel content een echte MTB gsm, kijk maar eens op google wat ze daar allemaal bij uitsteken
Krastest:
watertest:
ectreme test:
Post Reply