Zo 07/08/2011 Brakel :: 16de Flandrienrit

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

demonic wrote:Hier gestart met mijn neefje van 13 voor de 45km. Vind ik een prachtige tocht die ik in het verleden nog wel eens gereden had. Na 30 km (en de alpenweide) zat hij helemaal choco en waren we nog geen enkele bevoorrading tegengekomen en zijn we terug afgereden naar de start. Daarom toch een serieus punt van kritiek geven: Ik vind het eigenlijk jammer dat men er niet kan voor zorgen dat binnen de eerste 25km een bevoorrading ligt. Gelukkig had hij wat powerbars mee, maar dan nog.
Hier geef ik u overschot van gelijk in hoor, vorig jaar was de RV rond km 28 en dit jaar dus rond 31 km en voor de bikers die het moeilijk krijgen is dat wel heel laat. Vorig jaar was ik er ook door verrast.

Voor de rest wel schone TT met de nodige beklimmingen en afdalingen, enkele nieuwe stukken die ik vorig jaar niet heb gezien, wij ( de Mountain Challengers ) waren gestart met 5 man en ene moest de rit staken rond km 23 wegens fameus slechte benen en dus weer de late RV komt hier aan bod.
De Alpenweide was ook terug een leuk weerzien al waren die sporen in het begin een verschrikking voor mij, een verkeerd manoeuvre smakte me tegen de grond en hilarisch genoeg lag Johan ineens achter mij ook op de grond en Werner ook bijna.
De rest van de rit was ook wel goed met de klim van de Hutte en de afdaling van de Laaistok met het Brakelbos erop volgende. Ook het Livierenbos was van de partij al was de doorsteek nogal braafjes te noemen en lieten ze het eerste speelboske totaal ongemoeid. Van het tweede deel pikten ze dan wel wat mee om zo dan terug het bos uit te rijden met een nogal modderige passage, de benen zaten nog goed en de laatste 4 4km het kot es open getrokken zonder in het rood te moeten gaan.

Buiten de laatste 4 km een rustig tempo gereden met de hele groep.
http://connect.garmin.com/activity/104619418

MaC'Red 8)
l3m4nt
Mountainbiker

Post by l3m4nt »

Mijn eerste tt met deftige hoogtemeters :) maar ik heb er wel van genoten. Eerste bevoorrading was volgens mij op 27km (zoals het ook op voorhand werd aangekondigd).
Gekozen voor de 45, maar rond km 25 problemen gekregen met mijn cassette ... afgestapt en vrijwel meteen hulp gekregen van medebikers (thx!!). Wiel eruit en tandwielen van de cassette kwamen er gewoon los af, volgens mij zat de lockring dus los. Alles er manueel weer opgezet, en dus ook met de hand vastgedraaid. Om risico's te vermijden nog op 't gemak doorgereden naar de bevoorrading en dan de kortste weg naar de finish gevraagd. Afgesloten met 30km op de teller, spijtig.
Mooi parcours met de nodige risico's ... prikkeldraad en smalle singletracks met diepe sporen. Het weer is al bij al heel goed meegevallen: toen ik uit Gent vertrok viel er wat motregen, maar eens op de fiets vrijwel constant in 't zonnetje gereden.
Mooi parcours gezien, maar de organisatie mocht voor mij iets duidelijker: verschillende bikers gezien die zochten waar de startplaats effectief was, en bij vertrek was het ook niet meteen duidelijk langs waar te vertrekken. Bevoorrading en bijhorende keuze dik in orde, afspuitstand ook top.
Tegen volgend jaar wil ik hier wel de 65 komen rijden :)
Last edited by l3m4nt on Sun 07 Aug 2011 20:17, edited 1 time in total.
ratte
Mountainbiker

Post by ratte »

gouden regel voor mtb: 1. pomp en reservemateriaal

2. steeds drank en een koekje(s) of energie als reserve in achterzak

dan heb je geen problemen met enkele kilometers verschil in bevoorrading :P

en zeker als je op stap gaat met een dertienjarige!

bij inschrijving vragen naar kilometers van BV of de kaart bekijken....
Sensunat
Mountainbiker

Post by Sensunat »

Ik was goed gestart en had me voorgenomen me zelf niet op te blazen .
Dus lekker vroeg en op men gemak .
Heb wel 3keer verkeerd gereden ,gelukkig nooit ver .
Al gauw kwam ik tot de conclusie dat men achterrem niet naar behoren werkte .
Dus gewoon wat opgelet en alles kwam tot een goed einde .
Zoals al een paar keer is aangegeven ,de eerste stop was al tamelijk laat en de tweede overbodig .
Beide mochten vroeger gekomen zijn .
Op het laatste een beetje van een dipje gehad maar al bij al toch een goed resultaat .
http://connect.garmin.com/activity/104633505

Dus kan tevreden zijn
Magi
Mountainbiker
Location: Ne zwarten, vond ik mooi...daarom, maar toch een specialized!

Post by Magi »

wij hebben ook de dikke 60 km gereden,
knappe dingen,
vlot parkeren en inschrijven,
ferm bepijld, afwisselend parcours,
de inrichters hebben mooi werk geleverd,
het stond inderdaad wel aangegeven dat de eerste
bevoorrading pas na 27 kwam, dus beetje vooruitziend zijn
drinken meepakken en een koekje in achterzak kan nooit kwaad,
bevoorradingen die in orde waren,
warme douches, lekkere après,
ons goed geamuseerd,
tot de volgende
louis :-)
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Ik had er 28 tot de eerste bev.,voor mij geen probleem,ik rijd een TT altijd zonder eten en drinken en kan dat +/- 2 uur volhouden!
Gezond is dat zeker niet,en ik kan mij voorstellen dat er bij zijn die al na 1 uur zonder nafte vallen!
Wat ik wel doe is thuis voor de rit een bijna een volledig blik rijstepap binnenspelen + nog wat drank,zodat je reservetank is aangevuld!
Had enkel de vraag voor mezelf,ik ben toch nergens verkeerd gereden en heb een bev.gemist,want hier 50 km zonder
zou pas een ramp geweest zijn,daar de laatste bev. op km 50 van 62 km's kwam!?
Eerste 45 vond ik goed en daarna volgde de weide-doorsteek(een uniek stukje door niemand anders geserveerd),
gevolgd door de doorsteek van de vierkantshoeve en een moeilijke graswegel-afdaling,een superstuk dus!
De doortochten door de bossen,in het allerlaatste stuk, mochten er ook zijn en gezien de al iets zwaardere ondergrond daar,
misschien maar best dat het er zo geen 50 km waren zoals bij de herders??
En ik had dan nog het geluk met een paar goei sloffen op weg te zijn zodat de modderstukjes in den bos of de kasseienklim onderweg,
nog zeer goed te doen waren,al zou je de eerste 45 km hier ook met en FF kunnen gedaan hebben!?
Buiten de startplaats-aanduiding,was dit terug een heel goede rit,al rijd ik de voorjaarsversie van deze nog liever,
want dan neemt men een meer zuidelijke route,met nog meer bos,als ik niet vergis? =D> :bounce:
Heb hier zo'n 3u15' kunnen"genieten", niet echt snel dus,t'was dan ook mijn tweede bikedag dit weekend met minder frisse benen! :wink:
Epic-haas
Mountainbiker

Post by Epic-haas »

Na een maand stilgelegen te hebben wegens blessure de 60km gereden om er terug wat in te komen.
Al bij al zeer goed meegevallen. Op de klimmen was wel te voelen dat de benen snel vol zaten maar toch geëindigd met 20km/u gemiddeld.
Parcours lag er ondanks de regen van de vorige dagen verrassend goed bij.
Leuk afwisselend parcours, paar toffe nieuwe baantjes ontdekt.
Om toch ook iets te zeggen over de commentaar van de bevoorrading:
Ik vertrek nooit zonder paar gellekes op zak en heb altijd sportdrank en water bij.
Sensunat
Mountainbiker

Post by Sensunat »

@ Epic das idd nie slecht .
Ik kon ook wel zonder drinken ,want zoals ik zei ,dacht dat er al geen nimmer kwam na de 30km bevoorading.
Was hier en daar wat glibberen van het nat gras ,maar voor de rest lekker afzien.
sven1980
Mountainbiker

Post by sven1980 »

Ik was diegene bij de MC's vroegtijdig gestopt ben wegens slechte benen. :oops:
Beetje mijn eigen fout, vergeten achter repen/gellekes te gaan in de winkel. We zijn van thuis uit vertrokken en de beentjes wilden niet meer mee na een totaal van 45km. Dan maar gestopt en richting thuis gefietst en in totaal toch 57km op de teller.
Ik heb de ravito dus niet tegen gekomen, vond het naar mijn menig ook vrij laat. Maar zoals gezegd, zorgen dat je altijd zelf iets bij hebt.
Voor de rest mooie tt, kom volgend jaar zeker terug om revange te pakken :P
Post Reply