Hier geef ik u overschot van gelijk in hoor, vorig jaar was de RV rond km 28 en dit jaar dus rond 31 km en voor de bikers die het moeilijk krijgen is dat wel heel laat. Vorig jaar was ik er ook door verrast.demonic wrote:Hier gestart met mijn neefje van 13 voor de 45km. Vind ik een prachtige tocht die ik in het verleden nog wel eens gereden had. Na 30 km (en de alpenweide) zat hij helemaal choco en waren we nog geen enkele bevoorrading tegengekomen en zijn we terug afgereden naar de start. Daarom toch een serieus punt van kritiek geven: Ik vind het eigenlijk jammer dat men er niet kan voor zorgen dat binnen de eerste 25km een bevoorrading ligt. Gelukkig had hij wat powerbars mee, maar dan nog.
Voor de rest wel schone TT met de nodige beklimmingen en afdalingen, enkele nieuwe stukken die ik vorig jaar niet heb gezien, wij ( de Mountain Challengers ) waren gestart met 5 man en ene moest de rit staken rond km 23 wegens fameus slechte benen en dus weer de late RV komt hier aan bod.
De Alpenweide was ook terug een leuk weerzien al waren die sporen in het begin een verschrikking voor mij, een verkeerd manoeuvre smakte me tegen de grond en hilarisch genoeg lag Johan ineens achter mij ook op de grond en Werner ook bijna.
De rest van de rit was ook wel goed met de klim van de Hutte en de afdaling van de Laaistok met het Brakelbos erop volgende. Ook het Livierenbos was van de partij al was de doorsteek nogal braafjes te noemen en lieten ze het eerste speelboske totaal ongemoeid. Van het tweede deel pikten ze dan wel wat mee om zo dan terug het bos uit te rijden met een nogal modderige passage, de benen zaten nog goed en de laatste 4 4km het kot es open getrokken zonder in het rood te moeten gaan.
Buiten de laatste 4 km een rustig tempo gereden met de hele groep.
http://connect.garmin.com/activity/104619418
MaC'Red